Liian tiukk emättimen suu?
Tuli vain mieleen, et onkohan mulla jotenkin liian tiukka emättimen aukko, yhdyntä sattuu aina ja miehen penis on aluksi vaikea saada sisälle. Tänään kävin gynellä joka sanoi, että vaiva korjaantuu sitten kun olen synnyttänyt!
Ei kai tämä tarkoita sitä, että mun pitää synnytykseen asti kärsiä tästä vaivasta.
Gynen tutkimuksenkin jälkeen virtsaaminen kirveli ja alapää tuntui epämukavalta, lisäksi se ihan perustutkimuskin sattui :(
Onko tähän vaivaan siis mitään "kotikonsteja" tai muita konsteja, joilla vaiva helpottaisi. Olisi kiva pystyä nauttimaankin seksistä!
Kommentit (8)
Meillä samaa haastetta....tärkeä muistaa lämmitellä paikat hyvin eikä survoa kylmiltään...ja tietty voiteitakin voi käyttää.
Joo siis liukuvoiteet on käytössä ja ne toki vähän helpottaa!
Harmittaa vaan tämmöinen vaiva, kun ei sitten pysty kunnolla nauttimaan vaikka kuinka tekis mieli :(
Sekin vähän vie haluja, kun tietää että seksin jälkeen päivän/pari kirvelee vessassa käynti ja saan todella helposti virtsatulehduksiakin :(
-AP
Liukkaria ja säännöllistä seksiä, auttaa varmasti. Tuo ongelman palaaminen viittaisi mentaalipuolen juttuun, tauon jälkeen seksi voi jännittää.
Ei pidä survoa kylmiltään, pientä esilämmittelyä ja tarvittaessa liukuvoiteet esiin.
Onko siis näin, että vaikka olisi kuinka tiukka niin vaiva helpottaa jos seksiä on säännöllisesti? Siinä tapauksessa täytyy kai vain kärsiä ne ensimmäiset kerrat jos sen jälkeen alkaa helpottamaan. Nyt niitä taukoja kun tulee juuri tämän inhottavan vaivan takia :(
Mulla oli tuota ongelmaa ja vaginismi. Myös gyn. tutkimukset oli kivuliaita ja vaikeita ja saattoi vähän aristella jälkeenpäinkin (ei ole ollenkaan vaarallista) Seksi onnistui kyllä jos oli tarpeeksi kiihottunut, niin ihan hyvin. Oletko?
Synnytys kyllä korjasi tämän asian erittäin perusteellisesti... :D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:13"]
Liukkaria ja säännöllistä seksiä, auttaa varmasti. Tuo ongelman palaaminen viittaisi mentaalipuolen juttuun, tauon jälkeen seksi voi jännittää.
[/quote]
Voi olla. Tosin mulla ilmeni ekan kerran gynen vastaanotolla, jossa olen rampannut nyt jatkuvasti. Ennen suhdetta ja sen alussa sattui, sitten välissä ei, nyt taas sattuu kun on ollut ilman. Mene ja tiedä.
Voihan sitä aina venytellä, mutta ei se ilman kipua varmastikaan korjaannu. Mulla oli sama ongelma vielä jonkin aikaa sitten, korjaantui itsestään kun seksistä tuli jokapäiväistä. Sitten kun tuli parin kuukauden tauko niin oli taaas sama ongelma. Plääh.