Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko kuvitella etten päässyt hiv-testiin vaikka tilanne tämä!

Vierailija
11.03.2014 |

Miehen kanssa mennyt pitkään huonosti ja lopultakin alkoi puhumaan kun jäi rysän päältä kiinni,kertoi siis että useita naisia ollut viimeisen vuoden aikana eikä kondomiehkäisyä ole kenenkään kanssa käyttänyt!

No tästähän toki seurasi ero ja TIETENKIN se että halusin kaikki sp-testit mitä on.

MUTTA,soitettuani terveyskeskukseen ja seitettyäni tilanteen,sain lähetteen ainoastaan klamydia ja tippuritestiin? Ei täällä Suomessa kuulemma ole aihetta kuppa,- hiv,-tai hepatiittitesteihin ellei ole ollut ulkomaalaisia seksikumppaneita :O

Justiinsa juu..ja mistäs minä tiedän minkä maalaisia ne kumppanit ovat olleet HUOH!

Mitäköhän nuo testit sitten yksityisellä maksaa? Asuisinpa edes pk-seudulla niin olisi ilmaisia testipaikkoja :(

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina näitä, kun ihmiset kertovat, etteivät päässet testeihin. Itse vain soitin terveyskeskukseen ja pyysin päästä testeihin, niin sieltä kysyttiin tippuri ja klamydia vai tuleeko myös HIV. Sanoin kaikki ja sain lähetteen. Mitään ei kysytty.

Mitä jos soittaisit uudelleen ja kertoisit panneessi useaa ulkomaailaista? Kuulemma on toiminut.

Vierailija
2/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin toimi niinkuin kakkosella, ei oneglmia testin saamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitautien poliklinikalle on päässyt kävelemällä sisään ja oikeaa nimeäänkään ei ole tarvinnut antaa. Altistus esim puolison kautta ja kaikki testit on saanut. HIV:istä ovat kysyneet erikseen, että haluaako tutkituttaa senkin.

Vierailija
4/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuossa tilanteessa valehtelu on valitettavasti kannattavaa.

Vierailija
5/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset vaatinut kaikkia testejä? Kyllä minä olen päässyt testeihin, kun olen vaan sanonut että haluan kaikki, ja vielä luetellut päälle ne taudit. Totta kai ne haluaa säästää terveysmenoissa mahdollisimman paljon, on vain pidettävä puolensa ja tiedettävä mitä haluaa! Nykyisin se on vähän tällaista.

Huomenna siis soitat terveyskeskukseen ja sanot, että ilmaisit itseäsi eilen vähän huolimattomasti, mutta haluaisit siis korjata että haluat ehdottomasti kaikki testit, myös HIV:n. Jos vielä aletaan inttämään niin sanot että Iltalehti olisi varmaan hyvin kiinnostunut tällaisesta tapauksesta Suomen terveydenhuollossa.

Vierailija
6/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään saanut joskus kuppa testiä, kun sitä ei kuulemma suomessa tavata kuin muutamalla vuodessa.Tuttuni on saanut c-hepatiitin poikaystävältään, joten ei sitäkään pidä vähätellä.

Vierailija
7/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa: Ja ei musta kannata enää valehdella, tulee vaan tosi typerä vaikutelma tuollaisesta joka muuttelee sanomisiaan. Ja on periaatteellisestikin inhottavaa että ihmisen täytyy valehdella Suomessa päästäkseen sukupuolitautitesteihin.

Vierailija
8/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä tyhmä keino selvittää hiv, mutta jos menee luovuttamaan verta niin saa tietää. Ne aina testaa ne veret ennen kuin antavat kenellekään ja kuulemma ilmoittavat jos jotain häikkää.

Vierailija
9/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin käsikirjassa muuten sanotaan hivin kohdalla että testit tulisi tehdä "aina kun sitä pyydetään". Eli idioottia kyllä ruveta pihistelemään tuollaisessa, varsinkin kun ei ole kalliista testistä kyse. Esim. tykslabin v. 2011 hinnastossa hiv-testi on 8€, ei ole voinut kovin paljoa siitä nousta.

Vierailija
10/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne uudelleen ja vaadi päästä testeihin. Pettämistilanteessa on mahdollista periaatteessa mikä vain sp-tautien osalta.

Vierailija
11/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä kyllä sukupuolitautien klinikalle pääse kun lähetteellä! Terveyskeskuksessa ne kaikki testit tehdään ja tarvittaessa laitetaan sit eteenpäin,mutta kun ei päässyt edes sinne testeihin asti.Joo pitää soitella uudestaan ja ilmeisesti sitten valehdella :( ap

Vierailija
12/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään ole saanut niitä verestä tehtäviä testejä ikinä... Olen kolme kertaa pyytänyt mutta ei niin ei... No aloin luovuttamaan verta niin siinä samalla hoitui ne kätevästi. :)

Vierailija
13/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös mietin tota verenluovutusta mut ei kyl anna moraali periksi moiseen..ja ehkä ihan hyvä niin.ap

Vierailija
14/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:00"]

Mä myös mietin tota verenluovutusta mut ei kyl anna moraali periksi moiseen..ja ehkä ihan hyvä niin.ap

[/quote]

No mikset ala luovuttamaan säännöllisesti? Sitten ei ota moraali vastaan.

Vierailija
15/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvänen aika hullut ihmiset käyttäkö verenluovutusta sukupuolitautitestinä. Luovutuksessa on suoja-aika uuden seksikumppanin jälkeen (eli käytännössä niiden pettäneen miehen uusien seksikumppanien) nimenomaan sen takia että hyvin tuoreet infektiot eivät välttämättä näy verta testattaessa. Kiva sitten kun luovutatte hepatiittisena verta ja veri menee jollekin syöpäsairaalle lapselle joka saa saman taudin koska infektiota ei ole vielä näkynyt siirrettävässä veressä. (Huom tämä on vain worst case scenario koska suomessa ei ole taidettu todeta kymmeniin vuosiin yhtäkään verensiirrossa tarttunutta tautia.)

Todella, todella edesvastuutonta. Vaarannatte verensiirtojen turvallisuuden. Mutta hih hih, eipähän tarvi mennä näyttämään omaa naamaa terveyskeskukseen sukupuolitautitestien merkeissä.

Vierailija
16/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt tähän samaan asiaan. Halusin klamydian ja tippurin lisäksi kuppa testin ja sain oikein tapella, että sain lähetteelle myös sen kupan. Selitin, että mulla on kupalle tyypillisiä oireita, haavauma jne. Mutta intti tuota samaa minulle, ettei lähestulkoon ole mahdollista, ellei itse tai mies ole käynyt jossain ulkomailla, mieluummin vielä Itä-Euroopassa harrastamassa suojaamatonta seksiä.

Aivan käsittämätön asenne!!! Kohta täällä riehuu nuo kaikki toistaiseksi harvinaisemmatkin taudit, kun asenne tuo, että ei niitä voi olla kellään suomalaisella. Sen sanon, että jokainen kenelle muka kieltäydytään teettämästä haluamiaan sp tautitestejä niin tapelkaapa hieman vastaan! Niihin täytyy halutessaan päästä!

Vierailija
17/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:38"]Tää on kyllä tyhmä keino selvittää hiv, mutta jos menee luovuttamaan verta niin saa tietää. Ne aina testaa ne veret ennen kuin antavat kenellekään ja kuulemma ilmoittavat jos jotain häikkää.

[/quote] VIT*N ÄÄLIÖ! Tartunta ei näy saastuneessa veressä ensimmäisinä kuukausina tartunnasta, mutta tauti todellakin tarttuu silti! Vain täysi idiootti edes ehdottaa verenluovutukseen menoa jos on pienikin mahdollisuus hiv-tartuntaan. Toivottavasti sinä joudut onnettomuuteen ja saat hiv-positiivista verta.

Vierailija
18/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:41"]Juu en minäkään ole saanut niitä verestä tehtäviä testejä ikinä... Olen kolme kertaa pyytänyt mutta ei niin ei... No aloin luovuttamaan verta niin siinä samalla hoitui ne kätevästi. :)

[/quote] Ja siinä toinen idiootti...

Vierailija
19/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan Kainuun mallilta, ettei testeihin päästetä. Liekkö missään päin muuta maata sellaista pihistelyä terveydenhuollossa. Luojan kiitos, ettei asuta siellä enää...

Vierailija
20/44 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle menet ja laskun laitat miehelle. On se kumma miten yhteiskunnan pitää maksaa kulut toisten holtittomasta sukupuolikäyttäytymisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan