Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haukutteko tai nalkutatteko miehellenne toisten läsnäollessa?

Vierailija
11.03.2014 |

Mies viikonloppuna kännissä tietysti alkoi avautumaan tästä. Mies ei enää voi kutsua ketään meille kun jossain vaiheessa iltaa tulee sanomista. Sanoin vaan kylmästi, että hoitaa ne hommansa niin ei tarvi sitten minunkaan sanoa. Anoppi sanoo pojalle ihan samalla lailla.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan nalkuta, aika harvoin riidellään, ja silloin voin sanoa jostain mikä ärsyttää. Mies voi sanoa tiuskaista jostakin joskus kun minä en ole saanut tehtyä jotain, mutta nalkuta ei mieskään. Eikä meillä kyllä haukutakaan yleensä, siis mitään nimitellä tms.

Eikä kyllä ryypätäkään koskaan.

Kotitöitä joutuu mieskin tekemään nykyään kun minä en jaksa, jos mies ei tee, ne on tekemättä, hyvin yksinkertaista.

Olen aina sanonut, että minä teen mitä huvittaa ja jaksan, ja jos jotakuta häiritsee joku tekemätön työ, niin ihan vapaasti saa itse tehdä. En käsitä mistä te ihmiset nalkutatte.

Vierailija
22/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, minä ainakin nautin kuunnella muiden parien riitelyitä! On mukavaa kun näkee, että muilla on myös erimielisyyksiä, ja hauskempaakin on osallistua muiden riitoihin kuin omiinsa. Meillä on kyllä aika rento kaveripiiri, joten jutut voivat muutenkin olla aika avoimia, niin ei siinä haittaa yhtään jos joskus saa naureskella toisten vioille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:15"]

tuollainen "en tee ku käsketään" asenne on aika uhmaikäsen tasosta.

Nalkutus on väärin mut ymmärrettävä seuraus jos mies käyttäytyy ku 12 vuotias.

Riidassa on _aina_ kaks osapuolta ja molempien pitäs päästää irti lapsellisuudestaan. Niin nalkutuksesta ku "en varmasti tee ku oot tommone" asenteesta.

[/quote]

Voi olla lapsellista käytöstä, mutta kyllähän se nyt pistää vituttamaan, kun vaimo komentaa ja käskee kuin pientä kakaraa. Eikös silloin voi sitten käyttäytyäkin kuin pieni kakara :)

[/quote]

Just. Oletko ajatellut että joskus voisitte molemmat kasvaa aikuisiksi? Ei olis teidän lapsillekaan niin raskasta elää teidän  kanssa?

Vierailija
24/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen tuollainen tapa, mutta sitten mies teki pari kertaa samaa ja kysäisi jälkeen päin että miltä tuntui kun kun nolattiin muiden kuullen. Sitten sovittiin että vieraiden kuullen ei arvostella toista.

Vierailija
25/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siitä onnellinen tilanne, että olemme kaiketi löytäneet "sen oikean" kumppaniksemme. Meillä ei riidellä eikä nalkuteta, ei ole tarvetta. Mies on kyllä todella osallistuva ja vastuuntuntoinen. Miksi ihmisten pitää ruveta suhteisiin, jotka eivät toimi?

Vierailija
26/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:50"]

Toi vituttaa suunnattomasti niitä vieraita, kavereita, yms. Eivät ole tapaamassa teitä kuunnellakseen teidän riitelyänne.

[/quote]Jep, meilläkin on pari tuttavaperhettä joille ei enää mennä kyllään. On todella ahdistavaa alkaa kuuntelemaan toisten nalkutusta tai riitelyä.

Vierailija
27/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:05"]

Koskakohan naiset oppivat, että tuollaisella nalkuttamisella on täysin päinvastainen vaikutus, kuin mitä ilmeisesti on tavoitteena. Mitä enemmän vaimo nalkuttaa jostain pikku asioista, sitä varmemmin jätän ne tekemättä. Mikäli asiasta pystyy keskustelemaan asiallisesti ja sopimaan nyt vaikka kotityöt, niin asia on ok. Mutta jos jokainen asia esitetään nalkuttamalla ja jäkättämällä, niin teen mielummin jotain ihan muuta.

[/quote]

tuollainen "en tee ku käsketään" asenne on aika uhmaikäsen tasosta.

Nalkutus on väärin mut ymmärrettävä seuraus jos mies käyttäytyy ku 12 vuotias.

Riidassa on _aina_ kaks osapuolta ja molempien pitäs päästää irti lapsellisuudestaan. Niin nalkutuksesta ku "en varmasti tee ku oot tommone" asenteesta.

[/quote]Riitaan tarvitaan kaksi, mutta nalkuttaa voit ihan yksinäsi.

Vierailija
28/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttaminen tai muu mollaaminen yleisön edessä on kyseisen yleisön kannalta hyvin piinallista toimintaa. Jos tarkoituksena on aikaansaada parisuhteeseen katkeruutta tai päästä puolisosta eroon niin tämä on hyvä tapa. Tuttavapiirissä on yksi tuollainen pariskunta, joilla liitto alkaa vedellä viimeisiään. Harvoin on vituttanut niin paljon kuin silloin, kun nämä päättävät käyttää paikallaolijoita riitansa yleisönä.

Julkinalkuttava tai julkiriitelevä henkilö osoittaa epäkunnioitustaan tavalla, jota ei enää anteeksipyynnöllä voi korjata. Yksityiset solvaukset voi pyytää anteeksi mutta miten korjaat julkisen loukkauksen? Miehelle jää oikeastaan vain yksi omat kasvot säilyttävä tapa ratkaista tilanne omassa kaveripiirissään ja se on ero. Näin varsinkin, jos kyseinen kaveripiiri on ollut olemassa paljon kauemmin kuin parisuhde.

Jos teillä on ongelmia niin hoitakaa ne yksityisesti. Muuten mies ratkaisee ongelmansa tapaamalla kavereitaan ilman sinua jossakin muualla. Vai oletko jo kieltänyt häntä näkemästä kavereitaan muuten kuin sinun valvonnassasi?

Vierailija
29/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se nalkuttaminen edes oikeasti on?

Vierailija
30/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus vittuilen miehelleni seurassa, eikä kyllä yhtään haittaisi jos hän päättäisi häipyä tästä avioliitosta. Kyseessä on veemäinen kontrollifriikki, joka aiheuttaisi jumalattomasti haittaa minulle ja lapsille jos minä hakisin avioeroa. Jos nalkutukseni saisi pöljän häipymään, se olisi pelkkää plussaa!

Vierailija
31/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:29"]

Just. Oletko ajatellut että joskus voisitte molemmat kasvaa aikuisiksi? Ei olis teidän lapsillekaan niin raskasta elää teidän  kanssa?

[/quote]

Emmä viitti, ku vaimo kerran alotti :)

Vierailija
32/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulis mieleenkään nalkuttaa tai haukkua miestä muiden edessä, kyllä arvostus kumppania kohtaan on oltava sen verran korkeella että ei halua nolata toista. En kyllä nalkuta tai hauku silloinkaan kun ollaan kahden kesken. Mun äiti nalkuttaa ja nolaa isää kaiken aikaa, ja kaikkien seurassa. Vihaan tätä tapaa ja pidän visusti huolen että itsestäni ei tuu samanlaista.

Vierailija
33/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska mikään ei ole rasittavampaa kuin viettää aikaa pariskunnan kanssa, joka torailee ja kuittailee keskenään. Jos ei pysty olemaan normaalisti, niin ei kannata lähteä kyläilemään tai kutsua muita kylään.

Normaalia, leppoisaa naljailua saattaa olla puolin ja toisin. Mutta sellaiset kommentit, jotka tekevät muiden olon epämukavaksi, on paras säästää kahdenkeskeisiin hetkiin.

Vierailija
34/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:34"]

Mies viikonloppuna kännissä tietysti alkoi avautumaan tästä. Mies ei enää voi kutsua ketään meille kun jossain vaiheessa iltaa tulee sanomista. Sanoin vaan kylmästi, että hoitaa ne hommansa niin ei tarvi sitten minunkaan sanoa. Anoppi sanoo pojalle ihan samalla lailla.

[/quote]

Olet ärsyttävä nalkuttava pirttihirmuhirviö. Sellainen oikea vanhan ajan harvahammas akka. Toivottavasti miehesi heittää sinut nopeasti pihalle.

[/quote]

Kyllä samaa mieltä

Vierailija
35/35 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nalkuttaa oikeasti enemmän kuin naiset. Mun oma isäni haukkuu ja piikittelee äitiä muka-huumorina muiden kuullen. On tehnyt tuota vuosikymmenien ajan ja äiti hissukkana ei puolustaudu. Se on kamalaa kuunneltavaa ulkopuolisille. Samoin isä valittaa kaikesta turhasta ja purkaa aina huonotuulisuutensa muihin nalkuttamalla joka asiasta.

Isäni tyylisiä kaikesta valittajia on varsinkin ikäluokassa 55-65-vuotiaat miehet vaikka kuinka paljon.