Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet köyhä?

Vierailija
11.03.2014 |

Miten aiot päästä köyhyydestä eroon vai oletko onnellinen näin? Oma köyhyyteni on ainakin ihan omaa typeryyttä, kun en hankkinut lukion jälkeistä koulutusta (lähinnä en tiennyt mitä haluaisin opiskella) ja nyt haluaisin yliopistoon, jotta saisin kunnon tutkinnon ja toki myös paremman toimeentulon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeydy ulkomaalaiseksi, vedä paperit vessanpöntöstä ja hae turvapaikkaa. Saat täysihoidon, kalustetun asunnon, auton ja rahaa niin paljon kuin osaat uneksia.

Vierailija
2/11 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen 19 enkä saa kelalta euroakaan vanhempieni tulojen vuoksi, vaikka joudun asumaan opintojen takia poissa kotoa. Asun koulun asuntolassa ja saan vanhemmiltani 120€/kk siihen saakka kunnes täytän 20. Siitä summasta ~80€/kk menee matkakuluihin, koska asuntolassa ei saa olla viikonloppuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:52"]

Koska olen 19 enkä saa kelalta euroakaan vanhempieni tulojen vuoksi, vaikka joudun asumaan opintojen takia poissa kotoa. Asun koulun asuntolassa ja saan vanhemmiltani 120€/kk siihen saakka kunnes täytän 20. Siitä summasta ~80€/kk menee matkakuluihin, koska asuntolassa ei saa olla viikonloppuisin.

[/quote]

Millä rahalla ostat koulukirjat?

Vierailija
4/11 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka + autolaina jne.

Vierailija
5/11 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kahden lapsen äiti ja opiskelen yliopistossa. Miehellä on kyllä hyvä palkka, parempi kuin monilla pariskunnilla yhteensä, mutta menomme on edelleen suhteutettu aikaan jolloin minäkin sain kohtalaisen hyvää palkkaa. Tiedän, että omilla valinnoilla saisin tilanteen korjattua, mutta kun on tottunut huomattavasti leveämpään elämäntyyliin kuin mihin nyt opiskelijana olisi varaa.

Vierailija
6/11 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yliopiston. Siksi olen köyhä, koska halusin alalle jossa olen paras. Siellä ei nuorta naisneroa kaivattu. Nyt olen keski-ikäinen ja köyhä, enkä kelpaa edes töihin tai työttömäksikään, koska haluaisin kuitenkin jatkaa yritystäni, vaikkei se elätäkään.

Joskus ihminen on siis köyhä justiin siksi, että tietää mitä haluaa.

Vierailija
7/11 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi urheiluautoa ja hevonen. ei jää rahaa.

Vierailija
8/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän niin paljon eineksiä

Vierailija
9/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnu käydä kouluja ja valita sellaista alaa jossa tienaa ja työllisyystilanne on hubä.

Vierailija
10/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elin erinäisten ikävien sattumusten seurauksena pikavipeillä, visalla, kulutusluotoilla ym. Sitten en niitä(kään) pystynyt maksamaan takaisin ja luottotiedoissa yli 20 merkintää, ulosotossa jotain 10-20 tonnin väliltä. Kaikki laskut menee suoraan sinne. Nyt ei ole töitäkään ja karenssi päällä, eli asumis- ja tt-tuella yritän elättää itseni ja lapseni. Kämppä on ja ihan kivakin, lapsella aina ruokaa ja ehjät puhtaat vaatteet. Ja onnellinen (kyllä!) äiti kun jaksaa taas hoitaa ja keskittyä vain lapseen. Eikä tästä tiedä kukaan, tuskin epäileekään kun kulissit kunnossa.

Vierailija
11/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:52"]

[/quote]

Millä rahalla ostat koulukirjat?

[/quote]

Meillä on luokassa kirjoja joita voi lainata tarvittaessa kotiinkin luettavaksi. Olen nyt ammattikoulussa ja alalla jolle kirjoja ei pahemmin edes ole (opiskelen siis vaatetusompelijaksi). Enemmän menee materiaaleihin. Jos joku on pakko hankkia niin vanhemmat maksaa sen, kuten myös mun puhelinlaskun. Saan siis tarvittaessa enemmän, ei ne mua jätä nälkään kuolemaan, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Onneksi koulun varaston kankaat ovat edullisia ja laskutus kerran puolessa vuodessa.

Lukioaikoina mulla oli paljon ylemmillä luokilla olevia kavereita joilta lainasin tekstikirjat, koska ne pysyivät samoina ja jäi siis ostettavaksi vain koelten tuntien tehtäväkirjat.

Meitä on tällä hetkellä perheessä 2 opiskelijaa ja yksi vastavalmistunut (viime kuussa), joka ei ole vielä saanut töitä, joten ymmärrettävästi omillaan asuvat ovat välillä tiukilla. Saadaan kaikki vanhemmilta sen verran, että pärjätään ja jos jotain yllättävää tulee niin hieman enemmän. Esim. mä jouduin viime viikolla 46€ maksaneelle lääkekuurille viisaudenhampaan tulehduksen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan