Verenpainelääkkeen sivuvaikutuksena säärien kipeytyminen
Kommentit (49)
Jos on selviä lääkkeestä johtuvia sivuoireita tai lääke ei tehoa riittävästi, kannattaa pyytää lääkkeen vaihtoa. Verenpainelääkkeitä on hyvin paljon ja niiden vaikutusmekanismi voi olla hyvin erilainen. Minulla löytyi hoitotasapaino vasta viidennestä vaihtoehdosta, ja nyt olen sen kanssa pärjännyt jo toistakymmentä vuotta. Älkää kituutelko tuommoisten oireiden kanssa.
Älä missään tapauksessa lopeta lääkitystä omin luvin, ilman et juttelet lääkärin kanssa. Verenpainetauti on vaarallinen. Jos lääke ei sovi, löydetään kyllä toinen ja parempi.
Olen syönyt lääkkeitä monta kymmentä vuotta enkä ole saanut mitään oireita käyttämistäni lääkkeistä. Aivan alussa kun haettiin sitä sopivaa oli pari huonoa, mutta niistäkään en saanut oireita. Ne eivät vaan laskeneet painetta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä verenpainelääke sinulla on käytössä? Sain sellaista jossa oli myös nesteenpoisto mukana. Näin ei kerry nestettä, joka usein pakkaantuu jalkoihin.
Minullakin olisi kysymys verenpainelääkkeistä. Sain nyt ruokavaliolla oman verenpaineeni normaalilukemiin, siis ilman lääkettä. Tietysti seuraan sitä aamuin illoin kotimittarilla. Tietääkö kukaan kuinka kauan jo otettu verenpainelääke vaikuttaa? Siis nyt olen ollut viisi päivää ilman, onko odotetttavissa, että verenpainelääke vaikuttaa vielä ja että jonkin aikaa ilman lääkettä se alkaisi nousta? Tästä asiasta en googlaamalla läytänyt tietoa.
Kysyn tätä myös siksi, että greippi on yksi lempihedelmistäni enkä sitä ole voinut syödä verenpainelääkityksen kanssa. Milloinkohan voisin taas greipistä nautiskella?
Ota mittaustulokset mukaan ja mene lääkäriin. Greippi käsittääkseni vaikuttaa lääkkeen oton yhteydessä ja itse olen kyllä syönyt sitä, mutta jättänyt useamman tunnin väliä lääkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
lääkkeet voi aina vaihtaa jos ne eivät jostain syystä sovi. lääkärit kirjoittavat aina niitä halvempia lääkkeitä ensin. missä on siis eniten sivuvaikutuksia. pyydä toinen lääke ja jos siitä ei tule sivuvaikutuksia niin pyydä lääkäriltä vaihtokielto. saat lääkkeen sen halvemman hinnalla siten. apteekissa ei aina huomata vaihtokieltoa joten ole tarkkana mitä tyrkyttävät. heidän kun pitää sitä halvempaa tarjota.
Rinnakkaiset halpakopiot ovat tismalleen samaa ainetta sisältäviä kuin ne kalliimmat.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tuo verenpainelääkkeen vaikutusaika lopettamisen jälkeen, kellään tietoa?
Lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
vaihda lääkitystä kirjoitti:
Mulla oli joskus tuo sama lääke ja heti alusta saakka aiheutti jalkojen särkyä ja lihaskramppeja. Oireet loppu kun lopetin lääkkeenoton.(ehdin ottaa vain pari viikkoa sitä)
Mulla sitä kokeiltiin migreeninestoon, joten verenpaineeseen en sitä tarvinnut.pyydä että lääkäri vaihtaa johonkin toiseen lääkkeeseen. Mulla akuuttiin jalkasärkyyn ja kramppeihin auttaa vichyn juominen.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html
Migreeni on myrkytysoire. Tuolta puuttuu se E904, joka on luomusallittua laccaa, mut käytätkö sitä?
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
Migreeni on SAIRAUS.
Lopeta tuollainen, ansaitsisit bannit.
Vierailija kirjoitti:
lääkkeet voi aina vaihtaa jos ne eivät jostain syystä sovi. lääkärit kirjoittavat aina niitä halvempia lääkkeitä ensin. missä on siis eniten sivuvaikutuksia. pyydä toinen lääke ja jos siitä ei tule sivuvaikutuksia niin pyydä lääkäriltä vaihtokielto. saat lääkkeen sen halvemman hinnalla siten. apteekissa ei aina huomata vaihtokieltoa joten ole tarkkana mitä tyrkyttävät. heidän kun pitää sitä halvempaa tarjota.
Höpöhöpö, lääkärit kirjoittavat niiden firmojen lääkkeitä mistä saavat parhaat lahjukset. Ne voi sitten apteekissa vaihtaa korvaavaan lääkkeeseen missä on sama vaikuttava aine.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tuo verenpainelääkkeen vaikutusaika lopettamisen jälkeen, kellään tietoa?
Keskustelin apteekissa, apteekkarin kanssa. Hän sanoi, että pari viikkoa lopettamisen jälkeen, lääkkeen teho on puolittunut. Joten, uskoisin, että 3-4 vkoa, niin lääkettä ei ole enää kehossa.
Mulla sama lääke ollut käytössä kohta 20 vuotta, sain sen jo 30-vuotiaana. Joskus ollut sääret kipeät, muttei yleensä. Kädet tuntuu joskus hieman puutuneelta, oikea käsi siis. Voihan se johtua jostain hermopinteestä, en tiedä mistä johtuu.