Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko miehenne joka viikonloppu ja paljonko?

Päivä
14.11.2020 |

Mua on alkanut harmittamaan, kun mieheni juo joka viikonloppu joko kotona tai kavereiden kanssa. Kotona juominen kaljoittelua ja tissuttelua. Kavereiden kanssa oltuaan tulee hoippuvana anteeksipyydellen kotiin eli silloin menee reilummin. En ole raivonnut tästä, mutta puhunut kyllä ja pyytänyt miettimään miksi juo joka viikonloppu? On asiansa hyvin hoitava, käy töissä, kohtelee mua hyvin ja on lasten kanssa, mutta musta alkoholinkäyttö on kuitenkin nykyään liiallista. Ikääkin jo 40 eli ei mikään teini kyseessä. Olen puhunut asiasta jo puolisen vuotta, mutta juominen ei muutu. Noin vuosi sitten alkoi juominen siis lisääntymään. Hänen mielestä ongelmaa ei ole. Mielestäni on jonkinasteinen, sillä joka viikonloppu kaljat kaivetaan esiin. On alkanut tuntumaan, ettei vaan kestä tätä tasaista perhe-elämää selvinpäin ja siksi juodaan viikonloppuisin iltapäivästä iltaan. Tästä alkanut muodostumaan ongelma meidän välille. Vaadinko liikaa, kun pyydän ettei joka viikonloppu joisi? Miten teillä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka viikonloppu ja varsinkin nyt korona-aikaan kun ei ole viikonloppuisin mitään tekemistä eikä menoa minnekään. Pääsee hieman eroon puuduttavaa elämää ja rentoutuu samalla. Olen nainen.

Vierailija
42/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teettekö yhdessä mitään viikonloppuisin? Ei tuo miltään riippuvuudelta vaikuta vaan ennemmin siltä, että miehellä on viikonloppuisin tylsää.

Ääneen naurua!!!!

No, miksi se sitten tylsyytensä Tee jotain muuta?

Kyllä se on riippuvuutta.

Jos ei keksi mitään mielekästä tekemistä tai siihen ei ole mahdollisuuksia. Mies ei ilmeisesti kuitenkaan ryyppää arkisin tai kärsi vierotusoireista. Minullakin on yksi kaveri, joka oli työttömänä aina joko kännissä tai krapulassa. Sai ihmeen kaupalla fiksun naisen ja naisen kautta työpaikan ja siihen humalahakuinen juominen loppui kokonaan. Ei ollut riippuvainen vaan päivät oli tasaisen harmaata kuraa (kuten ehkä ap:n miehellä viikonloput) ja ei jaksanut sitä selvinpäin. Kun löytyi mielekästä tekemistä, ei tarvinnut enää tintata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa hyvin kiteytyy se alkoholin paheksunta. Siis otetaan jotenkin henkilökohtaisesti itseensä täysin ventovieraiden alkoholinkäyttö. Mitä se teitä yhtään haittaa, jos joku haluaa viettää viikonloppunsa päissään?

Ei se haittaakaan jos on viikonlopun päissään, ellei siinä ole lapsia katsomassa ja se vaimo, jota sekoilu alkaa häiritä!

Alkoholistit ottaa aivan super helposti nokkiinsa. Herne on nenussa ihan vaan siitä, kun ilmoittaa, että säännöllinen juominen tekee ihmisestä alkoholistin.

Jos juot 10 vuotta joka viikonloppu, niin kyllä, alkoholiongelma on jo alkanut.

Suomessa on 500 000 alkoholistia, ja miettikää kuinka moni lapsi elää kännisten vanhempien vaikutuspiirissä!

No jos ei ole niitä lapsia, eikä vaimoa häiritse miehen alkoholinkäyttö niin miksi ventovieraiden pitää siitä tällaisella palstalla kiskoa hernettä nenään? Onko se sun ongelma, jos jollain tuntemattomalla on alkoholiongelma?

Jos juo joka viikonloppu niin onko se alkoholiongelma, jos ei itse koe sitä ongelmaksi? Jos kuitenkin pystyy hoitamaan työnsä ja vastuunsa, niin eikö sitten saa vapaa-aikaansa käyttää miten lystää? Ja jos ei halua tehdä muuta, niin miksi sitä muiden pitää paheksua ja silmiä ylemmyydentuntoisena pyöritellä?

Vierailija
44/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon joka viikonloppu ja varsinkin nyt korona-aikaan kun ei ole viikonloppuisin mitään tekemistä eikä menoa minnekään. Pääsee hieman eroon puuduttavaa elämää ja rentoutuu samalla. Olen nainen.

Tule tänne.  Juodaan sitten yhdessä, ja paetaan puuduttavaa elämää ja rentoudutaan.  Olen mies.

Vierailija
45/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa hyvin kiteytyy se alkoholin paheksunta. Siis otetaan jotenkin henkilökohtaisesti itseensä täysin ventovieraiden alkoholinkäyttö. Mitä se teitä yhtään haittaa, jos joku haluaa viettää viikonloppunsa päissään?

Ei se haittaakaan jos on viikonlopun päissään, ellei siinä ole lapsia katsomassa ja se vaimo, jota sekoilu alkaa häiritä!

Alkoholistit ottaa aivan super helposti nokkiinsa. Herne on nenussa ihan vaan siitä, kun ilmoittaa, että säännöllinen juominen tekee ihmisestä alkoholistin.

Suomessa on 500 000 alkoholistia, ja miettikää kuinka moni lapsi elää kännisten vanhempien vaikutuspiirissä!

No jos ei ole niitä lapsia, eikä vaimoa häiritse miehen alkoholinkäyttö niin miksi ventovieraiden pitää siitä tällaisella palstalla kiskoa hernettä nenään? Onko se sun ongelma, jos jollain tuntemattomalla on alkoholiongelma?

Jos juo joka viikonloppu niin onko se alkoholiongelma, jos ei itse koe sitä ongelmaksi? Jos kuitenkin pystyy hoitamaan työnsä ja vastuunsa, niin eikö sitten saa vapaa-aikaansa käyttää miten lystää? Ja jos ei halua tehdä muuta, niin miksi sitä muiden pitää paheksua ja silmiä ylemmyydentuntoisena pyöritellä?

Koska veronmaksajat saavat maksella alkkisten hoitoa ym lisäksi vaikka olisi sinkku niin on kuitenkin lähipiiriä mikä kärsii siinä samalla. plottwist se että hoitaa työt ym ei estä alkoholismia on sellainen kuin high functioning alcoholic.

Vierailija
46/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska veronmaksajat saavat maksella alkkisten hoitoa ym lisäksi vaikka olisi sinkku niin on kuitenkin lähipiiriä mikä kärsii siinä samalla. plottwist se että hoitaa työt ym ei estä alkoholismia on sellainen kuin high functioning alcoholic.

Ehkä lähipiirin kannattaisi hankkia oma elämä eikä märehtiä toisten tekemisiä. Jotenkin vaan kummallisesti se että jos joku juo herrajjummala! alkoholia, onkin yhtäkkiä kaikkien ongelma vaikkei se sitä ole sille henkilölle itselleen. Miksei saa elää niinkuin haluaa?

Veronmaksajat maksaa tosi paljon muutakin kuin alkkisten vaivoja. Ainakin meidän lähipiirissä on jatkuvasti lääkärissä ja sairaalassa ramppaavia raittiita tai yhden saunakaljan nauttivia. Sieltä löytyy esim itsensä huonoon kuntoon syöpötellyt lihavuusleikattu kahdella tekonivelellä köpöttelevä alle viisikymppisenä sairaseläkkeelle jäänyt, joka kaikkein suurimpaan ääneen paheksuu alkoholia. Ei hänen syöpöttelyään kukaan ainakaan ääneen ole paheksunut. Hänen hoitoihinsa ja eläkkeisiin on upotettu aika paljon enemmän veronmaksajien rahoja kuin mun mieheen ikinä ehditään. Mun mies kävi lääkärissä työterveystarkastuksessa viime vuonna, verikokeet ihan ok, ja sitä ennen viimeksi armeijassa 90 luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi