Puola: yli 500 koronakuolemaa päivässä
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pikku nuha sitten. Kiva seurata tämän kehittymistä täällä perähikiällä, eli Suomessa.
Täällä ei viruksetkaan kestä. Tulee mielenkiintoinen talvi. Korona riehuu ja Trumppi jatkaa, kuin ei mitään vaaleja olisi ollutkaan. Keväällä saattaa maailma olla vähän toinen.
Jos kiinnostaa muukin kuin vain USA:n politiikka voit nähdä miksi Puolassa näin tapahtui.
Suomessa ei ole ollut edes koko aikana noin paljon.
Pari viikkoa ja sit jo tuhat päivässä
Puolassa on 35 miljoonaa asukasta joten mitätön luku. Heikoimpia ja sairaimpia vanhuksia joiden kuolema on luonnollinen asia. Vanhusten kuoleminen koronaan ja muihin nuhakuumeisiin on hyväksyttävissä oleva luonnollinen asema. Ei ole mikään viisas päämäärä yrittää pitää vanhuksia a hengissä hinnalla millä hyvänsä. Parempi olisi kun nämä kuolisivat ennen kuin ovat raskahoitoisia hoivakotien potilaita jo heidän itsensäkin kannalta. Ei niillä vuosilla palvelutalossa mitään arvoa ole. Ilman koronaakin pitäisi miettiä missä iässä laitetaan elvytyskielto, influenssa rikotuskielto ja rajataan pois kalleimmat hoidot.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole syntyvyyden kannalta mitään merkitystä. Korona on vanhuksen hyvä ystävä kuten keuhkokuumekin. Se pelastaa surkeilta viimeisiltä vuosilta hoivakodissa.
Onko tämä vanhusjankkaaja nyt aivan varma, että kaikki kuolleet ovat vanhuksia?
Puolassa 35 miljoonaa asukasta. Suomeen suhteutettuna tarkoittaisi noin sataa kuollutta päivässä.
Olisi se nyt ihan jonkin verran sekin.
Mulla on ollut 4 päivää hyvin outo olo. Alkoi kovilla lihaskivuilla ja väsymyksellä. Sitten tuo lihaskipu siirtyi pääkivuksi. Särky tuntuu koko päässä, mutta etenkin takaraivossa. Mulla ei koskaan säre päätä normaalisti. Olo ei ole muuten kipeä. Kuumeinen olo oli ekat 2 päivää mutta ei kurkkukipua ollenkaan. Nyt siis ollut vain pääkipeä ja väsynyt olo viimeiset 2 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole syntyvyyden kannalta mitään merkitystä. Korona on vanhuksen hyvä ystävä kuten keuhkokuumekin. Se pelastaa surkeilta viimeisiltä vuosilta hoivakodissa.
Eipä nuo hoivakodit ole kuin länsi ja pohjois eurooppalaisten juttu. Muualla perhe huolehtii kyllä omastaan ottamalla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut 4 päivää hyvin outo olo. Alkoi kovilla lihaskivuilla ja väsymyksellä. Sitten tuo lihaskipu siirtyi pääkivuksi. Särky tuntuu koko päässä, mutta etenkin takaraivossa. Mulla ei koskaan säre päätä normaalisti. Olo ei ole muuten kipeä. Kuumeinen olo oli ekat 2 päivää mutta ei kurkkukipua ollenkaan. Nyt siis ollut vain pääkipeä ja väsynyt olo viimeiset 2 päivää.
Koronatestiin mars!
www.omaolo.fi auttaa ja kertoo lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mene koronatesti.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan hän on aivan oikeassa. Suomessakin kuolleista 90% on yli 70-vuotiaita. Vain AV:llä koronaan kuolee lapset ja terveet aikuiset.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 99,999999% kuten kaikkien muidenkin nuhakuumeiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo hoivakodit ole kuin länsi ja pohjois eurooppalaisten juttu. Muualla perhe huolehtii kyllä omastaan ottamalla kotiin.
Nuoret tuovat taudin kotiin ja vanhukset siihen sitten kuolevat. Aivan kuin joka vuosi normaaliin kausi-ifluenssaakin. Tämä hysterisointi on aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolassa 35 miljoonaa asukasta. Suomeen suhteutettuna tarkoittaisi noin sataa kuollutta päivässä.
Jonkin verran joo. Vuodessa tekisi 36 500 kuollutta, eli muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene koronatesti.
En mä lähde tässä hötkyilemään mihinkään ja riskeeraa, että siellä näytteenotto paikalla saisi oikeasti koronan. Varmaan vaan jotain kipuilua. Outoa myös noissa lihaskivuissa oli se, että pystyi tuntemaan miten lihakset ''muljahteli'' ja nyki ihon alla. Oli vaikea mm seisoa pystyssä. Missään vaiheessa ei ole ollut kuitenkaan sellainen flunssainen olo eli että pitäisi juoda jotain kuumaa koko ajan.
Yli 40% kuolleista on 80v. tai vanhempia. Käytännössä lähes kaikki kuolematapaukset iäkkäämpää väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin hyväksyttävissä olevaa luonnollista kuolleisuutta. Hoivakodit ovat täynnä kultakalan asteella olevia täysin muiden avun varassa olevia. Vanhuksia jotka ovat olleet jo vuosia biologiselta kannalta jatkoajalla. Korona ei ole nyt se mitä vastaan taistellaan vanhuus.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret tuovat taudin kotiin ja vanhukset siihen sitten kuolevat. Aivan kuin joka vuosi normaaliin kausi-ifluenssaakin. Tämä hysterisointi on aivan turhaa.
Tuo välinpitämätön asenne on juuri se syy, miksi tauti leviää kulovalkean tavoin muualla Euroopassa. Mutta kun tarpeeksi kauan jankkaatte välinpitämättömyyden mantraanne ja levitätte sitä ympärillenne, niin eiköhän täälläkin saada tautilukemat raketoimaan yhä jyrkemmin.
Semmoinen pikku nuha sitten. Kiva seurata tämän kehittymistä täällä perähikiällä, eli Suomessa.
Täällä ei viruksetkaan kestä. Tulee mielenkiintoinen talvi. Korona riehuu ja Trumppi jatkaa, kuin ei mitään vaaleja olisi ollutkaan. Keväällä saattaa maailma olla vähän toinen.