Tajusin just että ei kaa tää ole normaalia...
poikaystäväni ennen korona aikaa, repi ja piti minua väkisin kiinni, ensin baarissa (portsarit tuli hätiin) ja sitten kadulla, kännissä. Koska lähdin kapakan alakertaan koska mies ei kuunnellut ja käyttäytyi todella huonosti. Hänen mielestään teki sen koska en sanonut mihin lähden enkä suostunut pysähtymään. Oli kaikenlaista selittelyä "no ei se niin paha juttu ollut" "jos sanot että lievä pahoinpitely niin ihmiset luulee että oon lyönyt yms" "poliisit olis vaan tulleet ja nauraneet kun ei sulla mustelmia tullut" "Olisin saanut olla yhden yön putkassa ja kärsinyt rangaistukseni"
Yhtenä päivänä (en ole asiasta päässyt vielä yli ja kerroin tämän hänelle, tunteeni eivät ole palanneet) niin sanoi: no entäs sun veli, kyllähän sekin kännissä oli istumassa sinun pään päälle kun yritit nukkua, eikö sekin ole pahoinpitely? Sit hän tietää että veli sanonut että mut olis pitänyt pieksää ajat sitten yms (ilman syytä kännissä puhunut sekavia). Niin tajusin että tuo että sanoo noin, tulee ihan sellainen olo että sanoisi "kyllähän sulle saa tehdä jotain minäkin kun veljesikin on tehnyt". Siis ku en ymmärrä miten tuo veli asia siihen liittyy mitä mies on tehnyt. Tulee sellainen olo tuosta että kerran muutkin on tehneet niin hänkin saa. Vai voiko tuota muutoin ymmärtää? Mitä mieltä muuten olette, antaisitteko anteeksi tuollaisen ylilyönnin kännissä? Plus jonkinlaisen kontrolloinnin (ei saa olla miespuoleisia kavereita, vahtaa juttelenko miespuolisten työkavereiden kanssa yms). Siis objektiivisesti, jatkaisitteko tällaisen miehen kanssa? muuten ihana ja ei ole ollut muuta väkivaltaa, mutta siis normaali mies ei varmaan kännissäkään repisi toista takista ja pitäisi väkisin käsivarsista kiinni?
Kommentit (46)
Jättäisin. Tuo tulee vain pahenemaan, ja miehen vähättely on kaikkein kamalinta. Ei hän edes pidä omaa käytöstään mitenkään pahana eikä siis kadu.
Jo hänen mustasukkaisuutensa menee epänormaalin puolelle.
Jos lähdet, niin varmista selustasi sekä pyydä miespuolisia sukulaisia ja kavereita avuksi.
Taas se surullisen kuuluisa muuten ihana mies.
Jätä sika. Hän pitää sinua omaisuutenaan, ei ihmisenä.
Joskus hän myöntyää että oli lievä pahoinpitely ja pyytää anteeksi ja ettei enää ikinä tee. Silti välillä tulee esiin että ei se nyt niin paha juttu ollut. Olen vastannyut että ei vissiin elämä meni ihan sekaiisn useaksi kuukaudeksi ja vieläkin inhottaa.
Onko tämä paha juttu vai ei? En kerta kaikkiaan itse enää tiedä että tapahtuuko tällaista muilla vai olisiko heti suhde poikki?
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin. Tuo tulee vain pahenemaan, ja miehen vähättely on kaikkein kamalinta. Ei hän edes pidä omaa käytöstään mitenkään pahana eikä siis kadu.
Jo hänen mustasukkaisuutensa menee epänormaalin puolelle.
Jos lähdet, niin varmista selustasi sekä pyydä miespuolisia sukulaisia ja kavereita avuksi.
Niinhän tuo tuntuu. Välillä pyytää anteeksi ja ettei ymmärrä miten minulle teki noin. Ja on todella vähentänyt juomista. Mutta se että joskus sanoo että ei se nyt niin hirvbeä juttu ollut ja ettei lyönyt tai mitään sellaista niin tuntuu taas ettei oikeasti kadu.
Ehdottomasti jätä toi mies. Ihan karsee tapaus. Tulee mieleen mun exä. Todennäköisesti pahenee tosta vaan ja pahoinpitelee sut sairaalakuntoon. Voimia sulle xoxo
Alkaa pikkuhiljaa tuntua että olisin tyytyväisempi yksin, vaikka kauan tuntunut että en halua olla yksin (3 v takana suhdetta). Se kai pahin että minulla menee oikeasti aina joku 2-3 vuotta olla yksin ennenku taas rakastun kun rakastun aika harvoin. Ja koko ajan tuntuu etten enää usko rakkauteen kun tuntuu että rakastuu ja sit tulee aina jotain. Ex poikkis oli todella hyvä luonteinen mutta se oli eka suhde ja enemmänkin kaveruutta ja kun sitten asuttiin eri kaupungeissa yms muita juttuja.
Sairas suhde. Olette todennäköisesti nuoria mutta sanon vaan että ajan kanssa vaan pahenee miehen käytös. Naisvihamielinen mies on pahinta mitä voi olla, lähde pois ennenkuin joudut pahoinpitelyn uhriksi.
Ei kuulu terveessä suhteessa tapahtua tuollaista, eikä varsinkaan kuulu vähätellä omia törttöilyjä 'kun toinen teki pahemmin'. Normaalissa suhteessa ei kosketa fyysisesti toiseen muuta kun hyvässä mielessä. En jäisi, olisin lähtenyt sen 8 kk sitten.
Kävele pois, olet lopulta onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Sairas suhde. Olette todennäköisesti nuoria mutta sanon vaan että ajan kanssa vaan pahenee miehen käytös. Naisvihamielinen mies on pahinta mitä voi olla, lähde pois ennenkuin joudut pahoinpitelyn uhriksi.
Mä olen aika nuori mies 15 v vanhempi
hmmm kirjoitti:
Joskus hän myöntyää että oli lievä pahoinpitely ja pyytää anteeksi ja ettei enää ikinä tee. Silti välillä tulee esiin että ei se nyt niin paha juttu ollut. Olen vastannyut että ei vissiin elämä meni ihan sekaiisn useaksi kuukaudeksi ja vieläkin inhottaa.
Onko tämä paha juttu vai ei? En kerta kaikkiaan itse enää tiedä että tapahtuuko tällaista muilla vai olisiko heti suhde poikki?
On paha juttu, ja ei tuollaista tapahdu tasaveroisten kumppanien välillä.
Aika sekavaa tekstiä. Mutta siis ymmärsin sen verran, että sekä miehesi että veljesi pahoinpitelevät sinua. Tietenkään sinun ei pidä olla kummankaan kanssa enää tekemisissä. Heillä ei ole oikeutta pahoinpidellä sinua, oli kyseessä "lievä" pahoinpitely tai humalassa tehty tai miten vain. Vastuu on aina tekijän, mutta laita heille rajat. Tuollaiset ihmiset valitettavasti tekevät noin niin kauan, kun heidän antaa noin toimia.
Mies puhuu kaiken lisäksi jatkuvasti kaikkea että miten nuo tytöt nykyään tyrkyllä ovat ja pukeutuvat niin vähäpukeisesti ja esittelevät itseään. Minä sanon että baarissa ja missä vaan naiset saa kyllä pukeutua miten vaan. Ja just se, että vaikken tarvitse edes miespuolisia kavereita niin minua ärsytttää se, että mies ottaa sen oikeuden minulta pois koska mua ärsyttää se, että ei saisi olla kavereita. Vaikka minulla olisi naispuoleisia kavereita niin siitä tulisi valitusta että se aika on häneltä pois ja että miksei voi hänne kanssaan olla (koko ajna suunnilleen)
Voi tyttö pieni, olet todella vaarallisessa ja vahingoittavassa suhteessa. Etkö koe ansaitsevasi parempaa? Mies, joka käyttäytyy noin ei ole ihana, ei todellakaan. Tuo ei myöskään tule jäämään yhteen kertaan, vaan väkivalta tulee toistumaan ja pahenemaan. Mieshän on sairaalloisen mustasukkainen, eikä se tule muuttumaan.
Oletko provo vai tyhmä? Mitä pitempään tuollaisessa suhteessa on, sitä helvetillisempää tulee ero olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko provo vai tyhmä? Mitä pitempään tuollaisessa suhteessa on, sitä helvetillisempää tulee ero olemaan.
No varmaan tyhmä. Tai oikeastaan kokematon ettei ole kuin yksi aiempi suhde takana...niin yhtäkkiä aloin miettiä.
hmmm kirjoitti:
Mies puhuu kaiken lisäksi jatkuvasti kaikkea että miten nuo tytöt nykyään tyrkyllä ovat ja pukeutuvat niin vähäpukeisesti ja esittelevät itseään. Minä sanon että baarissa ja missä vaan naiset saa kyllä pukeutua miten vaan. Ja just se, että vaikken tarvitse edes miespuolisia kavereita niin minua ärsytttää se, että mies ottaa sen oikeuden minulta pois koska mua ärsyttää se, että ei saisi olla kavereita. Vaikka minulla olisi naispuoleisia kavereita niin siitä tulisi valitusta että se aika on häneltä pois ja että miksei voi hänne kanssaan olla (koko ajna suunnilleen)
Hän yrittää hallita sinua niin kuin omistaisi sinut. Ei todellakaan ole tervettä eikä normaalia tuollainen. Lähde suhteesta ennen kuin menee vielä pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi tyttö pieni, olet todella vaarallisessa ja vahingoittavassa suhteessa. Etkö koe ansaitsevasi parempaa? Mies, joka käyttäytyy noin ei ole ihana, ei todellakaan. Tuo ei myöskään tule jäämään yhteen kertaan, vaan väkivalta tulee toistumaan ja pahenemaan. Mieshän on sairaalloisen mustasukkainen, eikä se tule muuttumaan.
Koen ansaitsevani mutta tuntuu hankalalta löytää suhde, minulla on kummallakin kerralla mennyt n. 2 vuotta.
Alan tässä pikkuhiljaa ottamaan välimatkaa siis... :/
Tilanteessa minulla ei käynyt kipeään mutta säikähdin ja henkisesti sattui todela pahasti nähdä millainen mies pystyi olemaan kännissä (muulloin ei ole ollut sellainen kännissä). Nauroi, ivaili kun itkin ja ohikulkijat tuli ja sanoi että ei hän ole mitään tehnyt. Saninut että oli niin kännissä ettei muista mitään mutta olen monet kerrat selvittänyt asian niin aina tulee eteen se "ei se nin vakana asia ollut" "en sentään lyönyt".
Onks tää paha asia vai ei? Sis jos mies ei enää ikinä tekisi tuolliasta niin pääsisittekö yli? Olen jo 8 kk yrittänyt päästä yli eikä tunteet ole palanneet täysin, kaipaan aikaa ennen tuota tapahtumaa