Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaskirjoitukset tällä ja ensi viikolla, mutta

Vierailija
10.03.2014 |

yhtään kirjaa ei ole tyttö avannut, eikä edes käynyt kaikkia kursseja.

Mahtaako tulla mistään mitään? Tähän asti saanut helposti hyviä numeroita. Syksyllä kirjoitti jo osan, ja sai hyvät arvosanat lukematta mitään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho olinpa huolimaton. 19 vuotias tytär ja ollut vain kuukausia työharjoittelussa ulkomailla. Mun moka!

T.22

Vierailija
22/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se taitaa olla niin, että jos ei niiden opiskeluvuosien aikana ole mitään oppinut, on turha yrittää lukea koko oppimäärää lukuloman aikana, ja jos on, näköjään pärjää lukemattakin :) Mahtaakohan jotkut jotka pärjää huonosti kirjoituksissa, olla lukenut sanaakaan koko opiskeluaikana?

No, minä kyllä oletin että tytär saa älliä edes osasta aineita, kun niistä aina puhutaan, mutta tytär tuntuu olevan tyytyväinen vaikka ei tulisi yhtään ällää, joten myös minä olen siihen tyytyväinen. Hänelle tuli jo kutsu seuraavan koulun pääsykokeisiin kun oli hakenut merkonomin papereilla sinne, joten eipä mitään hätää tulevaisuuden suhteen. Mun puolesta voisi mennä töihin ja elää normaalia elämää ilman opiskelun paineita, mutta aikoo au pair-vuoden jälkeen jatkaa opiskelua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ap:n viimeisintä viestiä. Jos esim on lukion kaikki ruotsin kurssit arvosanoja 5 tai 6 niin ei sillä lyhyellä lukulomalla taitoa niin paljon kasvateta että sieltä eximiaa tulisi. Tottakai tuurilla voi saada paremman arvosanan (itsellä opettaja sanoi että englannista kurssien ja osaamiseni perusteella tulee max B ja kirjoitin C:n koska onnistuin kuuntelussa tavallista paremmin). Moni lukiolainen tod.näk elää illuusiossa pitkästä lukulomasta jolla korjataan aiempien vuosien laiskottelu. Tämä olisi ehkä mahdollista mikäli kirjoitettavia aineita olisi 1 tai 2. Useimmilla niitä kuitenkin on useita mikä syö aikaa huomattavasti. Etenkin jos edes yksi aineista on selkeästi heikko. Itse kirjoitin keväällä 5 ainetta ja yhden viikon lukulomasta olin matkoilla missä en koskenut kirjoihin lainkaan. Paniikkihan siinä loppua kohden tuli mutta ylioppilaaksi pääsin.

Vierailija
24/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tuo kolmoistutkinto voi olla jopa helpompi kuin pelkkä lukio, on vaihtelua enemmän, minä en mennyt aikoinaan lukioon, kun tuntui että tylsistyn siellä kuoliaaksi, kävin kauppiksen kun olen aina tykännyt myydä, ja ostaa :)

ap

Vierailija
25/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap? Millä mielellä tyttäresi on nyt kirjoitusten suhteen? Sujuivatko hyvin?

Vierailija
26/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin putkahti mieleen herra täydellinen; kirjoitti kuusi ällää ja ampui itsensä.

Vierailija
27/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kirjoituksissa ollut, mutta tavalliset kurssikokeethan jo valmistelee yo-kirjoituksia varten. Esim. noi reaaliaineiden esseekirjoitukset. Itsellä ainakin riittänyt kokeita varten, että on tehnyt tunneilla tai itsenäisesti hyvät muistiinpanot ja lukenut kirjan sitä mukaa, kun sitä on käyty tunneilla. Kokeeseen lukenut vain muistiinpanot pariin otteeseen ja tullut hyviä numeroita (paitsi kemiassa ja fysiikassa saanut panostaa enempi). Eihän niissä usein kovin yksityiskohtaisia asioita tarvitse tietää (ainakaan kaikkia kirjasta), vaan oleellisempaa kertoa pääkohdat. Kielissä sitten saanut opetella enempi sanastoa ja kielioppia, mutta numerot olleet ihan oman tason mukaisia pahemmin riippumatta siitä kuinka paljon sitä on päntännyt tai ollut pänttäämättä. Matikka-aiheet sitten vain tarvitsee sen perus matemaattisen logiikan, niin sillä pärjää. Tai kuten omassa tapauksessa, sen ei ollessa vahva, niin sitä saa vain laskea, laskea ja vielä kerran laskea, kunnes tajuaa asian. Eikä arvosanat silti ole kovin hyviä, mutta ainakin voi kokea onnistumisen tunnetta, että on ymmärtänyt jonkin asian. Eiköhän ap:n tytärkin loppujen lopuksi ole sitten tyytyväinen, että on saanut asian suoritettua ja läpi.

Vierailija
28/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskonto on ylimääräinen koe, niin sillä ei ole varsinaisesti merkitystä. Kaverillani oli yksi ylimääräinen koe, mutta ei ollutkaan ehtinyt lukea... Jätti vain tyhjän paperin ja otti suosiolla hylätyn. Sitä ylimääräisen kokeen hylättyä arvosanaa ei merkitä todistukseen. Sen voi uusia sitten myöhemmin.

Ylioppilaaksi pääsy vaatii vain ne 4 pakollista koetta. Vähän myöhäistä sanoa nyt, mutta tyttäresi olisi kannattanut laittaa se yhteiskuntaoppi pakolliseksi, kun sen kerran ekana kirjoitti. On myös aika tarpeetonta kirjoittaa 3 reaaliainetta, kun yksikin riittäisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme