Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riika, Praha vai Kööpenhamina?

Vierailija
12.03.2014 |

Olemme alle kolmekymppinen pariskunta ja tarkoituksenamme olisi lähteä kesällä viettämään viikonloppua johonkin ko. kaupungeista. Aikomuksena on lähinnä rentoutua, nauttia kivasta tunnelmasta, syödä hyvin ja ehkä hieman shoppailla ja katsella nähtävyyksiä. Perus kaupunkilomajuttuja siis. :)

Onko teillä suosituksia tai kokemuksia? Minkälainen on paikkojen hintataso?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahassa ja Kööpenhaminassa käyneenä valitsisin ehdottomasti Prahan, juurikin edellä mainittujen kommenttien perusteella! Siellä kokee mukavaa keskieurooppalaista tunnelmaa..

Vierailija
2/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aika hiljattain kaikissa noissa. Köpis ehkä kivoin, mutta tosiaan kallis verrattuna Prahaan. Praha on myös todella ihana, mukavan pieni, paljon nähtävää, ihanaa ja edullista ruokaa ja juomaa. Riikakin kiva, mutta ehkä tylsin noista kolmesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomaillut noissa kaikissa, Kööpenhaminassa monastikin. Minäkin valitsisin Köpiksen ja Prahan välillä, Riika on vähän tylsä ja anti suppea.

Jos teillä on rahasta kiinni, menkää Prahaan. Hotellit ovat siellä huokeampia,syöminen ja juominen halvempaa. Ostokset aika samaa luokkaa kuin Köpiksessä, aavistuksen halvempi? Tuontitavaraa näes... Nähtävää riittää hyvinkin viikonlopuksi.

Jos taas haette laatua ja kulttuuria, menkää Kööpenhaminaan. Siellä on huippuravintoloita ja Euroopan kärkitason taidemuseoita, erityisesti Louisiana ja Glyptoteekki. Tivoli on myös must, eikä se ole pelkästään lasten paikka... Kannattaa kiertää myös muita kaupunginosia, Ströget nyt on turistikatu.

Vierailija
4/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikko sitten Kööpenhaminassa ensimmäistä kertaa ja ihastuin kaupunkiin todella paljon! Ruoka oli erinomaista, kaupunki oli sopivan kokoinen muutaman päivän kaupunkimatkalle, ihmiset olivat todella ystävällisiä ja ilma suosi. Tykkäsin kovasti!

Vierailija
5/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köpis tylsä ja kallis, Riika tylsä, suosittelen Prahaa ( noista vaihtoehdoista ).

Muutoin suosittelisin Berliiniä.

Vierailija
6/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikassa en ole käynyt, Kööpenhamina on aika tylsä (ja kallis, lennot Suomesta tosin halpoja), joten suosittelen Prahaa :)

Vierailija
7/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut kaikissa kolmessa tollasella lomalla. Mun mielestä Riika oli aika tylsä, Köpis on aika kallis, vaikkakin ihan kiva kaupunki. Praha on noista mun mielestä paras, kaunisi, paljon nähtävää ja hintataso alhainen.

Vierailija
8/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köpis on tosi kaunis, mutta kallis. Praha on upea paikka ja halpa :)

Vierailija
9/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kolmessa parin vuoden sisällä, pidän kaikista. Prahassa vklp vha kaupunki ja Mala Strana. Paljon nähtävää. Köpis oikein mukava, kävelykatu Strögetin ympäristö, Tivoli ja sataman alue jne. Riiassa löytyy vha kaupunki ja lähellä Jurmalan villat ja ranta kesällä.

Vierailija
10/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiassa ja Prahassa olen käynyt. Riika oli minusta vähän ankea, vieläkin tuntuu "neuvostokaupungilta" osittain. Praha oli paljon, paljon hienompi paikka, siellä oli paljon enemmän nähtävää ja hintatasokin alhaisempi tai sama.

Vierailija
11/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhaminassa en ole käynyt, mutta Riian ja Prahan välillä, jos pitäisi valita, suosittelisin ehd. Prahaa.

:)

Vierailija
12/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikissa olen käynyt puolentoista vuoden aikana. En menisi mihinkään noista vaan Budapestiin.

Vierailija
13/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida mikään olla huono valinta. Itse tykkään noista eniten Prahasta (myös hintatason puolesta). Joku ehdotti tuossa Budepestia, joka on myös ihana!

Vierailija
14/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kolmesta ääni Prahalle, mutta itsekin ehdottaisin listan ulkopuolelta Budapestiä! Hyvin samantapainen kuin Praha, mutta omaan makuun jollain lailla vielä sympaattisempi :).

Vierailija
15/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahaan ehdottomasti. Hyvää matkaa teille!

Vierailija
16/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän erikoinen vertailu, sen verta erilaisia kaupunkeja kuitenkin. Tottahan noista kolmesta Praha varmasti se mielenkiintoisin on, tosin itse en ole siellä käynyt, kahdessa muussa kylläkin. Riikaa pitäis verrata Tallinnaan, niissä kun kuitenkin jonkun verran yhtäläisyyksiä (vanhakaupunki jne). Tallinaan verrattuna tykkään Riiasta enemmän.

Vierailija
17/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 16:50"]Noista kolmesta ääni Prahalle, mutta itsekin ehdottaisin listan ulkopuolelta Budapestiä! Hyvin samantapainen kuin Praha, mutta omaan makuun jollain lailla vielä sympaattisempi :).

[/quote]

just näin. Ehdotinbudapestia tuossa aiemmin. Sinne pääsee melkein halvemmalla ja on mielestäni viehättävämpi kuin Praha. Hinnat alhaiset, kaunista jne.

Vierailija
18/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 16:42"]

Riiassa ja Prahassa olen käynyt. Riika oli minusta vähän ankea, vieläkin tuntuu "neuvostokaupungilta" osittain. Praha oli paljon, paljon hienompi paikka, siellä oli paljon enemmän nähtävää ja hintatasokin alhaisempi tai sama.

[/quote]

Musta Riika on jotenkin kivalla tavalla ankea, mutta silti suosittelen minäkin Prahaa.

Vierailija
19/19 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahahan noitatosiaan on vertaillamutta jos vaikka shoppailu ja ruokailu miehen kanssa mielessä niin toki joku parempi kuin toinen. Noista siihen sopivin praha hintatason ja tarjonnan puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi