Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko teini-ikäiselle lapsellesi satojen eurojen kenkiä ja vaatteita?

Vierailija
14.11.2020 |

Kysymys otsikossa. Eli miksi/ miksi et?

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat 16 ja 17. Siitä ilosta ostan että ovat vielä kotona. Kohta lentävät pesästä. Menoja paljon: merkkiverkkarit, takit, kengät, kondomit, hajusteet, meikit. Maksan mielelläni.

Meikit?

Eikö se olisi halvempaa passittaa pojat sp-tauti testeihin, vedelköön sitten paljaalla toisiaan, ei kuitenkaan pelkoa raskaudesta. Kunhan välttävät suojaamattomia irtosuhteita. Vaikka gay-piireissä kai nus_sitaan jokaista äijää joka vaan antaa.

Vierailija
122/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pashat! Laatuvaatteet. Kerron kokemuksen... Työnantajani osti minulle n. 160 euron turvajalkineet "laatukamaa"... Lidlin 10 euron kenkäpari on ollut paras nyt jaloissani pidemmän aikaa. Turvakengät on jääneet kaappiin enkä jalkoihini pistä. Yritettiin korjata tilannetta ensin 4-5 eri pohjallisella, tuloksetta. En kerro merkkiä mutta tosiaan on yksi parhaista merkituotteista - tai pitäisi olla mutta... Juu, ja sovitin hyvin alkuun mutta en heti silloinkaan ollut 100 tyytyväinen kenkiin mutta työnantajan hiukan kuin pakotti kun työs vaatii ja työturvallisuus.

Itse olen koko ikäni käyttänyt ylläni n. alle 30 euron tuotteita. Kenkiä saa 10-15 euroon tosi hyviä. Talvitakkeja on kaksi joista toista pitänyt jo n. 20 vuotta. Tarkkaa aikaa ei muista mutta muistan tilaisuuden jossa se jo oli ylläni ja siitä on ainakin se 20 vuotta aikaa. Ja hyvin on kestänyt ja kestää edelleen. Mitään vikoja ei ole. Edes kulumaa. Takki maksoi kevät alessa alle 30 euroa. Tiedän,koska en katso koskaan yli 30 hintalappuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta mutta hän ostaa omilla rahoillaan ( 15-v. tyttö, joka tekee satunnaisesti keikkatöitä sukulaisen firmassa). Just osti Jordanit ( suunnilleen 300€) ja Canada Goosen toppaliivin (450€). Itsellenikään en osta noin kallista mutta itsetienaamillaan rahoilla saa ostaa, mitä lystää. Säästää kyllä noin puolet tienisteistaan.

Taitaa tienata aika hyvin näillä satunnaisilla töillään, jos on varaa ostaa noin kallista ja vielä säästääkin.

No hyvin ja hyvin. On tammikuusta alkaen tehnyt hommia ja nyt ekan kerran käytti rahojaan näin kalliisiin tuotteisiin. Työtuloja on saanut n. 1500 € ja rippilahjarahoja tonnin verran. Niistä osti nyt nämä. Loput ovat säästössä.

Vierailija
124/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa asuisi maassa jossa lämmintä ja ympäri vuoden vois pitää samanlaisia vaatteita. 4 vuodenaikaa järjetöntä rahastamista vaatteilla!!

Vierailija
125/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..

Meillä tyttöjen mielestä kirput yms ovat aarreaittoja. Osaavat katsoa ja tunnistaa laatua. Pojat taas shoppailevat Varustelekassa.

Jos haluaisivat satojen eurojen kudetta, niin niistä kyllä keskusteltaisiin; löytäisikö jostain halvemmalla tms ja eettisyys...

15, 17, 17, ja 20v lapset.

Tosin eivät hengaile Steissillä tms ja omaavat oman tyylin..

Itse kasarilla teini-iän eläneenä tiedän että myös ne Lacoste yms nuoret hengaili Espalla ja Steissillä ihan yhtä lailla kun köyhemmistä perheistä olevat.

Ja ne jengitappelut: oli pesismailaa, nyrkkirautaa yms.

Mutta ei keltään vaatteita ryöstetty...

Vierailija
126/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 15 juuri kinusi yli sadan euron meikkipussia. Ajattelin ensin että en osta, mutta sitten tulin tulokseen että turhempaankin voisi sen rahan pistää. Tuntuu olevan onnessaan kun sai :)

Vierailija
127/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeseen saa. Mieluummin ostan haluamaansa kuin väkisin halpakaupan varastosta jotain... Tavaroita joille on käyttöä.

Vierailija
128/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolkki menee vielä minun valitsemissa vaatteissa, kuukki tarkempi (eli kalliimpi).

Vierailija
129/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika 15 juuri kinusi yli sadan euron meikkipussia. Ajattelin ensin että en osta, mutta sitten tulin tulokseen että turhempaankin voisi sen rahan pistää. Tuntuu olevan onnessaan kun sai :)

Olet hyvä isä!

Vierailija
130/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataan kirpparivaatteista? Mistä tietävät että vaate on kirpparilta? Itse olen tehnyt todellisia löytöjä, kukaan ei uskoisi jos pitäisin suuni kiinni että vaatteet ovat kirppikseltä. Niin hyviä löytyy, joskus ihmettelen miksi joku antaa lähes käyttämätöntä ja uudehkoa ja ajatonta pois. Jossain vaatteissa roikkuu vielä kaupan laput paikoillaan. Vai ovatko jonkun kuolinpesän tavaraa? Olen löytänyt kirppikseltä merkkivaatteita, Marimekkoa, Finnwearia, Vuokkoa, Nansoa, Gerry Weberiä jne erittäin hyväkuntoista. Kengät ja alusvaatteet ostan uusina. Laukut, vyöt ja huivit kirppikseltä. Lompakko kiittää.

Vierailija
131/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rahaa olisikin, niin ei kannata ostaa sellaisia vaatteita, joihin viiteryhmällä kuten luokkakaverit ei ole varaa. Siistit ja kivannäköiset vaatteet ovat tärkeitä ja mukavia, mutta ei mitään turhaa brassailua ja "kilpavarustelua", joka aiheuttaisi vain paineita koulukavereille jne.

Vierailija
132/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jos hän haluaa.

Vierailija
133/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika halusi 120 euron šifonkihuivin, ostin.

Vierailija
134/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm..

Meillä tyttöjen mielestä kirput yms ovat aarreaittoja. Osaavat katsoa ja tunnistaa laatua. Pojat taas shoppailevat Varustelekassa.

Jos haluaisivat satojen eurojen kudetta, niin niistä kyllä keskusteltaisiin; löytäisikö jostain halvemmalla tms ja eettisyys...

15, 17, 17, ja 20v lapset.

Tosin eivät hengaile Steissillä tms ja omaavat oman tyylin..

Itse kasarilla teini-iän eläneenä tiedän että myös ne Lacoste yms nuoret hengaili Espalla ja Steissillä ihan yhtä lailla kun köyhemmistä perheistä olevat.

Ja ne jengitappelut: oli pesismailaa, nyrkkirautaa yms.

Mutta ei keltään vaatteita ryöstetty...

Suosittelen v-lekan lisäksi Supernovaa. V-lekassa usein käytetty tavara on huonompikuntoista ja ylihintaista, mutta valikoima kieltämättä suurempi.

Vierailija
135/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa.

Vierailija
136/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta.Eipä ole varoja.Jos olisi varaa ostaisin sellaisia vaatteita mitä muksu haluaa,ehkä enemmän merkkiä.Joskus saa merkkivaatteita,kun joulu tms.Jos varoja.

Vierailija
137/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika halusi 120 euron šifonkihuivin, ostin.

👍❤

Vierailija
138/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melllä pojat 16 ja 18 sai juuri 150 euron toppatakit ja yhteisen sheivaajan, kyllähän sitä mielellään ostaa kun ovat fiksuja.

Vierailija
139/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät maksaa yleensä sen 150-200e ja viime talvena takki 250e muuten ostetaan aika lailla alesta, n. 80 -120e neuleet ja gollegepaidat,farkut samaa hintaluokkaa, tuon kalliimpiin ei yksinhuoltajalla ole varaa.

Vierailija
140/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kolkki menee vielä minun valitsemissa vaatteissa, kuukki tarkempi (eli kalliimpi).

Samoin. Viikillä alkoi se kapinointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän