Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Erätukun aikuisten ulkoilupuvusta?

Vierailija
11.03.2014 |

Onko hyvä kevätkauden ulkoilupuku monipuoliseen ulkoiluun? Pitääkö se vettä ja tuulta hyvin vai kastuuko helposti läpi kunnon sateessa? Entä mitoitus, onko väljää mallia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa kevätkauden puvusta mutta aikanaan toppapuvusta levisi värit vaikka ohjeen mukaan pesi ja näytti samaisesta puvustä levinneen värit muillakin keillä sattu ko takkia olemaan, ei mitenkään kovin hyvää kuvaa ole jäänyt laadusta.

Vierailija
2/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erätukun vaatteiden koot ovat sellaisia ettei niitä sovittamatta kannta ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kerran erätukun tuotteisiin, roskiin lähti. Elikkä elä missään tapauksessa osta. Ulkopuku piti veten ulkopuolella ja hien sisäpuolella. Nyt tiedän miltä tuntuu ulkoilla muovikassissa.

Vierailija
4/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:43"]

Erehdyin kerran erätukun tuotteisiin, roskiin lähti. Elikkä elä missään tapauksessa osta. Ulkopuku piti veten ulkopuolella ja hien sisäpuolella. Nyt tiedän miltä tuntuu ulkoilla muovikassissa.

[/quote]

Niin just, kunnon av-mamma käyttää vain Haglöfs tai Fjällraven ulkoiluasuja

Vierailija
5/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole varaa mihinkään Haglöfsiin. Mutta en silti halua heti kastua läpimäräksi kun sadekuuro yllättää. Ominaisuuksien ei tarvitse olla kalleinta huippua mutta ei mitään tuulipukua joka päästää kaiken veden ja viiman heti läpi. Kävin urheilukaupassa katsomassa ja siellä oli tuossa hintaluokassa vain näitä perustuulipukuja joilla ei pärjää jos tarvii olla ulkona säällä kuin säällä. Jos olisi halunnut yhtään kosteudenpitoa niin sitten olisi ollut jo tosi kallista. Urheilukaupan kamppeissa on lisäksi se vika että niistä ei tahdo löytää yhtään väjempää mallia.

Vierailija
6/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että laadultaan keskinkertaista parempi, ei tietenkään hinnakkaiden laatukamojen veroista, mutta ostaisin ja ottaisin, jos kohtuuhinnalla saisin. Tuo muovipussivertaus ei taatusti päde useimpiin Erätukun ulkoilutuotteisiin. Eli suosittelen varauksin vaatetyypin käyttötarkoituksen mukaan.

Vierailija
7/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuhyviä ja kulutuskestäviä minustakin..

Vierailija
8/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltilla myös hyviä kampanjahintaisia, ihan laadukkaita ulkoilutuotteita. Käytän niitä kevät- ja talviulkoilukamppeina. Pelittävät riittävän hyvin.

Vierailija
9/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ja 9, onko teillä ollut niitä käytössä myös sadepäivinä? Pitikö veden? Säilyykö vedenpitävyys myös pesuissa?

Vierailija
10/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Erätukun kuoripuku viime syksystä asti ja olen tykännyt. Ei ole ollut laadussa moittimista.

Vierailija
11/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hintalaatu suhde ok, kun nehän ovat tosi halpoja. Mutta mulla osa hyviä, osa ei. Kevyttoppapuvun housut ahterista. Syyspuvun takki koko XS on väljä, housut vyötäisiltä tiukat. Olen kyllä S-kokoa, mutta se takki oli oli valtava. Fleecevaatteet, joita tulee kylkiäsenä, on olleet ihan ok.  Pitää pienen vesisateen, mutta kaatosade tulee kyllä läpi, mutta ei kaatosadetta taitaa pitää paljon muu kuin rukan paksut vaatteet. 

Vierailija
12/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään mikään sadeasuun verrattava ole, mutta pitää pienen sateen kyllä, eli ei heti kastu läpi. Jatkuvassa sateessa kastuu kyllä, tietenkin. Peruspitävyys säilyy toki, kun ohjeiden mukaan pesee.

8

Vierailija
13/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:47"]

Mulla on ollut Erätukun kuoripuku viime syksystä asti ja olen tykännyt. Ei ole ollut laadussa moittimista.

[/quote]

Kerkesitkö testata syksyn sateissa? En harrasta mitään eräretkeilyä tms. eli ei tarvitse kestää tuntikausien kaatosadetta. Mutta esimerkiksi puolen tunnin työmatkan voi joutua fillaroimaan kaatosateessa, muuten niin kovalla sateella en lähde vartavasten ulos eli riittää kun pitää sen aikaa että ehtii suojaan jos rankka kuuro yllättää. Tavallisilla kosteussuojaamattomilla tuulipuvuilla on näissäkin tilanteissa äkkiä läpimärkänä eikä oikein huvittais maksaa sataa euroa puvusta jonka kanssa saa pitää aina sadeviittaa mukana.

Vierailija
14/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteussuojatut on yleensä niitä hengittämättömiä..

Vierailija
15/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin toissakeväänä puna-valkoisen S-koon ulkoilupuvun, jossa housut oli kauhean malliset, löysät reisistä kuin pussihousut mutta tiukat vyötäröltä. Ois pitänyt olla ampiaisvartalo niihin mahtuakseen. Takki oli leveä, ei -tyköistyva ysärimalliin ja mikä ikävintä, takin kaikki vetoketjut rikkoutuivat alle vuoden sisällä. Ensin irtosivat ne vetimet ja sitten menivät kaikki muutkin osat rikki. Myös housuntaskujen vetskarit rikkoontuivat.

Laatu oli paskaa. Hinta ei ollut kummoinen, mutta järkevämpää olisi ollut ostaa alennusmyynnistä joku hyvälaatuisempi.

Vierailija
16/17 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:48"]

No hintalaatu suhde ok, kun nehän ovat tosi halpoja. Mutta mulla osa hyviä, osa ei. Kevyttoppapuvun housut ahterista. Syyspuvun takki koko XS on väljä, housut vyötäisiltä tiukat. Olen kyllä S-kokoa, mutta se takki oli oli valtava. Fleecevaatteet, joita tulee kylkiäsenä, on olleet ihan ok.  Pitää pienen vesisateen, mutta kaatosade tulee kyllä läpi, mutta ei kaatosadetta taitaa pitää paljon muu kuin rukan paksut vaatteet. 

[/quote]

Kyllä ne varmaan ovat hintaansa nähden ihan hyviä. Kaatosateessa ei varmaan paljoa ole väljä onko päällä jakkupuku, verkkapuku, tuulipuku vai kuoripuku, kastuu yhtäläillä. Kaatosade joka oikein kunnolla ropisee imeytyy kyllä kuoripuvunkin läpi sisävaatteisiin. Mutta harvemminhan sitä nyt kaatosateella tarvitsee ulkona ollakaan.

Vierailija
17/17 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airtex on se materiaali. Onko kellään?