Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko kuvitella etten päässyt hiv-testiin vaikka tilanne tämä!

Vierailija
11.03.2014 |

Miehen kanssa mennyt pitkään huonosti ja lopultakin alkoi puhumaan kun jäi rysän päältä kiinni,kertoi siis että useita naisia ollut viimeisen vuoden aikana eikä kondomiehkäisyä ole kenenkään kanssa käyttänyt!

No tästähän toki seurasi ero ja TIETENKIN se että halusin kaikki sp-testit mitä on.

MUTTA,soitettuani terveyskeskukseen ja seitettyäni tilanteen,sain lähetteen ainoastaan klamydia ja tippuritestiin? Ei täällä Suomessa kuulemma ole aihetta kuppa,- hiv,-tai hepatiittitesteihin ellei ole ollut ulkomaalaisia seksikumppaneita :O

Justiinsa juu..ja mistäs minä tiedän minkä maalaisia ne kumppanit ovat olleet HUOH!

Mitäköhän nuo testit sitten yksityisellä maksaa? Asuisinpa edes pk-seudulla niin olisi ilmaisia testipaikkoja :(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:38"]Tää on kyllä tyhmä keino selvittää hiv, mutta jos menee luovuttamaan verta niin saa tietää. Ne aina testaa ne veret ennen kuin antavat kenellekään ja kuulemma ilmoittavat jos jotain häikkää.

[/quote] VIT*N ÄÄLIÖ! Tartunta ei näy saastuneessa veressä ensimmäisinä kuukausina tartunnasta, mutta tauti todellakin tarttuu silti! Vain täysi idiootti edes ehdottaa verenluovutukseen menoa jos on pienikin mahdollisuus hiv-tartuntaan. Toivottavasti sinä joudut onnettomuuteen ja saat hiv-positiivista verta.

[/quote]

Tyhmästi teki joo, mut et sinäkään miltään fiksulta ja empaattiselta kuulosta.

Vierailija
22/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:38"]Tää on kyllä tyhmä keino selvittää hiv, mutta jos menee luovuttamaan verta niin saa tietää. Ne aina testaa ne veret ennen kuin antavat kenellekään ja kuulemma ilmoittavat jos jotain häikkää.

[/quote] VIT*N ÄÄLIÖ! Tartunta ei näy saastuneessa veressä ensimmäisinä kuukausina tartunnasta, mutta tauti todellakin tarttuu silti! Vain täysi idiootti edes ehdottaa verenluovutukseen menoa jos on pienikin mahdollisuus hiv-tartuntaan. Toivottavasti sinä joudut onnettomuuteen ja saat hiv-positiivista verta.

[/quote]

Tyhmästi teki joo, mut et sinäkään miltään fiksulta ja empaattiselta kuulosta.

[/quote] Sitä saa mitä tilaa. Mitäs mieltä sinä tekopyhimys olisit, jos sinun syöpälapseesi pumpattaisiin näiden "hihi-hihi-en-kehtaa-mennä-testiin-joten-luovutanpa-sen-sijaan-verta" -ääliöiden luovuttamaa verimateriaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itsekeskeinen ja läpimätä on ihminen, joka luovuttaa verta vaikka saattaa kantaa jotain veriteitse tarttuvia sairauksia!? Olen todella järkyttynyt

Vierailija
24/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:41"]Juu en minäkään ole saanut niitä verestä tehtäviä testejä ikinä... Olen kolme kertaa pyytänyt mutta ei niin ei... No aloin luovuttamaan verta niin siinä samalla hoitui ne kätevästi. :)

[/quote] Ja siinä toinen idiootti...

[/quote]

Perustele, ääliö. :)

Vierailija
25/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. AP, valita ja vaadi!!!! Onko sun paikkakunnallas hiv-tukikeskusta tai vastaavaa?

Vierailija
26/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:41"]Juu en minäkään ole saanut niitä verestä tehtäviä testejä ikinä... Olen kolme kertaa pyytänyt mutta ei niin ei... No aloin luovuttamaan verta niin siinä samalla hoitui ne kätevästi. :)

[/quote]

[/quote]

mitä perusteluita tuo nyt tarvitsee? Verta EI luovuteta, jos on pienikin riski HIViin. Se ei välttämättä näy heti testeissä, mutta tarttuu kyllä. 

Vierailija
27/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on oikeus HIV-testiin ilman perusteluja ja ilman lähetteitä, tämä on THL:n linjaus.

Vaadi sinulle kuuluvaa oikeutta!

Vierailija
28/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

mitä perusteluita tuo nyt tarvitsee? Verta EI luovuteta, jos on pienikin riski HIViin. Se ei välttämättä näy heti testeissä, mutta tarttuu kyllä. 

[/quote]

??? Jos noin olisi niin se olisi luovutusehtona että HIV-testi on tehty ja se on ollut negatiivinen. Joten et siis osaa kertoa perusteluita, arvatenkin. Mikä sua pännii siinä että mä luovutan SULLEKIN verta?

Vierailija
29/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

??? Jos noin olisi niin se olisi luovutusehtona että HIV-testi on tehty ja se on ollut negatiivinen. Joten et siis osaa kertoa perusteluita, arvatenkin. Mikä sua pännii siinä että mä luovutan SULLEKIN verta?

[/quote]

Miten kukaan voi olla näin vajaa? Enkä todellakaan halua saastaista vertasi

toivottavasti ap pääsee testiin

Vierailija
30/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten kukaan voi olla näin vajaa? Enkä todellakaan halua saastaista vertasi

toivottavasti ap pääsee testiin

[/quote]

No joko perustelet? No etpä tietenkään ääliö. :)

Vierailija
31/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tietenkään saa luovuttaa verta, jos on mahdollisuus, että kantaa sairauksia. Olisi edesvastuutonta levittää ne eteenpäin "avun" varjolla. Hiv ei näy testeissä ennen kuin 3 kk:n jälkeen tartunnoista. Verenluovutuspaikat luottavat juuri sinun arviointikykyysi tässä. Jos siis on mahdollista, että kannat tautia, älä luovuta verta.

Vierailija
32/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tietenkään saa luovuttaa verta, jos on mahdollisuus, että kantaa sairauksia. Olisi edesvastuutonta levittää ne eteenpäin "avun" varjolla. Hiv ei näy testeissä ennen kuin 3 kk:n jälkeen tartunnoista. Verenluovutuspaikat luottavat juuri sinun arviointikykyysi tässä. Jos siis on mahdollista, että kannat tautia, älä luovuta verta.

[/quote]

Ja pointtisi oli? Kerrotko jo pian jotain mitä en tiedä? Luuletko etten tunne luovutusehtoja ja vaatimuksia vuosikausia verta luovuttaneena xD

Vierailija
33/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatamin aikaista kohtelua olet todellakin saanut osaksesi! Ihan pistää vihaksi!!! Onko teillä esim lähikaupungissa sukupuolitautien polia tms. josta voisit käydä ko testit otattamassa?

Vierailija
34/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sinne ja sanot, että luullaksesi miehelläsi on ollut riskikontakteja. Oletko varma, että he eivät vain pyytäneet odottamaan sen 3kk? Yleensä vasta-aineet näkyvät aikaisemmin ja viruksen osat vielä aikaisemmin. 

Verta ei tosiaan saa luovuttaa, jos epäilee olleensa riskikontaktissa niin kuin tässä epäillään. 

Vierailija
35/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hiv-testi otetaan vielä 6 kuukauden jälkeen epäilystä tartunnasta.

Vierailija
36/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:54"]

Ja hiv-testi otetaan vielä 6 kuukauden jälkeen epäilystä tartunnasta.

[/quote]

Ainoastaan jos on syönyt estolääkityksen tai vakuutuyhtiö vaatii. Älkääpä sekoittako asioita.

Vierailija
37/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi tehdä juttu lehtiin!

Minultakin kiellettiin HIV-testi, vaikka kerroin harrastaneeni suojaamatonta seksiä kumppanin kanssa, jolla oli yli sata aiempaa kumppania. Sanoivat suoraan syyksi, että testi on niin kallis ettei sitä aleta turhaan (!?) tekemään. Vihjaisi vielä, että minun pitäisi tutkituttaa ennemmin pääni, kun kerroin pelkääväni hiviä niin että valvon öitä.

Olin tuolloin hädin tuskin täysi-ikäinen ja joka paikassa oli toitotettu, että heti testeihin jos on pienikin epäilys ja pitää pitää huolta omasta seksuaaliterveydestään. Sitten kun kerään rohkeuteni ja uskaltaudun pyytämään testiä arasta asiasta, minut heitetään pihalle.

Turha siis vinkua, että nuoret ei välitä terveydestään ja sukupuolitaudit lisääntyy.

Vierailija
38/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tyhmyys ei sentään tartu veren mukana...

Vierailija
39/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut kaikki testit pyytämättä, kun olen kertonut että mies on afrikkalainen. Eivät ole edes kysyneet edes onko mies pettänyt vai miksi haluan testeihin. Automaattisesti todenneet että kun on ulkomaalainen mies niin hiviä ja kuppaa myöten kaikki otettava.

Jos jostain syystä en saisi testejä ja epäilisin niitä tarvitsevani, valehtelisin ihan pokkana että oon paneskellut muutamaa mustaa äijää ilman kortsua, tai sanoisin vaikka että tuli käytyö Gambiassa ;)

Vierailija
40/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon aina sanonu sinne just et on tultu pantuu kaikkee mikä liikkuu mustaa, ryssää jne. Saa ainaki kaikki testit vaikkei välttämättä tarvitsisikaan. Ainakaan ei tarvitse olla tietämätön omasta terveydentilasta. Vaikka yleensä sinne lääkäriin hakeudutaan oireiden perusteella, ite niin epäluuloinen et pari kertaa vuodessa käyn testeissä, oli sitten ollut suojaamattomassa yhdynnässä tai ei.