Verenpainelääkkeen sivuvaikutuksena säärien kipeytyminen
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mikä verenpainelääke sinulla on käytössä? Sain sellaista jossa oli myös nesteenpoisto mukana. Näin ei kerry nestettä, joka usein pakkaantuu jalkoihin.
Minullakin olisi kysymys verenpainelääkkeistä. Sain nyt ruokavaliolla oman verenpaineeni normaalilukemiin, siis ilman lääkettä. Tietysti seuraan sitä aamuin illoin kotimittarilla. Tietääkö kukaan kuinka kauan jo otettu verenpainelääke vaikuttaa? Siis nyt olen ollut viisi päivää ilman, onko odotetttavissa, että verenpainelääke vaikuttaa vielä ja että jonkin aikaa ilman lääkettä se alkaisi nousta? Tästä asiasta en googlaamalla läytänyt tietoa.
Kysyn tätä myös siksi, että greippi on yksi lempihedelmistäni enkä sitä ole voinut syödä verenpainelääkityksen kanssa. Milloinkohan voisin taas greipistä nautiskella?
Tällaista omatoimista kokeilua ei saisi tehdä ilman, että juttelee ensin lääkärin kanssa. Koska sinulla on todettu lääkitystä vaativa verenpaine sinun pitää koko loppuelämäsi seurata sitä verenpainetta, söit lääkettä tai et. Sanoisin, että mittaa nyt päivittäin (aamulla sängyssä, päivällä ja illalla) arvot ainakin kuukauden ajan ja lisäksi varaa lääkärinaika jolloin käyt vielä juttelemassa tilanteesta ja voit näyttää mittaustulokset. Lääkäri osaa ottaa kantaa lääkkeiden tehon kestoon ym.
Greippimehun ongelma ilmenee lääkkeiden oton yhteydessä eli se tehostaa lääkettä vaarallisesti. Jos et syö nyt lääkkeitä niin ongelmaa ei ole MUTTA varmistaisin tämänkin lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lääkkeet voi aina vaihtaa jos ne eivät jostain syystä sovi. lääkärit kirjoittavat aina niitä halvempia lääkkeitä ensin. missä on siis eniten sivuvaikutuksia. pyydä toinen lääke ja jos siitä ei tule sivuvaikutuksia niin pyydä lääkäriltä vaihtokielto. saat lääkkeen sen halvemman hinnalla siten. apteekissa ei aina huomata vaihtokieltoa joten ole tarkkana mitä tyrkyttävät. heidän kun pitää sitä halvempaa tarjota.
Apteekin lääkevaihto koskee vain täsmälleen samanlaisia valmisteita. Jos yhdestä kandesartaanisileksitiilivalmisteesta tulee sivuvaikutuksia, tulee niitä toisestakin kandesartaanisileksitiilivalmisteesta. Vaihtokelpoisissa lääkkeissä on eroja vain tabletin muodossa, väri- ja pintakäsittelyaineissa ym. merkityksettömissä seikoissa. Joten älä puhu potaskaa.
Juuri näin. Se on sitten eri asia, jos jokin tietty lääke ei sovi, siitä pitääkin mennä lääkärin juttusille. Lääkettä pitää usein sairauden alussa hakea, mikä sopii ja mikä ei. Itselläni ensimmäinen kokeiltu lääke ei laskenut painetta ollenkaan. Seuraava toimi kuin unelma ja toimii yhä.
Mulla piti vaikka kuinka monta merkkiä kokeilla, ennen kuin löytyi sopiva. Toki täysin sivuoireetonta ei välttämättä löydy, mutta tuollainen on jo hyvin häiritsevä sivuoire.
Mulla myös oli vaikeaa löytää merkki mikä edes laskisi verenpainetta, että ei niinkään vain sivuoireista ollut kyse. Nykyisessä lääkkeessänikin on pieniä sivuoireita, mutta kun tämä nyt kerran auttaa laskemaan paineita niin hyväksyn tämän. En jaksa enää jatkaa etsimistä kun ei täydellistä välttämättä löydy.
Lakritsan glykyrritsiini nostaa verenpainetta ja se vaikutus kestää pitkään, oli uutisissa vasta.
Täytyy siis aina lukea kaikki tuoteselosteet kunnolla!
Minulla sama lääke ja sama sivuoire. Tosin särkee vaan oikean säären ulkosyrjää. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä verenpainelääke sinulla on käytössä? Sain sellaista jossa oli myös nesteenpoisto mukana. Näin ei kerry nestettä, joka usein pakkaantuu jalkoihin.
Minullakin olisi kysymys verenpainelääkkeistä. Sain nyt ruokavaliolla oman verenpaineeni normaalilukemiin, siis ilman lääkettä. Tietysti seuraan sitä aamuin illoin kotimittarilla. Tietääkö kukaan kuinka kauan jo otettu verenpainelääke vaikuttaa? Siis nyt olen ollut viisi päivää ilman, onko odotetttavissa, että verenpainelääke vaikuttaa vielä ja että jonkin aikaa ilman lääkettä se alkaisi nousta? Tästä asiasta en googlaamalla läytänyt tietoa.
Kysyn tätä myös siksi, että greippi on yksi lempihedelmistäni enkä sitä ole voinut syödä verenpainelääkityksen kanssa. Milloinkohan voisin taas greipistä nautiskella?
Tällaista omatoimista kokeilua ei saisi tehdä ilman, että juttelee ensin lääkärin kanssa. Koska sinulla on todettu lääkitystä vaativa verenpaine sinun pitää koko loppuelämäsi seurata sitä verenpainetta, söit lääkettä tai et. Sanoisin, että mittaa nyt päivittäin (aamulla sängyssä, päivällä ja illalla) arvot ainakin kuukauden ajan ja lisäksi varaa lääkärinaika jolloin käyt vielä juttelemassa tilanteesta ja voit näyttää mittaustulokset. Lääkäri osaa ottaa kantaa lääkkeiden tehon kestoon ym.
Greippimehun ongelma ilmenee lääkkeiden oton yhteydessä eli se tehostaa lääkettä vaarallisesti. Jos et syö nyt lääkkeitä niin ongelmaa ei ole MUTTA varmistaisin tämänkin lääkäriltä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta (en ymmärrä miksi tähän kommenttiini tuli alanuolia).
Lääkäriaika on varattu ja säännöllisesti mitatut paineet merkkaan ylös.
Verenpaineeni sain siis laskemaan ruokavaliolla, joka muun muassa tarkoittaa sitä, että laihduin BMI 40->BMI 25, eli normaalipainoon. Suolansaantia tarkkailen yhä (enkä syö salmiakkia tai lakua).
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tuo verenpainelääkkeen vaikutusaika lopettamisen jälkeen, kellään tietoa?
Eiköhän se vaikutus säily monta kuukautta, häipyy hiljalleen.
eikö kukaan tiedä vai eikö halua vastata?
Vierailija kirjoitti:
eikö kukaan tiedä vai eikö halua vastata?
Minulle jäi vähän epäselväksi, mikä oli kysymyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sartaanit ovat usein antimikrobisia, ja käytetään mm. Marshallin protokollassa antibioottien lisäksi tappamaan elimistössä olevia mikrobeja. Olmesartaani on paras näistä.
Mitä tuo dinatriumedetaatti tekee noissa valmisteissa?
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?query=Dinatriumedetaatti
Tässä se kysymys.
Onpa surkeita lääkkeitä keksitty:-(
Mulla oli joskus tuo sama lääke ja heti alusta saakka aiheutti jalkojen särkyä ja lihaskramppeja. Oireet loppu kun lopetin lääkkeenoton.(ehdin ottaa vain pari viikkoa sitä)
Mulla sitä kokeiltiin migreeninestoon, joten verenpaineeseen en sitä tarvinnut.
pyydä että lääkäri vaihtaa johonkin toiseen lääkkeeseen. Mulla akuuttiin jalkasärkyyn ja kramppeihin auttaa vichyn juominen.
Mulla sama lääke. Ei sivuvaikutuksia.
vaihda lääkitystä kirjoitti:
Mulla oli joskus tuo sama lääke ja heti alusta saakka aiheutti jalkojen särkyä ja lihaskramppeja. Oireet loppu kun lopetin lääkkeenoton.(ehdin ottaa vain pari viikkoa sitä)
Mulla sitä kokeiltiin migreeninestoon, joten verenpaineeseen en sitä tarvinnut.pyydä että lääkäri vaihtaa johonkin toiseen lääkkeeseen. Mulla akuuttiin jalkasärkyyn ja kramppeihin auttaa vichyn juominen.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html
Migreeni on myrkytysoire. Tuolta puuttuu se E904, joka on luomusallittua laccaa, mut käytätkö sitä?
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
Minulla särkee jalkoja päivittäin. Mitä omituisempia kipuja. Liikkunut olen usean vuoden ja jalat vaan "lihoo" eli olen luonnostani omppu jolla oli nuorena hoikat jalat ja mahaan kertyy kaikki. Nykyisin jalat on kuin tukit vaikka en omista autoa ja kävelen ja pyöräilen kaikki matkat + lenkit. Olen syönyt verenpaineeseen beetasalpaajaa 12 vuotta.
Muita lääkityksiä ei ole. En ymmärrä mikä aiheuttaa tuon että jalat on kuin tukit vaikka luulisi että jalat hoikistuisivat kävelystä jne. Ja koska olen omppu niin jaloista lähtisi esim. paino ensimmäisenä. Näin olikin nuorempana mutta nykyisin jalat vaan paisuu mitä enemmän liikun. Eli onko tuota lääketurvotusta jaloissa vai mikä ihme niissä on oikein?
MIllaista liikuntaa harrastat? siis ei askelmittareita vaan jotain muuta missä tulee hiki.
Actavis- valmisteessa on erikoinen ainesosa apuaineissa:
"6.1 Apuaineet
laktoosimonohydraatti
maissitärkkelys
hydroksipropyyliselluloosa
kroskarmelloosin a t r i u m
magnesiumstearaatti
trietyylisitraatti "
Tuo viimeinen, trietyylisitraatti E1505 on tunnettu kirjassa Hyvä Paha Lisäaine ja kopsaan siitä
"(Sitruunahappoa ja etyylialkoholia)
Sakeuttamisaine, eriste, stabilointiaine kohdassa ominaisuus.
Mahdollisia vaikutuksia- sarakkeessa:
Saattaa aiheuttaa oireita niillä, jotk reagoivat natriumglutamaattiin;
sitraatit voivat häiritä verenkierron, maksan ja haiman toimintaa koskevien laboratoriokokeiden tuloksia
Käyttö eli: Munanvalkuaisjalosteet, savun maku.
Muita käyttöjä: Kynsilakka, hajuvesi"