Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta, aiheuttaako sinulla tai tutullasi

Vierailija
11.03.2014 |

Hermojen kireyttä ja jopa "agressiivista" käytöstä? Ei siis väkivaltaista käyttäytymistä, mutta suuttuessa esim.ovien tao tavaroiden paiskomista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:55"]Multa napattiin lääkitys pois kun arvot pysyi normaalin alarajalla 3 kk lääkkeettömässä kokeilussa. Ei auttanut vaikka kerroin lääkityksen parantavan elämänlaatua huomattavasti.

[/quote]

Minullakin, ei auttanut vaikka kuinka itkin lääkärille, että mitä jos kaikki oireet palaavat. Taas nivelet huutaa hoosiannaa, ajatus ei kulje ja turvotus on valtava. Mutta asialle ei tehdä mitään, kun arvot nipin napin rajoissa. Turha mennä enää valittamaan, toivoisin että lääkärit ajattelisivat muutakin kuin raja-arvoja tai sitten antaisivat vaihtoehtohoitoja vaivoihin, itsellä unenlaatu kärsii nivelvaivoista. Mutta ei mitään :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista tilaa tulisi sietää, ei yli- ei alitoimintaa. Kannattaa äkkiä hakea lääkitys vaivaan.

Vierailija
4/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 18:53"]Ei sellaista tilaa tulisi sietää, ei yli- ei alitoimintaa. Kannattaa äkkiä hakea lääkitys vaivaan.

[/quote]

Ei niitä noin vain haeta valitettavasti, pitäisi löytää lääkäri joka kuuntelee oireita eikä veriarvoja.

Vierailija
5/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt lääkkeitä vajaatoimintaan jo 30 v. Hoidettiinko nää asiat ennen paremmin? Jos näkisitte mut, ette uskoisi että olen kroonikko. En ole vihainen fkegmaattinen läski, vaan tavallinen mukava ihminen. Mulla onkin lääkitys kunnossa ja veriarvot katotaan vuosittain. Hakekaa ihmeessä itsellenne apua muualta, jos olette eri linjoilla terveyskeskuslääkärinne kanssa. Sisätautilääkärille, mars!

Vierailija
6/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:08"]

Entä ruumiinlämpö, on teillä alhainen? Mulla on aina ruumiinlämpö 35 ja rapiat. Ennen oli ihan normaali 36 ja puoli. Olen lopettanut tyroksiinilääkityksen vuosi sitten noin vuoden syömisen jälkeen mutta tuntuu että tarve lääkitykselle olisi taas.

[/quote]

Mulla ennen lääkitystä ruumiinlämpö oli aina 35,2-35,5 kieppeillä. Lääkityksen myötä nousi sitten normilukemiin.

Vierailija
7/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:53"]Ei vajaatoiminta sellaista aiheuta. Sitähän toimii hitaammalla, eikä energiaa riitä räyhäämiseen.

[/quote]

Nimen omaan toimii näin. Itselleni lääkäri selittänyt, että tätä helposti suuttumista aiheuttaa juurikin väsymys, kun ei jaksa. Itse allekirjoitan tuon ja myös täällä mainitun, että kun ei saa sanomaansa puettua sanoiksi ja ulos, todella raivostuttavaa ja henkisesti vaikeaa.

Vierailija
8/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
9/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin alapeukuttaja tähän ketjuun iski?!

Vierailija
10/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aiheuttaa kyllä. Ja vertaisryhmistä tiedän montakin ihmistä jolla aiheuttaa.

Vierailija
11/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala väkivaltaiseksi, tiuskin vain. Eiköhän siihen vaikuta jo perusluonne, että miten sitä suuttumuksen purkaa. En ole koskaan paiskonut tavaroita.

Vierailija
12/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut erikoista.

Vierailija
13/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.. En ole väkivaltanen ihmisiä kohtaan, mutta esim. tavarat lentää ja ovet paukkuu välillä. Nyt kun on lääkitys tasapainossa niin mielikin on taas seesteinen. ;)

Vierailija
14/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ruumiinlämpö, on teillä alhainen? Mulla on aina ruumiinlämpö 35 ja rapiat. Ennen oli ihan normaali 36 ja puoli. Olen lopettanut tyroksiinilääkityksen vuosi sitten noin vuoden syömisen jälkeen mutta tuntuu että tarve lääkitykselle olisi taas.

Vierailija
15/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin sain lääkityksen aiheutti tuollaista. Luulen että itseni kohdalla aiheutui siitä, kun ajattelu ja puhe ei toiminut normaalisti. Kun sanat oli hukassa ja järkevien lauseiden muodostaminen työlästä niin esim. miehen kanssa arkiasioista riidellessä kiihdyin yleensä aika aggressiiviseksi tai sitten vain itkuun. Yleensä lopulta itkuun kun ei saanut sanottu asitä mitä tavoitteli.

Vierailija
17/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:08"]

[/quote]

Alhainen ruumiinlämpö on hyvin tyypillinen oire vajaatoiminnassa. Siinähän koko kroppa tavallaan käy "hitaalla". 

Omassa tuttavapiirissäni ei ole aggressiivisuutta aiheuttanut, päinvastoin flegmaattisuutta ja saamattomuutta. Ja lihomista. Käsittääkseni tuota tyroksiinihoitoa ei yleensä koskaan voi lopettaa jos kerran kilppari ei normaalisti toimi, tai niin ainakin äidilleni on sanottu joka on vajista jo pari vuosikymmentä sairastanut?

Vierailija
18/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tyroksiinin syömistä lopeteta! Oma kilpirauhasesi ei tuota enää ko hormonia, eli tarvitset sitä purkista loppuelämäsi.

Vierailija
19/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä ystävällä vajaatoiminta aiheuttaa juurikin lihomista ja turvotusta ja painoa vaikea saada alas eikä ole mikään herkuttelija.

Toinen tuttu taas kärsii liikatoiminnasta ja hän käykin ihan hirveillä kierroksilla koko ajan.

Vierailija
20/22 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vajaatoiminta sellaista aiheuta. Sitähän toimii hitaammalla, eikä energiaa riitä räyhäämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi