Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi saada yhtä hyvät kiksit kuin matkustelusta? Tylsistyttää jo lukeminen ja lähiluonto

Vierailija
14.11.2020 |

Onko mitään harrastuksia, mitä voisi korona-aikana kokeilla? Ei tule mitään mieleen, koska haluan välttää turhia kontakteja enkä voi siksi edes poistua Helsingistä. Juniin ja busseihin kun ei uskalla niihinkään.

Rakastan uusissa paikoissa kiertelyä, ravintoloita, kauniita maisemia... Mutta sairastuminen pelottaa joten kaikki matkustelu mahdotonta! Millä tätä kaukokaipuuta ja levottomuutta voisi lievittää?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi luontoretkeily? Tietysti jos et halua julkisilla kulkea, eikä sinulla ole omaa autoa, niin pääkaupunkiseudulla kohteita ei kovin paljon ole.

Vierailija
2/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsillä tekeminen on parasta tässä tilanteessa. Mikä vain mihin resurssit riittää käy. Youtubesta sitten vaan ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi luontoretkeily? Tietysti jos et halua julkisilla kulkea, eikä sinulla ole omaa autoa, niin pääkaupunkiseudulla kohteita ei kovin paljon ole.

Lähiluonto on tosiaan jo nähty eikä ajokorttia ole. Kesällä kävin pyöräretkillä, mutta niin hyvä kunto ei ole että lähtisin minnekään kovin kauas yksin fillaroimaan enkä ainakaan talvella!

Ap

Vierailija
4/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsillä tekeminen on parasta tässä tilanteessa. Mikä vain mihin resurssit riittää käy. Youtubesta sitten vaan ohjeita.

Aika laaja käsite! Mitä teet itse?

Neulominen/virkkaaminen ei kiinnosta yhtään, ja koska en ole käsistäni kätevä, niin ei tule edes muuta mieleen... Asun vuokralla joten kotia ei voi myöskään remontoida.

Ap

Vierailija
5/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile seksiä ja huumeita

Vierailija
6/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut videopelejä? Jossain avoimen maailman roolipeleissä pääsee tutkimaan kuvitteellisia maailmoita, ehkä sellainen osittain voisi tyydyttää kaukokaipuuta.

Vierailija
7/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile seksiä ja huumeita

Seksi on kivaa lähinnä alkuhuumassa, mutta nyt ei ole kovin sopiva hetki etsiä aina vaan uutta ihastusta! :D Alkoholia käytän melko usein, mutta kai sitä pitäisi siirtyä psykedeeleihin sitten....

Olen tosiaan sellainen ihminen, joka kyllästyy helposti kaikkeen. Siksi kaipaisin vaihtelua ja siksi myös tykkään matkustelusta niin paljon.

Ap

Vierailija
8/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllyseksi

Vierailija
9/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet :D no ei vaan, joku jännittävä urheilulaji, esim. kiipeily, latinalainen tanssi, laitesukellus, laskettelu, maastopyöräily. Näistä ainakin itse saan kicksejä. Varmaan myös moottoriurheilu ajaisi saman asian. Treffeillä käyminen jos olet sinkku.

Vierailija
10/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut videopelejä? Jossain avoimen maailman roolipeleissä pääsee tutkimaan kuvitteellisia maailmoita, ehkä sellainen osittain voisi tyydyttää kaukokaipuuta.

Suosittelen. Ennen koronaa elin matkasta toiseen, rinkana odotellessa parempia aikoja hakkaan avoimen maailman videopelejä. Skyrimissä varmaan 300 tuntia alla.

Vierailija
11/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele uusi kieli tai tanssi, samalla kun haaveilet reissusta. Saat sitten paikan päällä enemmän irti siitäkin.

Tai aloita uusi urheilulaji, kuten kiipeily tai sukellus. Näitä voit harrastaa myös reissun päällä.

Vierailija
12/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Juuri ostin pari peliä lisää kun oli hyviä tarjouksia. Kaipaisin ehkä lisää jotain aktiivisempaa tekemistä tasapainottamaan. Joskus uppoudun peleihin mutta en nyt vaikkapa kokonaista lomaa käyttäisi pelkkään pelaamiseen.

Ap

Vierailija
13/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että ihmiset eivät keksi itselleen tekemistä. Minulla on lähinnä ongelmana se, että raha ei riitä kaikkeen siihen mitä haluaisin tehdä.

Vierailija
14/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika laaja käsite! Mitä teet itse?

Neulominen/virkkaaminen ei kiinnosta yhtään, ja koska en ole käsistäni kätevä, niin ei tule edes muuta mieleen... Asun vuokralla joten kotia ei voi myöskään remontoida.

Ap

No minä virkkaan, neulon ja ompelen. Mutta eihän ne nyt ole ainoita. Koruja voi tehdä useilla tekniikoilla. Sitten voi maalata, vaikka vesiväreillä. Tai piirtää. Pieniä mosaiikkeja voi tehdä pienessäkin kodissa. Huovuttaminen on kivaa, ei tarvitse osata neuloa tms. Opettele tekemään origameja.

Tee altered book:

https://mixedmedia.club/a-crash-course-on-altered-books/

Tai sitten alat opetella uutta kieltä. Itse olen käsitöiden ohella yrittänyt perehtyä tänä vuonna skotlannin murteeseen. On muuten haastetta.

Vierailija
15/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile geokätköilyä. Löytämisen iloa ihan lähiympäristöstä, tulee käytyä paikoissa, joihin ei muutwn eksyisi ja itsensä haastamista joko älyllisesti tai ruumiillisesti, riippuen millaista kätköä etsii.

Vierailija
16/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus menet ulos rafloihin, tai vaikka kiipeämään, et sairastu, tai et sairastut, hoidat ittes ja jatkat elämää.

Vierailija
17/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen! Skyrim on hyvä ja tykkään myös Dragon Age -sarjasta, etenkin sarjan kolmas osa Inquisition tarjoaa vaihtelevia maisemia, joissa voi pyöriä mielensä mukaan (ei tarvitse olla pelannut ykköstä tai kakkosta).

https://geekgirls.fi/wp/blog/2018/06/18/turistina-thedasissa/

Vierailija
18/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene chattailemaan random tyypeille netissä. 90% vastaajista on läähättäviä vonkaajia mutta kärsivällisesti jatka etsintää. Itse löysin kivan kaverin Intiasta jonka kanssa chattailemaan säännöllisesti jokapäiväisistä asioista. Oppii kiinnostavia asioita paikallisesta elämästä vähän samalla tavalla kuin matkailemalla.

Vierailija
19/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele uusi kieli tai tanssi, samalla kun haaveilet reissusta. Saat sitten paikan päällä enemmän irti siitäkin.

Tai aloita uusi urheilulaji, kuten kiipeily tai sukellus. Näitä voit harrastaa myös reissun päällä.

Noissa urheilulajeissa on se kurja puoli, että kaipaisin niihin opastusta, jos on aivan uusi laji! Ja tanssitilaa ei kämpässäni ole... Olen kyllä kokeillut monia eri tanssilajeja. Extreme-urheilusta en ole ihan varma, voisin sinänsä kokeilla. Mutta tosiaan se kontaktien välttäminen rajoittaa aika paljon.

Jaa'a, ehkä italiaa voisin vähän opetella, koska siellä haluaisin joskus käydä! Olen opiskellut aika montaa kieltäkin, joitain on jäänyt päähän ja joitain ei. Minulla ei ole hirveän hyvä kielipää, joten vaatii aika kovaa motivaatiota ja harjoittelua. No, aikaa tosiaan on, eri asia kuinka nopeasti kyllästyn... :D

Ap

Vierailija
20/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että ihmiset eivät keksi itselleen tekemistä. Minulla on lähinnä ongelmana se, että raha ei riitä kaikkeen siihen mitä haluaisin tehdä.

Olisi varmaan pitänyt listata aloitukseen mitä kaikkea olen jo kokeillut! Mutta tosiaan mielikuvitustani tuntuu rajoittavan nyt niin kovasti harmitus siitä, etten pääse matkustamaan enkä uskalla mennä vaikka ryhmäliikuntatunneille, etten meinaa millään yksin keksiä, mikä sen minulle korvaisi.

Ap