Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko vielä missä olit, kun wtc-tornit räjäytettiin alas?

Vierailija
14.11.2020 |

Mä olin kännissä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Uutispäällikkönä tv-uutisissa. Ja ei, niitä ei räjäytetty, vaan ne romahtivat lentokoneiden aiheuttamien rakennevaurioiden ja tulipalon takia.

Pilvenpiirtäjät eivät romahda vaikka olisivat ilmiliekeissä, paitsi Amerikassa.

Lue kunnolla kommentti, johon alat väittää vastaan.

Vierailija
42/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, olin kotona pelaamassa starcraftia netissä ja kattelin siinä samalla uutisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Uutispäällikkönä tv-uutisissa. Ja ei, niitä ei räjäytetty, vaan ne romahtivat lentokoneiden aiheuttamien rakennevaurioiden ja tulipalon takia.

Saitko Jumalalta tällaisen näyn, vai miksi kirjoitit tuon uskovaisen varmuudella?

Olen myös ulkomaantoimittaja ja joutunut tekemään aiheesta useita juttuja. Kyllä tuo on aivan yleinen tulkita.

Jos et halua aiheeseen laajemmin perehtyä, niin lue vaikkapa täältä:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_(1973%E2%80%932001)#…

"At 9:59 a.m., the South Tower collapsed after burning for approximately 56 minutes. The fire caused steel structural elements, already weakened from the plane's impact, to fail. The North Tower collapsed at 10:28 a.m., after burning for approximately 102 minutes. At 5:20 p.m. on September 11, 2001, 7 World Trade Center began to collapse with the crumbling of the east penthouse; it collapsed completely at 5:21 p.m.[155] owing to uncontrolled fires causing structural failure."

En nyt tiedä, mistä SINÄ haet perustelut salaliittoteorioillesi, mutta noin se nyt vaan on.

Vierailija
44/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuin eilisen päivän. Olin kanssasi samassa pyöreässä huoneessa nurkkia katselemassa.

Vierailija
45/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinen avopuoliso herätti minut. Olin töiden ja ruuan jälkeen mennyt makkariin päikkäreille. Heräsin vaatteet päällä parisängystämme pöhöttyneenä ja unen jäljiltä sekavana. Olin jo pitkään surrut jatkuvaa lihomistani ja sitä, miten usein sorruimme roskaruokaan. Tunsin itseni ällöttäväksi fyysisesti ja töiden vuoksi stressaantuneeksi. Olin henkisesti ja ruumiillisesti kuin kolmen kilon makkara kilon suoleen sullottuna. Tunsin miten turpea naaamani oli. En aivosumun takia meinannut ymmärtää, miksi avokki töni minua hereille ja kun tuijotin sitä makkarin pientä matkatelkkaa, en vieläkään meinannut ymmärtää, mistä on kyse. Päällimäinen tunne (itseinhon lisäksi, se oli suurin tunne silläkin hetkellä) oli epäusko. Monia vuosia myöhemmin laihduin, avokki löysi silti nuoremman ja sai sen kanssa lapsen. Minä asun yksin (mutta laihana, laihana!), lapsettomana ja ihmettelen vielä aina välillä, miksi taivaan nimessä olin parisuhteessa ihmiseen, jota hädin tuskin tunsin ja joka vei elämästäni seitsemän vuotta elämänvaiheessa, jonka olisi voinut käyttää toisinkin. 

Vierailija
46/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin duunissa kahvitauolla, kun kaveri soitti ja kysyi: "Oot sä kuullu, että WTC-torniin on törmänny joku lentokone?"

Avasin taukohuoneen telkkarin, ja vastasin: "Se on näköjään joku terrori-isku, kun toiseenkin torniin on törmänny lentokone".

Kaveri: "Mitä – kahteen WTC-torniin törmänny lentokone?!!!"

Vierailija
47/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinen avopuoliso herätti minut. Olin töiden ja ruuan jälkeen mennyt makkariin päikkäreille. Heräsin vaatteet päällä parisängystämme pöhöttyneenä ja unen jäljiltä sekavana. Olin jo pitkään surrut jatkuvaa lihomistani ja sitä, miten usein sorruimme roskaruokaan. Tunsin itseni ällöttäväksi fyysisesti ja töiden vuoksi stressaantuneeksi. Olin henkisesti ja ruumiillisesti kuin kolmen kilon makkara kilon suoleen sullottuna. Tunsin miten turpea naaamani oli. En aivosumun takia meinannut ymmärtää, miksi avokki töni minua hereille ja kun tuijotin sitä makkarin pientä matkatelkkaa, en vieläkään meinannut ymmärtää, mistä on kyse. Päällimäinen tunne (itseinhon lisäksi, se oli suurin tunne silläkin hetkellä) oli epäusko. Monia vuosia myöhemmin laihduin, avokki löysi silti nuoremman ja sai sen kanssa lapsen. Minä asun yksin (mutta laihana, laihana!), lapsettomana ja ihmettelen vielä aina välillä, miksi taivaan nimessä olin parisuhteessa ihmiseen, jota hädin tuskin tunsin ja joka vei elämästäni seitsemän vuotta elämänvaiheessa, jonka olisi voinut käyttää toisinkin. 

Ihana kuulla että olet saanut elämäsi järjestykseen! Pitää olla armollinen nuoremmalle itselleen, kasvamiseen kuuluu kaikenlaista.

Vierailija
48/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, tulin töistä ja mies sanoi että lentokone on törmännyt tornitaloon. Taivaskanavalla näkyi suorana. 214

Vierailija
49/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoista. Uutinen kuultiin kotona telkkarista ja seurattiin tilannetta radiosta autossa.

Ahdisti aika paljon, mietin millaiseen maailmaan lapsi syntyy.

Vierailija
50/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunilla olin. Herätessäni avasin näköradion ja siellä oli erikoislähetys tahikka pidennetyt tv-uutiset meneillään.

Vierailija
51/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin opiskelija ja kotona ja tein jotain opintojuttuja, telkkari oli päällä siinä sivussa. Lähetys keskeytettiin uutisten vuoksi ja vaihdoin heti cnn:lle. Ensin oli pohdiskelua mahdollisesta onnettomuudesta, mutta sitten livenä näkyi toisen koneen lento torniin. Muistan, kuinka mulla oli tosi epätodellinen kauhun tunne. Mieheni (silloinen poikaystäväni) tuli kotiin, sanoin hänelle jotain "kohta alkaa kolmas maailmansota". Tilannetta ei parantanut se, että ystävämme oli sillä hetkellä yhdessä wtc:n läheisistä pilvenpiirtäjistä pankissa työharjottelussa. Loppupäivä meni telkkarin edessä. Päivä on kyllä jäänyt yhtenä hirvittävimmistä mieleeni.

Vierailija
52/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työmatkalla Bostonissa naispuolisen kollegan kanssa. Olimme juuri rakastelleet varmaankin kolmatta kertaa sen vuorokauden aikana kun vaimo soitti Suomesta huolissaan ja kertoi mitä on tapahtunut.

Kaksi naisparkaa, joilla on todella huono miesmaku.

Vierailija
53/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin työkomennuksella New Yorkissa.

-Panostaja

Vierailija
54/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin töistä kotiin ja vaimo kertoi tapahtuneesta.

En uskonut ja laitoin telkkarin päälle ja totta se oli.

Jes, vihdoinkin sotasyylliset olivat saaneet sodan omalle maaperälleen, ajattelin ja korkkasin jaloviinapullon.

Vierailija
55/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, tulin koulusta ja näin telkussa uutisista savuavat tornit. Olin opiskelija eli parikymppinen.

Vierailija
56/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona valmistautumassa iltavuoroon. Olin baarissa tuolloin töissä. Sinä iltana oli baari kyllä täynnä, mutta rauhallista ja hiljaista, kaikki tuijotti koko illan uutislähetyksiä. 

Vierailija
57/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduin uutisesta, sen muistan. Toivoin maailmansotaa ja rähinää alkavaksi.

Päiväunilta heräsin ja avasin TVn.

Vierailija
58/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja televisio sattumalta päällä ja sieltä vielä muistaakseni CNN. Työkaverini huusi että tule katsomaan, Yhdysvalloissa on tapahtumassa jotain todella outoa. Koko porukan työt loppuivat siihen. Loppu päivä vaihdeltiin kanavia ja puhuttiin tuskin mitään toisillemme. Kaikkien päässä raksutti että tästä kääntyy uusi sivu maailman historiassa, niin kuin kääntyikin. Ei esim. Suomessa islamia pidetty oikein minään ja tämän jälkeen uskonnolliset äärijärjestöt ovat olleet maailman politiikan synkkiä aktiivipelureita.

Vierailija
59/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ekalla luokalla. Opettaja laittoi telkkarin päälle ja yhessä katottiin, kun tornit palaa.

Vierailija
60/65 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä matkatoimistossa. Ja yyteethän siitä sitten tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi