Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipua vasemman rinnan ulkoreunalla ja kainalossa

Vierailija
12.03.2014 |

Pitäiskö huolestua? Ei ole jatkuvaa kipua, enemmänkin sellaista pistelyä tai nipistelyä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko jaksoittain, esim kuukautisia ennen? Onko jatkunut pitkään? TUntuuko rinta erilaiselta, esim kiinteämmältä kuin ennen? Mulla on samantyyppistä ennen menkkoja. Jos jatkuu yhteenmenoon pitempään kuin pari viikkoa, niin voithan ottaa yhteyttä lääkäriin ja pyytää tutkimaan rinnat ja ehkä lähetttä mammografiaan tai ultraan

Vierailija
2/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan vääränkokoisia rintaliivejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlaista. Toisessa rinnassa pelkästään. Oli uusi oire minulla niin kävin mammon ja ultran. Mitään ei löytynyt. Lääkäri sanoi että pienetkin estrogeenin laskut voivat vaikuttaa.

Vierailija
4/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut melkein vuoden rinnoissa sellaista pistelyn ja puutumisen tunnetta ja aristusta. Olen käsittänyt, että tämä on yleistä ja vaaratonta, en ole ajatellut mennä lääkäriin, koska rinnoissa ei ole kyhmyjä tms. Olen 35, ja  pidän näitä ensimmäisinä merkkeinä siitä, että hormonitoiminta alkaa muuttumaan iän myötä.

Vierailija
5/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituki painaa. 

Vierailija
6/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheuttaa tuota kireät rintalihakset, kun ei muista venytällä.

Vierailija
7/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa rintaa, ylä-vai alaosassa?

Vierailija
8/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös noin 35-vuotiaana, pari vuotta viimeisen raskauden jälkeen. Pääsin mammografiaan ja ultraan. Mitään ei löytynyt. Päättelin itse että kipu tulee rintaa kannattelevien lihasten venymisestä, voin tietty olla täysin väärässä.

Vierailija
9/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen verran kannattaa huolestua, että käy tutkituttamassa rintansa.

Vierailija
10/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa, mutta oikean rinnan yläosassa ja sivussa. Välillä pistelee enemmän, välillä ei ollenkaan. En ole käynyt vielä lääkärissä. 

Vierailija
11/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeassa rinnassa ollut kipuilua, yleensä menkkojen aikaan, jo pidemmän aikaa. Kävin mammon ja ultran ja olivat puhtaat. Olisiko sitten vain tosiaan hormonaalista juttua. Silti aina ärsyttää ja pelottaakin noi kipuilut. Olen miettinyt myös, että osa kivuista voi johtua rintsikoista, pitäis etsiä parempia etteivät mitenkään painaisi. 

Vierailija
12/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko pienellä alueella, max noin sentti x sentti?

Vierailija
13/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:04"]Minulla on myös ollut melkein vuoden rinnoissa sellaista pistelyn ja puutumisen tunnetta ja aristusta. Olen käsittänyt, että tämä on yleistä ja vaaratonta, en ole ajatellut mennä lääkäriin, koska rinnoissa ei ole kyhmyjä tms. Olen 35, ja  pidän näitä ensimmäisinä merkkeinä siitä, että hormonitoiminta alkaa muuttumaan iän myötä.

[/quote]

En sano että sinulla olisi rintasyöpää mutta puolella tapauksista ei ole edes kyhmyjä.

Vierailija
14/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlaista jo useamman vuoden ajan. Sattuu välillä niin että pitää ottaa burana. Oon käynyt kahdesti mammografiassa, ei ole löytynyt mitään. Kipu on kuin neulepuikolla iskettäisiin, vihlomista, arkuutta, pistelyä ja kuumotusta toisella puolella.

Vierailija
15/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noissa kyhmyttömissä tapauksissa sitten todennetaan syöpä mammolla tai ultralla? Mulle ei ainakaan tehty muita testejä?

Vierailija
16/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina loppukierrosta (n. ovulaatiosta alkaen menkkoihin asti) jomottelevaa ja pistävää kipua juurikin vasemman rinnan ulkoreunassa. Mehiläisen gyne kummasteli, että hänellä oli ollut monia muitakin, joilla vastaavanlaista kipua ja nimenomaan vasemman rinnan ulkoreunassa. Syytä hän ei osannut sanoa, muuta kuin että on ilmeisen hormonaalista. Lähetti vielä ultraan, mutta ultratessa ja tunnustelemalla mitään ei löytynyt. Sain onneksi mielenrauhan, ja kipukaan ei enää juuri haittaa, kun tietää, ettei kipu johdu kasvaimesta tms.

Vierailija
17/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:48"]

Miten noissa kyhmyttömissä tapauksissa sitten todennetaan syöpä mammolla tai ultralla? Mulle ei ainakaan tehty muita testejä?

[/quote]

En ole lääkäri, mutta luulisin että ne kyhmyttömät tapaukset tulisivat myöskin esille mammografiassa ja ultrassa.

Vierailija
18/28 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:19"]

[/quote]

Miten niin tutkituttamassa? Itsehän ne rinnat pitää ensin tutkia, tai miehen. Moni mies on löytänyt jyhmyn naisensa rinnasta.

Vierailija
19/28 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:02"]tuleeko jaksoittain, esim kuukautisia ennen? Onko jatkunut pitkään? TUntuuko rinta erilaiselta, esim kiinteämmältä kuin ennen? Mulla on samantyyppistä ennen menkkoja. Jos jatkuu yhteenmenoon pitempään kuin pari viikkoa, niin voithan ottaa yhteyttä lääkäriin ja pyytää tutkimaan rinnat ja ehkä lähetttä mammografiaan tai ultraan
[/quote]
mulla on myös ennen menkkoja! Ja aina vasemmassa. Kai se jotenkin liittyy siihen kun mulla paisuu sillon aina tissit..

Vierailija
20/28 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:19"]

[/quote]

Miten niin tutkituttamassa? Itsehän ne rinnat pitää ensin tutkia, tai miehen. Moni mies on löytänyt jyhmyn naisensa rinnasta.

[/quote]

No kyllä ultra ja mammo ovat tarkempia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan