Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituinen vaalea, "metallisen makuinen" alue kitalaessa

Vierailija
12.03.2014 |

Suuhuni on eilen ilmestynyt noin 3cm x 1cm kokoinen alue kitalakeen, mikä on nyppyinen/röpyliäinen ja hieman vaaleampi kuin muu kitalaki. Se ei ole varsinaisesti kipeä, mutta hieman arka varsinkin syödessä, tai kuuman osuessa siihen. Maistuu omituiselle metalliselle tms haavalle.

En ole syönyt mitään karheaa, eikä tämä ole sellainen haavauma, joka tulee yleensä, kun syö vaikka kovia karkkeja paljon. Olen ollut viime kuukausina monta kertaa hammaslääkärissä ja pari viikkoa sitten revittiin viisauden hammas, jos se voisi jotenkin liittyä tähän.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa, mitä voisi olla? Yritin googletella, mutta sain tuloksiksi lähinnä suusyövän tai HIV:n, niin lopetin googlettamisen siihen.

Kiitos vastauksista!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ainakaan syöpä tule tuolla tavalla yhdessä yössä 3 cm kokoinen läntti. Aftaksikin tuo on aika iso. Joku sieni-infektio ehkä. Onko sinulla amalgaamipaikkoja?

Vierailija
2/5 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko antibioottikuurin kun hammas poistettiin? Sieni-infektiolta tuo kuulostaa. Toisaalta olet voinut syödä jotakin liian kuumaa eilen ja palovamma tuntuu vasta nyt.

Hiiva suussa on ihan terveilläkin yleistä, ei siihen HIViä tarvita. Suusyöpä ei ilmesty länttinä yhdessä yössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siis viisaudenhampaassa reikä, joka ensin paikattiin. Se tuli siitä vain kipeämmäksi, joten menin uudelleen hammaslääkäriin. Siellä kuvattiin ja todettiin, että juuret ovat jotenkin ärtyneet, koska hampaassa oli aiemmin ollut jokin ienpussitulehdus (?) ja sain antibioottikuurin. Särky jatkui aina vain, joten lopuksi hammas kiskottiin kokonaan irti. En saanut sen yhteydessä ab-kuuria, lääkäri oli sitä mieltä, että ei tarvitse, koska olin kolme viikkoa aiemmin syönyt viikon penisiliinikuurin.

Pitääkö tuon sieni-infektion suhteen tehdä jotain, jos se sitä olisi? Minulla olisi desinfioivaa suuvettä kotona (Corsodyl), auttaisikohan jos sillä purskuttelee?

Kiitos tosi paljon vastauksista! En ole yleensä näin vainoharhainen, tuo googlettaminen oli kyllä virhe..

ap

Vierailija
4/5 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syöny jotain kuumaa ja polttanu suus ?

Vierailija
5/5 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt mitään kovaa/kuumaa/karheaa, mistä suu voisi palaa tai kipeytyä. Eikä tämä tosiaan ole koko aikaa kipeä, vain jos siihen osuu jotain ruokaa tai kuumaa juomaa. 

Ap