Pickala, Kirkkonummi - minkälainen alue?
Kommentit (28)
Kuitenkin jotkut siihen ryhtyvät ja maksavat enempi niistä tonteista kuin palveluiden vierestä. Syy saattaa olla monia kuten esimerkiksi eivät halua olla palveluiden vieressä vaan kauempana kaikesta omassa rauhaisessa merihenkisessä ympäristössä. Eivät ehkä halua että lapset kulkevat kylällä huumesätkä suussa vaan arvostavat enempi sitä että hakevat ja vievät lapsia minne ovatkaan menossa. Ehkä he työskentelevät muualla pääkaupunkiseudulla ja käyttävät siellä niitä palveluita ja vain asuvat pikkalassa. Ehkä heillä on vene lähellä. Jotkut ajavat bemarilla toiset volvolla, sano nyt sitten kumpi on parempi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:35"]
Kuitenkin jotkut siihen ryhtyvät ja maksavat enempi niistä tonteista kuin palveluiden vierestä. Syy saattaa olla monia kuten esimerkiksi eivät halua olla palveluiden vieressä vaan kauempana kaikesta omassa rauhaisessa merihenkisessä ympäristössä. Eivät ehkä halua että lapset kulkevat kylällä huumesätkä suussa vaan arvostavat enempi sitä että hakevat ja vievät lapsia minne ovatkaan menossa. Ehkä he työskentelevät muualla pääkaupunkiseudulla ja käyttävät siellä niitä palveluita ja vain asuvat pikkalassa. Ehkä heillä on vene lähellä. Jotkut ajavat bemarilla toiset volvolla, sano nyt sitten kumpi on parempi.
[/quote]
No jaa, veneelle on matkaa muutama km sen jaksaa vaikka kävellä:) Rauhallista on, kylä ei näy eikä kuulukaan - motari tietty humisee vähän metsän takana. Omasta mustikkametsästä poimitaan n 50l mustikoita ja vadelmia joka kesä (enemmänkin siitä saisi), ihanaa kun ei tarvitse lähteä mihinkään kauemmas:) Uima-allas pihassa joten uimisen takiakaan ei tarvitse kotoa lähteä "merta edemmäs". Tämä lähes 250m2 uudehko kivitalo ei häpeä ollenkaan noille Pickalan torpille.
Lapsia on 4, 3 vanhinta kävi suomalaisen koulun ja kuopus on ruotsinkielisessä. Kenelläkään ei ole huume-, tappelu-, rötöstely- tms ongelmia:) 8.7-9.6 keskiarvolla selvisi nuo isommat, kuopus vasta alakoulussa. Ihanaa kun lapset pääsee kävellen/pyörällä harrastuksiinsa ja kavereille - ei tarvitse olla koko ajan kuskaamassa:D
Mutta toki, kuka arvostaa mitäkin. Mä arvostan sitä ettei mun tarvitse ajaa kauppaan 15 minuuttia suuntaansa unohtuneen kermapurkin takia...
Ja mitä vikaa on Gesterbyssä?? Täällä tosi mukava asua, rauhallista ja paljon lapsia. En ikinä muuta pois! Oma osakehuoneisto minulla ja käyn töissä. Miten työttömillä olisi mahis pitää omaa asuntoa? Ainakaan kovin montaa vuotta?
En minäkään siellä asu mutta tiedän että kaikille kolahtaa niin eri asiat.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:58"]
Ja mitä vikaa on Gesterbyssä?? Täällä tosi mukava asua, rauhallista ja paljon lapsia. En ikinä muuta pois! Oma osakehuoneisto minulla ja käyn töissä. Miten työttömillä olisi mahis pitää omaa asuntoa? Ainakaan kovin montaa vuotta?
[/quote]
Gesterby on kovasti muuttunut parempaan suuntaan viime vuosina johtuen juuri samasta ilmiöstä joka on tapahtunut kanttulassa ja pikkalassa, eli tehtaat ovat myyneet kerrostalot grynderille joka sitten on myynyt niitä eteenpäin ja siten omistajat asuvat mahdollisesti itse asunnoissaan. Oli gesiksessä omistusasuntoja ennenkin mutta kunnanvuokrataloissa ja asoasunnoissa eli kait se räikeä porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:58"]
[/quote]
Gesterby on kovasti muuttunut parempaan suuntaan viime vuosina johtuen juuri samasta ilmiöstä joka on tapahtunut kanttulassa ja pikkalassa, eli tehtaat ovat myyneet kerrostalot grynderille joka sitten on myynyt niitä eteenpäin ja siten omistajat asuvat mahdollisesti itse asunnoissaan. Oli gesiksessä omistusasuntoja ennenkin mutta kunnanvuokrataloissa ja asoasunnoissa eli kait se räikeä porukkaa.
[/quote]
Jep, juuri näin. Mutta itse olen asunut esim. Töölössä lähes 10v ja kyllä täällä Gesterbyssä on ihan yhtä rauhallista, vähemmän vaan liikennettä. Sitäpaitsi jos juoppoja pelkää pitää muuttaa sitten todella korpeen ok- taloon. Viina kun tuppaa suomalaisille maistumaan sosiaaliluokasta riippumatta.
Niin, tuo golf saattaa olla yksi yhdistävä tekijä tuolle alueelle talojaan rakentaville. Alueella on aktiivinen hirsitalojen valmistaja luomassa illuusiota luxusalueesta. Meren voi haistaa vieressä merenlahden asuessaan. Siis puhdas meri-ilma......
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:46"]
Kirkkonummi on laaja juu. Joillekin korpea toisille taas ei.
[/quote]
On se Pickala korpea siihen verrattuna että itsellä on 3000 m2 tontilta 800 metriä (kaikkiin) palveluihin Kirkkonummella:)