Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksesta, oon ymmälläni näistä uusista neuvoista,

Vierailija
12.03.2014 |

syöt liian vähän ja lisää rasvaa ruokavalioon? Mihin ne oikein perustuu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihduntaan

Vierailija
2/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:41"]

aineenvaihduntaan

[/quote]

Perustele tarkemmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa ite

Vierailija
4/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää hyviä rasvoja ravintoon, ei mitä tahansa

Vierailija
5/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisyyteen ja syömisen sekä nälän hallittavuuteen.

Vierailija
6/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mihnkään perustukaan. Karppaajien kotkotuksia. VLCD/ENE-dieetillä ei syödä lainkaan rasvaa ja kalorit ovat 600kcal/vrk. Kovasti laihdutaan. Kaloreita laskemalla syödään esim. 1000-1400kcal vuorokaudessa 3-6 aterialla ja laihdutaan.

Vierailija
7/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ja kun noita noudattaa, paino nousee kohisten :) Kokeiltu on...

Vierailija
8/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, nutrikuurilla nyt toista viikkoa, kaloreita 500 per päivä, hyvin tippuu kilot.

Vierailija
9/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:40"]

syöt liian vähän ja lisää rasvaa ruokavalioon? Mihin ne oikein perustuu?

[/quote]

Ei ne mitään yleisiä laihdutussuosituksia olekaan vaan tarkoitettu niille, jotka ovat vetäneet kitukaloreilla pitkän aikaa ja laihtuminen on pysähtynyt. Syntyy ns. säästöliekki-ilmiö, kun elimistö pyrkii pitämään kiloista kiinni, mikä joskus muinoin oli ainoa keino selvitä hengissä talvien yli. Säästöliekkiä voi purkaa lisäämällä energiamäärää mutta sitä ei tehdä millään pitsanpuputuksella vaan hyvillä rasvoilla jne.

Ilmiö koskettaa yleensä laihdutusvaiheen loppupuolella olevia, niitä jo normaalipainon sisällä olevia jotka haluavat tiristää vielä muutaman kilon. Reilusti ylipainoinen laihtuu kyllä kitukaloreilla, mihin nuo VLCD:t ja muut perustuvatkin.

Vierailija
10/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä alapeukutettavaa siinä on, että laihdutettaessa kilot tippuu?

Vierailija
11/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:55"]Sama täällä, nutrikuurilla nyt toista viikkoa, kaloreita 500 per päivä, hyvin tippuu kilot.

[/quote]

Entäs tän kuurin jälkeen? Hyvin tulee kilot takas, kun et ole oppinut syömään terveellisesti

Vierailija
12/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin laihdutettu, jollei juo kermaa ja öljyä suoraan purkista?

Vierailija
13/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan normaalia ruokaa syömällä, nutrikuurit ja keinotekoiset pussikeitot ja ateriapatukat saa mut voimaan pahoin. Ja normiruoan osalta kyllä pätee tuo, että paremmin laihtuu, kun syö riittävästi. Jos alkaa syödä liian vähän, elimistö pelästyy, että aijaa, onkin nälänhätä ja se menee säästöliekille.

Tietysti, jos syö joku 600 kcal päivässä, niin elimistön säästöliekki ei auta vaan paino putoaa vääjäämättä, koska jo lepotilassa mulla ainakin aineenvaihdunta kuluttaa nyt 1400 kcal/päivä. Mutta mulle ei tuo nälkädieetti sovi.

Ja elimistö, aivot, nivelet, kaikki tarvii niitä hyviä rasvoja. Kuten kalarasvaa, oliiviöljyä, siemenöljyjä, rypsiöljyä, pähkinöiden rasvoja.

En ole vielä mitannut kaloreita. Olen vaan kaks kuukautta syönyt järkeä käyttäen terveellisesti. Ihan kaikkea olen syönyt, väliin jopa herkkuja ja kerrran pitsaa. Paino pudonnut 2 kk 10 kg. Mutta joka päivä en vedä esim. riisiä/perunaa/pastaa.

Kyllä sen huomaa, että liian vähän kaloreita tällä menetelmällä, niin paino ei putoa. Parina viikkona en syönyt yhtään herkkua ja paino putosi vaan 400 g. Muina viikkoina olen syönyt samoin + yhden pullan tai kakkupalan tai muutaman suklaakonvehdin tai jäätelön/viikko ja paino pudonnut 1-1,5 kg.

Vierailija
14/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:02"]

Väärin laihdutettu, jollei juo kermaa ja öljyä suoraan purkista?

[/quote]

Väärin laihdutettu, jos niin tekee?

Vierailija
15/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön jutan ohjeiden mukaan. Rasvaa ruokavalio sisältää 10g oliiviöljyä. Rasvaa siis pitää syödä, mutta haloo määrä ja laatu!

Vierailija
16/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 10g mikään Jutan keksintö ole.

Vierailija
17/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiamäärä ratkaisee. Yksi amerikkalainen lääkäri kokeili sitä, että eli kuukauden pääasiassa pitsalla ja hampurilaisilla, mutta niin, että sai ruoasta vaan 1200 kcal. Hän laihtui ja kuukauden päästä veriarvot oli paremmat kuin ennen laihtumista. Aika sama siis, mitä sitä syö, kunhan ei syö liikaa.

Vierailija
18/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Jutta?

quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:09"]

Minä syön jutan ohjeiden mukaan. Rasvaa ruokavalio sisältää 10g oliiviöljyä. Rasvaa siis pitää syödä, mutta haloo määrä ja laatu!

[/quote]

Vierailija
19/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:12"]Energiamäärä ratkaisee. Yksi amerikkalainen lääkäri kokeili sitä, että eli kuukauden pääasiassa pitsalla ja hampurilaisilla, mutta niin, että sai ruoasta vaan 1200 kcal. Hän laihtui ja kuukauden päästä veriarvot oli paremmat kuin ennen laihtumista. Aika sama siis, mitä sitä syö, kunhan ei syö liikaa.

[/quote]

Eipä nuo haitat yhden kuukauden jälkeen näy

Vierailija
20/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva on myrkkyä, sillä se tukkii verisuonet. Ainoa rasva, jota käytän, on rypsiöljy ruuanlaitossa. Leivonnassa kyllä käytän voita, mutta leivon vain 2-3 x/kk.

Pidän painoni kurissa syömällä kaikkea, en halua jättää karkkeja ja herkkujakaan pois. BMI 20.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme