Naapuri polttaa takkaa, vauva nukkuu ulkona
Naapurin piipusta tulee järkyttävä savun haju. Joka hemmetin päivä. Voinko nukuttaa ulkona vai onko naapurin pihasta tuleva savu huonoksi vauvalle? Vauva tuntuu ainakin lähes poikkeuksetta heräävän tuohon löyhkään enkä ihmettele.
Kommentit (63)
Miksi nukuttaisit ulkona, jos se savun haju herättää vauvasi?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:54"]
Jos ap miettisit asiaa ihan omilla pikkuaivoillasi. Onkohan savu hyväksi hengitysteille noin ylipäänsä? Entäs jos naapuri polttaisi siinä läehllä tupakkaa, kuinka sitten pillastuisit?
En kerta kaikkiaan tajua tuota vauvojen ulkona nukuttamista muutenkaan ja etenkin kun sitten ihmetellään onko siitä hajusta ja tästä kärystä kovastikin haittaa, tai valitetaan naapureiden metelistä. Pistä se vauvasi sille kuuluvaan sänkyyn nukkumaan niin ei tarvitse tällaistakaan pohtia ja kysellä typeriä palstalla!
[/quote]
Heh, kylläpä taitaa olla arka aihe.
Vauva 3kk nukkuu vuorokaudessa max 11-12 tutia ja valvoo loppu ajan. Sisällä päiväunet on poikkeuksetta15 min pituiset, ulkona ne taas saattavat kestää jopa 45 min, joten todellakin nukutan mielummin ulkona ja vietän sitten aikaa hyväntuulisen vauvan kanssa. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:58"]
Miksi nukuttaisit ulkona, jos se savun haju herättää vauvasi?
[/quote]
Koska siellä unta kerkiää tulla kuitenkin enemmän, kuin mitä vauva nukkuisi sisällä.
ap
Lähde kävelylenkille niiden päiväunien ajaksi niin ei tarvi vauvan nukkua savun hajussa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:47"]
:D
Tarkoitus oli nyt kuitenkin selvittää onko ilma meidän pihalla vauvalle huonoksi vai ei. Jos ei niin asia ei minua häiritse ja jatkan piha päikkäreitä. Jos on niin siirrytään sisälle. Ei asia minulle sen suurempi ongelma ole.
Joten osaako joku vastata?
Ap
[/quote] Kyllä sinulle jo vastattiin, että käy kysymässä mitä se takassaan polttaa! Katsos kun meille saakka se haju ei tule, eikä se oikein välity tämän av:n kauttakaan.
[/quote]
Otahan se sitruuna pois sieltä pimpistä niin saat helpotusta tuohon tuskaasi. :)
ap
Jos se polttaa esim. pesukonettaan takassa, niin savu on myrkyllistä. Ole hyvä.
Vaikka polttaisi tavallista puuta varsinkin alkuun tulee tummaa ja haisevaa savua, ennen kuin puut alkavat palaa tarpeeksi suurella lämpötilalla. Savu ja jo savunhaju on haitallista. Se sisältää paljon pienhiukkasia. En nukuttaisi omaa lastani ulkona nuissa olosuhteissa. Juuri laitoin ikkunan kiinni, kun savunhajua alkoi tulla sisään.
Mitä se polttaa takassaan?? Se nyt vaikuttaa aika paljon! Etkö jo ymmärrä?
AP;lla on joku fantasia sitruunasta pimpissä, kun hokee sitä monta kertaa! Minä en halua kuulla sinun likaisia fantasioita AP! Hyi
Lainaus ei toimi .
"Mitä se polttaa takassaan?? Se nyt vaikuttaa aika paljon! Etkö jo ymmärrä?"
Ymmärrän toki. En tiedä enkä aijo sitä käydä kysymässä. Joku tuossa jo osasi vastata että savun haju on myrkyllistä vaikka polttaisi ihan niitä puitakin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:11"]
AP;lla on joku fantasia sitruunasta pimpissä, kun hokee sitä monta kertaa! Minä en halua kuulla sinun likaisia fantasioita AP! Hyi
[/quote]
Jep niin on. ;) Ja ei sinua tänne kukaan ole pakottanut tai edes kutsunut lukemaan kun et osaa esitettyyn kysymykseen vastata.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:05"]
Tarkoitus oli nyt kuitenkin selvittää onko ilma meidän pihalla vauvalle huonoksi vai ei. Jos ei niin asia ei minua häiritse ja jatkan piha päikkäreitä. Jos on niin siirrytään sisälle. Ei asia minulle sen suurempi ongelma ole.
Ap
[/quote] Kyllä sinulle jo vastattiin, että käy kysymässä mitä se takassaan polttaa! Katsos kun meille saakka se haju ei tule, eikä se oikein välity tämän av:n kauttakaan.
[/quote]
Otahan se sitruuna pois sieltä pimpistä niin saat helpotusta tuohon tuskaasi. :)
ap
[/quote]
Tämä nyt on taas vakiriidanhaastajan provo, kuten tutkittua niin provoja tekevät ovat lähes poikkeuksetta psykopaatteja tai sosiopaatteja, ja tämä aloittaja pahin heistä. Kirjoitusten sävy on aina sama, vastatkaa nyt tähän kysymukseen ja aloituksesta jo haetaan jotain tiettyä vastausta. Joka pitäisi olla joku kostojuttu naapurille, joka tekee väärin ja itse oikein ja nyt kaikki yhdessä haukkumaan.
Mutta joo, tottakai pienhiukkaset aiheuttavat syöpiä ja tiheästi asutuilla alueilla niitä tulee autojen pakokaasuista, uusista autoista jopa 1000 kertaisesti verrattuna vanhempiin, sekä pientalojen puun poltosta.
Myös teollisuus aiheuttaa pienhiukkasia.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:11"]
[/quote]
Jep niin on. ;) Ja ei sinua tänne kukaan ole pakottanut tai edes kutsunut lukemaan kun et osaa esitettyyn kysymykseen vastata.
ap
[/quote]
Sulla taitaa ap nyt olla jo vähän isompia ongelmia kuin vauvan päiväunet. Huhhuh.
Vähän ohi aiheen, mutta minä taas en ymmärrä niitä, jotka eivät nukuta vauvaa ulkona! Se on vain laiskuutta, ettei viitsitä nähdä vaivaa vauvan pukemiseen. Lähes poikkeuksetta vauvat nukkuvat paljon paremmin ja huomattavasti pidempiä päiväunia ulkona kuin sisällä. Ulkona nukutetut vauvat ovat hyväntuulisia, kun saavat nukuttua riittävästi ja terveempiä, koska saavat raitista ulkoilmaa paljon.
Kokemusta minulla on jo aika monta vuosikymmentä.
Tälläkin hetkellä tuttavaperheen 5kk:n ikäinen vauva saattaa nukkua parvekkeella lähes 4 tunnin päiväunet. Ja on kuin aurinko herätessään; toki heti tissiä vailla. Harvoinpa vauva nukkuu sisällä noin pitkään?
Joten,ap, yritä saada jokin ratkaisu asiaan, ettei tarvitse ruveta nukuttamaan vauvaa sisällä, kun on kesäkin tulossa!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:11"]
[/quote]
ap
[/quote]Noniin. Arvasin. Eli oikeastaan halusitkin, että puhe kääntyy tähän. Minusta kuulostaa pahalta, että nukutat pientä viatonta vauvaa savussa ja sillä aikaa itse leikit ällöttäviä sitruunaleikkejä. En jotenkin keksi edes mitään sanottavaa tähän. Paitsi lastensuojeluun voisi sinusta ilmoittaa.
Mä en tajua tätä, että naapurit ei voi puhua keskenään. Pitää tulla palstalle kyselemään, kun ei voi naapurin oveen kolkuttaa ja kysyä suoraan mitä hän polttaa kun noin käryää. Lapselle tuskin on mitään haittaa moisesta, kuten joku aikaisempi vastasikin. Raitista ulkoilmaa on paljon enemmän kuin sitä mustaa savua.
Täällä silloin tällöin kauhistellaan kerrostaloasumista ja väitetään että kyllä okt-asuminen on niin ihanaa kun ei ole naapureita lähellä. Mun kokemukseni kuitenkin on, että kerrostalossa on helppoa ja luontevaa puhua naapureiden kanssa mitä erilaisimmista asioista ja mahd. ongelmista.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:05"]
Ap
[/quote]
ap
[/quote]
Tämä nyt on taas vakiriidanhaastajan provo, kuten tutkittua niin provoja tekevät ovat lähes poikkeuksetta psykopaatteja tai sosiopaatteja, ja tämä aloittaja pahin heistä. Kirjoitusten sävy on aina sama, vastatkaa nyt tähän kysymukseen ja aloituksesta jo haetaan jotain tiettyä vastausta. Joka pitäisi olla joku kostojuttu naapurille, joka tekee väärin ja itse oikein ja nyt kaikki yhdessä haukkumaan.
Mutta joo, tottakai pienhiukkaset aiheuttavat syöpiä ja tiheästi asutuilla alueilla niitä tulee autojen pakokaasuista, uusista autoista jopa 1000 kertaisesti verrattuna vanhempiin, sekä pientalojen puun poltosta.
Myös teollisuus aiheuttaa pienhiukkasia.
[/quote]
Muuten hyvä mutta mulle riitti kyllä vastaukseksi kyllä tai ei ja en missään vaiheessa ole halunnut kenenkään haukkuvan naapureita. Sanoinhan jo aiemmin, että jos haju on myrkyllistä siirrän lapsen sisälle ja asia on sillä selvä.
Mutta kiitos tästä vastauksesta.
ap
Kyllähän savu on vauvalle haitallista, jos se tulee suoraan vaunuihin! Jos vauva todella herää siihen, niin sen pitää olla jo melko pahan hajuista.
Pystytkö siirtämään vaunuja suojaisempaan paikkaan, esim. talon toiselle puolelle?
En kyllä nukuttaisi vauvaa suorassa savupilvessä!