Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko miehenne joka viikonloppu ja paljonko?

Päivä
14.11.2020 |

Mua on alkanut harmittamaan, kun mieheni juo joka viikonloppu joko kotona tai kavereiden kanssa. Kotona juominen kaljoittelua ja tissuttelua. Kavereiden kanssa oltuaan tulee hoippuvana anteeksipyydellen kotiin eli silloin menee reilummin. En ole raivonnut tästä, mutta puhunut kyllä ja pyytänyt miettimään miksi juo joka viikonloppu? On asiansa hyvin hoitava, käy töissä, kohtelee mua hyvin ja on lasten kanssa, mutta musta alkoholinkäyttö on kuitenkin nykyään liiallista. Ikääkin jo 40 eli ei mikään teini kyseessä. Olen puhunut asiasta jo puolisen vuotta, mutta juominen ei muutu. Noin vuosi sitten alkoi juominen siis lisääntymään. Hänen mielestä ongelmaa ei ole. Mielestäni on jonkinasteinen, sillä joka viikonloppu kaljat kaivetaan esiin. On alkanut tuntumaan, ettei vaan kestä tätä tasaista perhe-elämää selvinpäin ja siksi juodaan viikonloppuisin iltapäivästä iltaan. Tästä alkanut muodostumaan ongelma meidän välille. Vaadinko liikaa, kun pyydän ettei joka viikonloppu joisi? Miten teillä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-vaimoni joi ihan joka päivä.  Ei koskaan kavereiden kanssa eikä koskaan pyydellyt anteeksi.  Ei hänkään mikään teini ollut, noin 50v.  Juominen alkoi lisääntyä parikymmentä vuotta aiemmin.  No sitten erottiin.  Onneksi. 

Vierailija
2/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö yhdessä mitään viikonloppuisin? Ei tuo miltään riippuvuudelta vaikuta vaan ennemmin siltä, että miehellä on viikonloppuisin tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe-iltana pullo Jallua. Lauantaina aamupäivästä aloittaa, ja lauantaina menee 11/2 pulloa Jallua. Mukavaa seuraa

Vierailija
4/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo, keskimäärin kaksi olutta viikonloppu.

Vierailija
5/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokkaillaan ja syödään pitkän kaavan mukaan viikonloppuisin. Molempina päivinä korkataan viinipullo, eli 2 pulloa viiniä kahteen pekkaan/2 päivää, niistä mies juo vähän enemmän ja saattaa vielä ottaa konjakin ruokailun päälle.

Humalassa ei meillä ole kukaan koskaan.

Vierailija
6/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty olemaan edes joka toista viikonloppua ilman humalatilaa, niin alkoholiongelma on ihan selvästi.

Mun mies on samanlainen. Kun oikein yksi viikonloppu asiasta hiillyin (kaikki sovitut jutut jäi tekemättä seuraavalta päivältä) niin mies oli kaksi viikonloppua selvinpäin mutta nyt sama jatkuu taas.

Vierailija
7/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö yhdessä mitään viikonloppuisin? Ei tuo miltään riippuvuudelta vaikuta vaan ennemmin siltä, että miehellä on viikonloppuisin tylsää.

No on se kumma ettei aikuinen ihminen keksi tylsyyteen muuta kuin ryyppäämisen.

Vierailija
8/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka päivä, pari litraa on saatava

Vierailija
9/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juo ollenkaan. Kurja tilanne sulle, kuulostaa alkoholismilta. Sun pitää miettiä, että haluatko katsoa tuota loppuelämäsi.

Vierailija
10/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuolee muutamassa päivässä ilman juomista

Vierailija
11/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan, yleensä meillä on viikonloppuna ruokajuomana viini ja sitä ennen hän voi juoda lonkeron. Yhtä lailla juon itse. Perjantai-traditio on, että kun alan tehdä päivällistä, mies tekee minulle Bloody Maryn tai GT:n. Se on siirtymä viikonlopun viettoon. Sitten ruuan kanssa viiniä. Jos olemme reissussa, niin usein vielä ruuan päälle juomme likööriä tai konjakkia, kotona äärimmäisen harvoin.

Humalassa olen nähnyt hänet näiden reilun kuuden yhteisen vuoden aikana kerran.

Vierailija
12/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ja paljon. Aloittaa perjantaina töiden jälkeen ja kun tulen töistä niin mies on jo näkyvästi humalassa. Jos hänellä on lauantaina töitä niin sitten aloittaa vasta lauantaina töiden jälkeen.

Mua ei haittaa. Mulla on omia viikonloppuharrastuksia, joihin mies ei osallistu ja olen muuten joka toinen viikonloppu töissä. Miksi sen pitäisi olla selvin päin täällä yksin ollessaan jos haluaa mieluummin olla hönössä yksin tai naapurin kanssa?

En itsekään lasiin sylje mutten kuitenkaan ihan niin paljon juo kuin mies. Juominen on kivaa. Jostain historiallisista syistä tässä maassa on vaan aina ihan pakko paheksua viinanjuontia.

Vierailija
13/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo joka viikonloppu monta olutta ja snapseja päälle, perjantai- ja lauantai-iltana, yleensä ihan kunnon kännin. Lisäksi kaikkina muina iltoina 2-3 olutta. 

Vierailija
14/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo ja paljon. Aloittaa perjantaina töiden jälkeen ja kun tulen töistä niin mies on jo näkyvästi humalassa. Jos hänellä on lauantaina töitä niin sitten aloittaa vasta lauantaina töiden jälkeen.

Mua ei haittaa. Mulla on omia viikonloppuharrastuksia, joihin mies ei osallistu ja olen muuten joka toinen viikonloppu töissä. Miksi sen pitäisi olla selvin päin täällä yksin ollessaan jos haluaa mieluummin olla hönössä yksin tai naapurin kanssa?

En itsekään lasiin sylje mutten kuitenkaan ihan niin paljon juo kuin mies. Juominen on kivaa. Jostain historiallisista syistä tässä maassa on vaan aina ihan pakko paheksua viinanjuontia.

Tässä maassahan nimenomaan ymmärretään viinanjuontia ihan rattijuoppoutta myöten. Viinaa voi kitata vaikka joka viikonloppu ja se on ihan ymmärrettävää, mutta muiden päihteiden käyttö esim. kerran kahdessa kuussa tekee "narkiksi".

Vierailija
15/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina super ilonen siitä, että kaiken muun ihanan lisäksi, mun mies ei juo. Ei häntä kiinnosta. Sama itsellä. Ehkä mökkireissulla saunakaljat menee, ei muuta . Ei esim ikinä biletä. Ikäää meillä 24 ja 27.

Vierailija
16/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen (oltu yhdessä 15 vuotta) kanssa juodaan, kun ollaan ulkona, eli ehkä 3-6 x vuodessa, viime maaliskuun jälkeen ei juuri olla juotu.

Exä joi joka viikonloppu, haastoi riitaa minun ja myös kohtaamiensa tuntemattomien kanssa. Ei pyytänyt anteeksi, koska ei ollut anteeksipyytämistä. Hänellä oli oikeus haukkua, uhkailla ja vittuilla, koska minä ja muut ihmiset vaan olimme veemäisiä.

Erosimme ja sen jälkeen kertomansa mukaan raitistui, kun ei tarvinnut paskaa puolisoa enää katsella. Vaikuttikin siltä, että oli saanut uutta, parempaa sisältöä elämäänsä kuin juominen. Muutaman vuoden jälkeen selvisi, että juopotteli ja perseili myös niinä viikonloppuina, kun lapset olivat luonaan. Muutamakin tuttu tiesi, mutta ei koskaan kertonut minulle. Selvisi lopulta lasten kertomana. Lapsille jäänyt henkiset arvet niistä vuosista.

Mutta hyvä, että sulla mies ei ole kännissä aggressiivinen ja jopa on anteeksipyytelevä. Siitä on varmaan paljon helpompi löytää kompromissia juomisen suhteen.

Vierailija
17/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää aina kun juhlimisen yhteydessä mainitaan, että ikää on jo sen ja sen verran, ei ole enää mikään teini, biletysikä jäänyt päälle, ei osaa aikuistua ja niin edelleen.

Mikä ihmeen etuoikeus se on vain nuorena pitää hauskaa?! Pitääkö sitä oikeasti taantua joksikin harmaaksi pallogrilli-isäksi tai tuulipuku-tarjaksi kun ikää on yli 27v? Ei juhlimisen pitäisi olla yhtään hyväksyttävämpää kaks'vitosena kuin nelivitosenakaan, tai yhtä hyväksyttävää molemmissä ikäluokissa.

Ja puolustus ei ole se, että lasten edessä ei sovi... ei sovikaan. Ei silloin vedetä humalaan saakka. Mutta mitä sitten jos käydäänkin silloin tällöin ulkona viihteellä, tai vetäistään se neljä konjakkia saunakaljoineen illan päätteeksi lasten mentyä jo petiiin. Ei elämistä pidä lopettaa kun ikää tulee jonkin verran mittariin.

Vierailija
18/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelu kääntyy helposti suurkulutukseksi. Siksi tissuttelu on vaarallista.

Samaten jos ei pysty olemaan ilman alkoholia, on kyseessä riippuvuus. Määrä ei siinä kohtaa ratkaise, mutta jossain vaiheessa ne alkavat lähteä käsistä.

Jos tilanteeseen ei puututa, puolisollasi on riski muuttua alkoholistiksi.

Vierailija
19/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Nuorena katselin sellaista, en enää vuosiin.

Vierailija
20/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan molemmat joka viikonloppu. Eilen otin illalla yhden siiderin, mies kaksi olutta. Tänään varmaan menee pari viinilasillista molemmilla kun tehdään ruokaa. Huomenna ehkä taas pari siideriä tai lonkeroa. Työpäivinä ei sitten mitään otetakaan.

Tämä sama juomatahti meillä on ollut vuosikaudet, emme koe sitä ongelmaksi, eikä se vaikuta haitallisesti elämäämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi