Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko keuhkokuumeesta parantua ilman lääkäriä ja lääkkeitä?

Vierailija
11.03.2014 |

Toinen päivä kuumeessa. Eilen illalla nousi kuume. Tänään aamulla laski mutta nousi uudelleen joskus puolen päivän jälkeen.

En jaksaisi lähteä lääkäriin ;/

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää että onko bakteeri vai virus peräinen? Olen viimeiset kolme viikkoa yskinyt älyttömät määrät limaa pois keuhkoistani. En tupakoi. Mitä hemmettiä se lima oikein on ja miten sitä voi olla niin paljon?

Röntgenkuvassa selvä ero. Lääkäri näytti kuvat ja selitti, mistä erottaa virus/bakteeri keuhkokuumeen. En ala selittämään, koska en osaa oikeita termejä. Selvä ero kuitenkin oli.

Vierailija
42/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 5-6 vrk kotona sairastamassa, pääsin ainoastaan vessaan ja syömään ja ihmettelin, mikä sairaus voisi olla pahempi kuin keuhkoputkentulehdus, koska lämpöä oli aamulla 35 astetta ja illalla 35,5 astetta, siinä välillä kuume nousi 37,4 asteeseen. Lepäsin sängyssä kylkiasennossa, koska mahallaan ja selällään ollessani kipu oli liikaa minulle. Kun pääsin jaloilleni ja lääkäriin, otettiin CRP, joka oli 12 ja käskettiin töihin. Kyseessä oli kuitenkin keuhkokuume niin kuin monena muunakin keväänä. Joku kevät hermostuin ja kävin valittamassa edelleen kipua, joka oli suurimmaksi osaksi lähtenyt antibioottikuurilla, mutta halusin selvyyden asiaan. Otettiin keuhkokuvat ja yllätys, yllätys, löytyi keuhkokuume kuvista. CRP:ni on aina ollut alle 20, mutta keuhkokuumediagnoosia en ole yleensä ikinä saanut lääkäriltä. Oletan, että myös viruksen aiheuttamasta keuhkokuumeesta voi parantua ilman antibiootteja, koska olen senkin kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumepotilaista ehkä yksi viidestä - yksi kymmenestä kuolisi ilman antibiootteja eli suurin osa toipuisi ilman antibioottejakin. Eli venäläisen ruletin pelaamista yhdellä panoksella olisi antibiooteista kieltäytyminen. Itse en kokeilisi.