Mistä voisi saada yhtä hyvät kiksit kuin matkustelusta? Tylsistyttää jo lukeminen ja lähiluonto
Onko mitään harrastuksia, mitä voisi korona-aikana kokeilla? Ei tule mitään mieleen, koska haluan välttää turhia kontakteja enkä voi siksi edes poistua Helsingistä. Juniin ja busseihin kun ei uskalla niihinkään.
Rakastan uusissa paikoissa kiertelyä, ravintoloita, kauniita maisemia... Mutta sairastuminen pelottaa joten kaikki matkustelu mahdotonta! Millä tätä kaukokaipuuta ja levottomuutta voisi lievittää?
Kommentit (37)
Joku sellainen harrastus, joka vie mukanaan ja jossa on erilaisia ulottuvuuksia. Mä harrastan hevosia, ja se vie kyllä ensinnäkin kaiken mahdollisen ajan, siinä kehittyy ja oppii koko ajan uutta ja toisaalta se on vähän niin kuin joku tauti, josta on vaikea parantua, aina vain ne hevoset ja niiden kanssa puljaaminen jaksaa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene chattailemaan random tyypeille netissä. 90% vastaajista on läähättäviä vonkaajia mutta kärsivällisesti jatka etsintää. Itse löysin kivan kaverin Intiasta jonka kanssa chattailemaan säännöllisesti jokapäiväisistä asioista. Oppii kiinnostavia asioita paikallisesta elämästä vähän samalla tavalla kuin matkailemalla.
Tämä oli aika hyvä! Nuorempana ja hölmömpänä tuota tulikin tehtyä, sittemmin on tuntunut että olen liian vanha (kuten joillekin sivuille varmasti olenkin) ja tullut tietoisemmaksi siitä, miten suuri osa tuntuu olevan vain juuri noita läähättäviä vonkaajia... Mutta voisi olla hauska tapa tutustua uusiin ihmisiin ja kulttuureihin siinä sivussa. Täytyypä siirtyä taas vähän vauvapalstaa syvemmälle nettiin.
30v täytän pian eli varmaan se kuuluisa kolmenkympinkriisikin on tässä päällä!
Ap
Yksinkertainen ratkaisu: lopeta kiksien jahtaaminen. Jahtaaminen johtaa vain siihen, että olet aina kuitenkin tyytymätön.
Vierailija kirjoitti:
Duolingo -sovelluksella pääsee ihan hyvin alkuun monen kielen kanssa!
Duolingo minulla onkin, kokeilin siitä kiinaa ja venäjää opetella, mutta niin sanotusti too much, hiton vaikeaa ja meni motivaatio heti...
Mutta näyttäisi olevan italiaa tarjolla myös, nii ei ehkä kokeilen vielä sitä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ratkaisu: lopeta kiksien jahtaaminen. Jahtaaminen johtaa vain siihen, että olet aina kuitenkin tyytymätön.
Ja mistä sitten nauttisin? 24/7 tyhjästä "tyynen rauhallisesta" olosta ilman mitään tunteiden vaihtelua? Ei kiitos! Haluan olla sellainen ihminen, joka pystyy kokemaan kaikkia tunteita, mielellään niitä isoja ja paljon!
Ap
Miten olet ennen koronaa uskaltanut elää ja matkustaa, vaikka kaikenlaisia tauteja on aina liikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duolingo minulla onkin, kokeilin siitä kiinaa ja venäjää opetella, mutta niin sanotusti too much, hiton vaikeaa ja meni motivaatio heti...
Mutta näyttäisi olevan italiaa tarjolla myös, nii ei ehkä kokeilen vielä sitä!Ap
Mitähän tuossa oikein kirjotin... Tarkoitin sanoa että siis ehkä kokeilen sitä italiaa!
Mutta ei sekään riitä, en saa kielen opiskelusta mitään kiksejä, se on lähinnä valmistautumista siihen että joskus pääsisi sinne matkalle.
Ap
Ensi vuonna voisi kokeilla matkustusta, oli rajoituksia tai ei.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Miten olet ennen koronaa uskaltanut elää ja matkustaa, vaikka kaikenlaisia tauteja on aina liikkeellä?
Ei ole ollut pandemiaa. Epidemia-alueita on pystynyt välttämään.
Ap
LSD. Pääset matkalle lähtemättä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta näyttäisi olevan italiaa tarjolla myös, nii ei ehkä kokeilen vielä sitä!Ap
Mitähän tuossa oikein kirjotin... Tarkoitin sanoa että siis ehkä kokeilen sitä italiaa!
Mutta ei sekään riitä, en saa kielen opiskelusta mitään kiksejä, se on lähinnä valmistautumista siihen että joskus pääsisi sinne matkalle.
Ap
Jos et pääse Italiaan, niin tuo Italia luoksesi. Suunnittele ja järjestä joku teemapäivä joko pelkästään itsellesi tai sitten jos sinulle ja parille kaverillesi (koronarajoitusten puitteissa). Eli opiskele sitä italiaa, lue aihetta käsitteleviä kirjoja (kaunoa & tietoa), katso italialaisia elokuvia tai tv-sarjoja, kuuntele italialaista musiikkia, tutki italialaisia reseptejä ja opettele valmistamaan niitä, katsele valokuvia jos olet siellä jo käynyt, jne. jne. eli fiilistele kaikin puolin valitsemaasi maata ja huipenna se sitten italialaishenkiseen illanviettoon.
Sitten sulattelet sitä vähän aikaa ja valitset jonkun uuden maan.
Jos minulla ei olisi opintoja kesken, opettelisin soittamaan jotain soitinta. Kitaraa olen miettinyt joskus aiemminkin. Netissä kuulema hyviä ohjeita soittoharjoitteluun.
Kieliopintoja tekisin myös, jos olisi ylimääräistä aikaa. Valitse joku kieli ja tee joku tarkka suunnitelma vaikka seuraavalle kuukaudelle, jonka mukaan etenet, esim. mitä asioita opettelet minäkin päivänä, sanastoa, verbejä ym. Uskoisin, että on palkitsevaa huomata, miten paljon voit oppia lyhyessäkin ajassa, jos oikein panostat asiaan. Tekisin itselleni myös jotain haasteita esim. luen 10 kotimaista/ulkomaista klassikkoa. Valitse kirjoja, jotka sijoittuvat erilaisiin paikkoihin, pääset mielikuvamatkalle ainakin.
Ostin pilateksen oppikirjan. Kunpa oppisi ihan ekaksi hengittämään oikealla tavalla.
Osaako joku? Suurimmasta huoneesta teen sellaisen salin, mihin voi tehdä kuntopiirin. Olohuonetta ei tarvi kukaan. Makuuhuoneet on oltava yläkerrassa, että saa päivittäin liikuntaa. Muuten käy huonosti aika pian...
Joku jännittävä harrastus. Esim. akrobatia. Googlaa aerial silks, aerial hoop.
En osaa neuvoa, mutta ymmärrän erinomaisesti. Suuria tunteita on vaikea kokea, kun kaikkea pitää varoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä sitten nauttisin? 24/7 tyhjästä "tyynen rauhallisesta" olosta ilman mitään tunteiden vaihtelua? Ei kiitos! Haluan olla sellainen ihminen, joka pystyy kokemaan kaikkia tunteita, mielellään niitä isoja ja paljon!
Ap
Nyt vaan sitten haastamaan itsesi ja astumaan epämukavuusalueillesi...