Hahaha Turkistarhaajien liitto / Marja Tiura
Hahhaah tämän päivän Ylen Sari Helin-ohjelmassa (http://areena.yle.fi/radio/2135613) Suomen Turkiseläinten kasvattajien liiton toiminnanjohtaja Marja Tiura pauhasi miten turkistarhaus työllistää 17 500 henkeä, vaikka omilla sivuillaan turkisala mainostaa että työllistävyys on 4300. Tätä yritti eläinjärjestön nainen korjata, mutta Tiura vaan aggressiivisesti papatti päälle. http://www.turkistieto.fi/Perustietoa_Suomen_turkistiloista
Kannattaisi ehkä ensin tutustua edes oman työpaikkansa nettisivuihin, ennen kun menee radioon esiintymään asiantuntijana. Ihan pellen vaikutelman sai koko naisesta (ja myös tuosta edustamastaan turkiskasvattaja liitosta).
Kommentit (68)
Tässä vasta remix-video, josta tässäkin on poistettu vain kysymykset. Esittelyssä sanotaan: "
Marja Tiuran (kok) haastattelu helmikuussa 2011, sen jälkeen kun todisteiden lahjuksen ottamisesta ei katsottu ylittävän syytekynnystä. Haastattelusta on poistettu kysymykset, koska Marja Tiuralle ei näyttänyt olevan merkitystä mitä kysytään. Vastaus oli aina suurin piirtein sama."
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 01:25"]Wau, joku selvästikään ei tykkää Tiurasta.
Millä turkisten vastustajien mielestä työllistettäisiin ne vaihtoehtoisesti 4500 tai 17500 uutta työtöntä, joita alan tappaminen Suomesta toisi, ja paikattaisiin sen ulkomaankauppaan tuomat satojen miljoonien vientitulot? [/quote]
Wau, joku ei selvästikään ole lukenut aiempia viestejä, niin että tietäisi mitä ketju käsittelee.
Edustamansa ammattiliiton työllistävyysluvut olisi hyvä tietää. Sama jos Sauli Niinistö väittäisi Suomessa olevan 12 miljoonaa ihmistä, vaikka sitten olisi laskenut siihen kaikki turistit ja venäläiset rekkamiehet rajalla, mutta ei vaivautuisi selittämän miksi hänen lukunsa on ihan eri kun mitä Suomen asukasluvun yleensä katsotaan olevan.
Täysin käsittämätön ulosanti näissä. Kuinkahan pitkälle se hyvävelisysteemi vielä kantaa?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 07:48"]Jeesus kuinka ärsyttävä nainen. Tässä ja kaikkialla muuallakin, missä olen törmännyt. "...mutta kaikkein tärkeintä meille on eläinten hyvinvointi", siis salli mun nauraa! :D
Tässä toinen esimerkki Tiuran mahtavasta ulosannista: Mahtavaa argumentointia! :)
[/quote]
Onko toi video oikea vai joku vitsi?
[/quote]
Kai noille kansanedustajille opetetaan etä kunhan vastaa jotain, niin hyvä on. Huikea pätkä tuo youtube-maistiainen. Riippumatta siiitä mitä kysyttiin, tuli vastaukseksi "kova koulu, raskas prosessi". Oikeasti mä hypin eteenpäin tolla videolla ja aina tuli samata fraasit eteen, mietin jo että onko tässä joku luuppi joka pyörittää samaa vastausta!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 00:36"]
Kuuntelin ohjelman jo aamupäivällä eikä mulla ole mitään lisättävää täällä jo olleiden kommenttien lisäksi.
Mutta niistä vanhoista asioista, Tiuran kansanedustajavuosista, vaikka onkin OT. Mulle jäi täydelliseksi mysteeriksi mihin Tiuran suosio omassa vaalipiirissä (oliko se Tampere vai Pirkanmaa?) perustui. Tiurahan oli monissa vaaleissa ihan ykkönen. Toki sen isä oli paikallinen kokoomusvaikuttaja, mutta ei se kaikkea selitä. Tiura EI ollut hyvä poliitikko, ja silti. Osaako joku, joka on sieltäpäin, vähän valottaa? Vaikka vuosia onkin jo kulunut.
Surullista oli että Tiuran mies, Olli Ainola, menetti asemansa samassa rytäkässä kuin Tiurakin. Oli alun alkaen hyvä, vakavasti otettava journalisti. Mitäköhän se nyt tekee, konsultoi jotakin?
[/quote]
Monta kertaa on tullut mieleen että mitä ihmettä sinne Treen seudun juomaveteen laitetaan, kun nämä Pirkanmaan (vai Hämeen?) ihmiset valitsevat ihmeellisiä kansanedustajia. Tiura yksi, mutta entäs nämä julkkikset, painija Marko Asell, tv-kuuluttaja Saara Karhu, Mikko Alatalo, Veltto.... EN ymmärrä.
Martti Tiuri on erittäin fiksu ja tolkun mies. Veemäisiä poliitikkoja on joka puolueessa, miehiä ja naisia.
Epätoivoisesti yrittää Marja Tiura väittää, ettei suomensupi (Nyctereutes procyonoides) muka olisi supikoira (Nyctereutes procyonoides). Naurettavalla tavalla on tuolle suomensupille vielä annettu englanninkieliseksi nimeksi Finnraccoon, jotta saataisiin luotua mielikuvaa pesukarhusta (supi). Aika ruma totuushan se on kuluttajalle myöntää, että siellä häkissä on oikeasti supikoira, joka on kuluttajan oman rakkaan kotikoiran sukulainen.
http://www.turkistieto.fi/Turkiselaimet
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:45"]
Epätoivoisesti yrittää Marja Tiura väittää, ettei suomensupi (Nyctereutes procyonoides) muka olisi supikoira (Nyctereutes procyonoides). Naurettavalla tavalla on tuolle suomensupille vielä annettu englanninkieliseksi nimeksi Finnraccoon, jotta saataisiin luotua mielikuvaa pesukarhusta (supi). Aika ruma totuushan se on kuluttajalle myöntää, että siellä häkissä on oikeasti supikoira, joka on kuluttajan oman rakkaan kotikoiran sukulainen.
http://www.turkistieto.fi/Turkiselaimet
[/quote]
Mikä eläin muka on suomensupi? Ei tunne lakikirjakaan tommosta. Ja että jaksaa tommosesta kinata, niin kuin tolla nyt olisi loppujen lopuksi suurikin merkitys että mitä termiä käytetään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:51"]
Mikä eläin muka on suomensupi? Ei tunne lakikirjakaan tommosta. Ja että jaksaa tommosesta kinata, niin kuin tolla nyt olisi loppujen lopuksi suurikin merkitys että mitä termiä käytetään.
[/quote]
Se on supikoira, jolle on jalostettu haluttuja ominaisuuksia. Kyse on mielikuvamarkkinoinnista. Turkisala taitaa ajatella, että on helpompi myydä "pesukarhun" turkkia kuin supiKOIRAN, koska ihmiset saattavat muuten yhdistää sen lemmikkikoiriin. Turkisalalle tällä taitaa olla merkitystä, koska ovat ylipäätään tuollaisen harhaanjohtavan nimen tarhaamalleen eläimelle antaneet.
Kuuntenlin itse tuota Ylen radio-ohjelmaa bussissa ja todella otti päähän tämä Tiura ja kuinka se kehtasi useamman kerran kaapata propagandaansa varten Animalian edustajalle annetun puheenvuoron. Animalian mimmillä oli rautaiset hermot, hienosti selvisi. Mä olisin varmaan tunkenut samassa tilanteessa Tiuralle suun tukkeeksi useamman supiturkin! :-O
Kyseessä oli myös yleisöohjelma ja Animalian nainen vastasi kohteliaasti ja hyvin kuutelijan kysymykseen - Tiura sen sijaan tylysti jätti vastaamaatta hänelle osoitetun kysymykseen.
Eli oli turkistarhauksesta mitä mieltä vaan, niin kyllä viestinnällisesti Tiuran samoilla sanoilla toistuva progandaryöppy paljasti vanhan totuuden: "Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten". Ei substanssia. Totuusarvo ja faktat jäivät nekin pakkasen puolelle.
Kaamea, huonotapainen eukko! Ja totaalinen imagotappio turkistarhaajille.
Ehkä eniten kauhistuttaa että tässäkin työtehtävässä Tiura edustaa muita ja silti käyttäytyy noin lapsellisesti ja huonosti. Keskeyttää, vänkää, varastaa puheenvuoroja, inttää, eikä tiedä edes omia faktojaan, tai hyväksy niitä kun muut kertovat. Ja hänellä ei tietääkseni ole tarhaa itsellä, joten hän vetää lokaan vaan edustamansa turkistarhaajat ja näiden alan.
Ihmettelin kun Tiura sanoi kansalaisaloitteesta että ensimmäistä kertaa he saivat kertoa oman puolensa asioista - olisivat itse tulleet aiemmin julkisuuteen niinkuin eläinihmiset! Ei kai niitäkää oo kotoa menty hakemaan että hei mitäs ootte mieltä. Mutta nyt tajuan että ei Tiuraa kukaan halua haastatella tai kutsua mihinkään, kun on tollanen änkyrä.
Tosin eipä se Tiurakaan ole noita kauaa edustanut, että ei tota hänen niskoilleen voi kokonaan laittaa. Kyllä jo aiemman toiminnanjohtajan olisi pitäny julkaista tiedotteita ja vaikka itse soittaa lehdille, että haluaa kertoa oman kantansa. Kyllä varmana olisi johonki maaseudun tulevaisuuteen nyt ainakin päässyt.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 07:48"]Jeesus kuinka ärsyttävä nainen. Tässä ja kaikkialla muuallakin, missä olen törmännyt. "...mutta kaikkein tärkeintä meille on eläinten hyvinvointi", siis salli mun nauraa! :D
Tässä toinen esimerkki Tiuran mahtavasta ulosannista: Mahtavaa argumentointia! :)
[/quote]
Onko toi video oikea vai joku vitsi?
[/quote]
Kai noille kansanedustajille opetetaan etä kunhan vastaa jotain, niin hyvä on. Huikea pätkä tuo youtube-maistiainen. Riippumatta siiitä mitä kysyttiin, tuli vastaukseksi "kova koulu, raskas prosessi". Oikeasti mä hypin eteenpäin tolla videolla ja aina tuli samata fraasit eteen, mietin jo että onko tässä joku luuppi joka pyörittää samaa vastausta!
[/quote]
Siis apua mikä video :D Onko toi nainen niin sekaisin, että ei huomaa vastaavansa samaa vastausta koko ajan? Vai onko tässä nyt kyse siitä, että häntä vituttaa haastattelijan kysymykset niin paljon, että tekee "kiusaa" vastaamalla vain samaa asiaa koko ajan, kysymyksestä riippumatta?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 22:03"]
[/quote]
Näin turkistarhauksen vastustajana olin onnesta mykkyrällä, kun kuulin, että olivat menneet valitsemaan Tiuran toiminnanjohtajakseen. Eihän tuon paremmasta mannekiinista voi edes unelmoida, siis tarhauksen vastustuksen näkökulmasta.
[/quote]
Miten niin huonotapainen. Sekö nyt hiertää kun turkiksia vastustavat aktivistit eivät saaneetkaan suoltaa vapaasti propagandaansa kuten varmasti ennen lähetystä kuvittelivat. Näillä yliopiston kahvilassa "artikuloimaan" oppineilla menevät jauhot suuhan ja pasmat sekaisin kun vastapuolella sattuukin joku joka ei suostu hymistelemään heidän kanssaan vaan pitääkin kiinni omasta kannastaan.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:15"]
[/quote]
Miten niin huonotapainen. Sekö nyt hiertää kun turkiksia vastustavat aktivistit eivät saaneetkaan suoltaa vapaasti propagandaansa kuten varmasti ennen lähetystä kuvittelivat. Näillä yliopiston kahvilassa "artikuloimaan" oppineilla menevät jauhot suuhan ja pasmat sekaisin kun vastapuolella sattuukin joku joka ei suostu hymistelemään heidän kanssaan vaan pitääkin kiinni omasta kannastaan.
[/quote]
Ei minusta Animalian Tuomivaaraa tuntunut mikään hiertävän. Päinvastoin, pysyi koko ajan täysin rauhallisena, toisin kun Tiura. Ei todellakaan voi sanoa että Tuomivaaralla olisi mennyt pasmat sekaisin, mistä sinä sellaista tulkitsit?
Ja huonotapainen siten, että keskeytti muiden puhuessa jatkuvasti, omi toisille annettuja puheenvuoroja, korotti ääntään tarpeettomasti, intti, puhui toisten päälle, ei kunniottanut ohjelman juontajaa kun ei noudattanut hänen pyyntöjään, ei ollut tehtäviensä tasalla/huonosti valmistautunut kun vastapuoli tiesi hänen johtamansa liiton tiedottamat faktat paremmin kuin hän itse.
Turkisten kannattajia varmaan hiertää kun radiohaastattelu oli täysi farssi. Ja hiertäisi kyllä minuakin jos Tiura minua edustaisi.
Ja tämä että yrität kääntää esiintymisen jotenkin turkisalalle voitoksi ei yhtään edistä asiaanne. Saa vain kaikki turkiksia kannattavat näyttämään siltä, että heidän mielestään ihmisiltä ei tarvitse vaatia edes alkeellisia käytöstapoja. Tiedät kyllä ihan hyvin itsekin että Tiura käyttäytyi huonosti ja hänen esittämänsä luvut eivät vastanneet STKL:n itse käyttämiä lukuja.
Älkää sotkeko turkistarhausta ja orjakauppaa toisiinsa hyi! Itselläni on suuri kunnoitus Tiuraa kohtaan,koska otti vastaan noin vaativan työn. Ja Tiura on oikeassa turkistarhaus on kasvussa euroopassa ja suomessa:D t.Jani-75
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:48"]Martti Tiuri on erittäin fiksu ja tolkun mies. Veemäisiä poliitikkoja on joka puolueessa, miehiä ja naisia. [/quote]
Martti TIuRI ja Marja TiuRA eivät ole toisilleen mitään sukua!
Valitettavasti ihan oikea video. Tiura on vaan vähän lukossa... :p Ei varmaan ollut varautunut noin pitkään ja moniulotteiseen (hah) haastatteluun, vaan päätti pari hyvältä kuulostavaa fraasia, joista muotoilee sitten vastauksen niihin pariin kysymykseen, joita esitetään. Ettei tule sanottua liikaa, eikä liian vähän. Mutta kun toimittaja yrittää lähestyä asiaa eri tavoin ja saada tikistettyä JOTAIN irti, niin Tiura toistaa samoja sanoja kuin papukaija. En kestä! :D