Millainen alue helsingin vallila?
Millaista auletta valilla on? lapsiperheen näkökulmasta. Hyvät kulkuyhteyden ainakin ja taitaa sielä olla leikkipuistokin
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa: narkkareita, mamuja,rikollisia, yh-äitejä, elämässä epäonnistuneitä,alkoholisoituneita uusioperheitä,mt-potilaita
eli ihan jees paikka
Viestisi perusteella vaikutat oikein ihannenaapurilta, jolla sydämen sivistys ja käytöstavat tulevat ihan selkärangasta.
Kun reilun neliökilometrin alueelle on pakkautunut lähemmäs kymmenentuhatta ihmistä niin kyllä sinne mahtuu kaikenlaista koheltajaa. Toki ymmärrän että junantuomalle juntille kaupunkiympäristö voi olla pelottavakin ja liikenteessä silmät pyörii kuin hedelmäpeli. Mikään slummi tai erityisen rauhaton paikka Vallila ei ole.
Juoppoja ja narkkeja täynnä. Sopii boheemeille lapsettomille.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:45"]
mä olen asunut Ullanlinnassa 14 vuotta, ja siellä olen nähnyt vaikka kuinka paljon narkkareita. Ei todellakaan ole mikään lintukoto. Mun naapuristossa oli huumekämppä, seuraavassa korttelissa oli iso bordelli, poliisimurhista puhumattakaan. tehtaankadun posti ryöstettiin, ja kulmakauppa pari kertaa, ja vierienen talo syttyteeiin kolmesti. ja vappuna ja monena kesäyönä se on täynnä toikkaroivat humalaisia tulossa tai menossa Kaivopuistoon tai tähtitorninmäelle.
Joo mutta ei se ole mitään verrattuna Vallilaan tai Kallioon.
Minä asuin Kalliossa 13 vuotta, 93-06, eikä narkkareista ollut mitään jälkiäkään, saati harmia. En laske narkkarin näköisen ihmisen havaitsemista haitaksi. Asuin linjojen yläosassa, ehkä Vaasankatu on pahempi. Enkä pyörinyt leikkipuistoissa. Mutta Kallio on ainakin kallistunut niin paljon viime vuosina, että ei ajattelisi siellä ainakaan asuvan rappiolla olevia narkkeja. Ja entä sitten? Ei heistä mitään vaaraa ole.
Minusta Vallilasta on huonot kulkuyhteydet. Ei edes metroa.
Hieno paikka. Pakko tykätä. Lapsiperheitäkin on.
Ihana! Asuin 12 vuotta, ikävä on takaisin...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:49"]Ei sovi lapsiperheille. Vallila kuhisee narkkeja ja muita huurupäitä. Tiedän sen, koska olen siellä töissä lähikaupassa. Nää päänsä sekoittaneet pyörii paljon kaupoissa, joten siitä tietää, missä niitä liikkuu paljon. Esim. Pihlajistossa ja Malmillakin on huomattavasti vähemmän narkkeja näkynyt.
Oletko yksi niistä Mäkelänkadun Valintatalon myyjistä, jotka eivät koskaan vastaa asiakkaan tervehdykseen? Ja jotka eivät kerro edes ostosten loppusummaa, kun on tärkeämpää kerrata viikonlopun kännijuoruja kaverin kanssa?
Haha. Tämä totta. Tuossa kaupassa on kyllä töykeät myyjät. Nykyään se on K-market.
En onneksi joudu usein käymään, mutta paketteja joskus haen, se on matkahuollon toimipiste.
Ihan jeba.
Spugeja ja narkkeja tosin riittää.
Että tarkkana siellä hiekkalaatikoilla.
Minulla kokemusta vain Puuvallilasta. Ihana rauhallinen keidas.
Kuka nostelee vanhoja keskusteluita ja muna pystyssä kommentoitte, aivan kuin aloittaja edelleen pohtisi millaista Vallilassa on asua.
Erittäin ankea paikka. Olen työskennellyt siellä. Samanlaisia ghettoja myös Alppila, Konepaja ja Kalasatama siinä vieressä. Kannattaa katsella kauempaa vaikka Oulunkylää tai Käpylää taikka sitten etelämpää esim. Kruununhaka tai Kaartinkaupunki ovat paljon viihtyisämpiä, joskin pykälän hintavampia alueita.
Paras paikka. Auton saa parkkiin, ja kulkuyhteydet ovat loistavat. Kauniita vanhoja, remontoituja taloja. Ainakin Sturenkadulla. 5/5.
Asun Vallilassa enkä muuttaisi pois. Mäkelänkadulla on huumeidenkäyttäjien joku asuntola tmv., siksi heitä pyörii usein Mäkelänkadun Valintatalossa ja varmaan muissakin sen kadun kaupoissa ja baareissa. Muuten alue on mielestäni todella kiva, rauhallinen, kaunis ja seesteinen. Silti lähellä keskustaa ja Kalliosta kävelymatkan päässä! Puu-Vallila on erityisen ihana miljööltään. Getoista ja slummeista puhujat ovat kyllä ihan tutkalla. Kyllä ne Helsingin slummit löytynevät kuitenkin lähiöistä ennemmin (itse muistelen Koivukylän vaikuttaneen aika pahalta joka nurkan takaa löytyvine baareineen ja vihamielisesti mulkoilevine ihmisineen), jos sellaisia täällä edes on.
Vallilalainen kirjoitti:
Paras paikka. Auton saa parkkiin, ja kulkuyhteydet ovat loistavat. Kauniita vanhoja, remontoituja taloja. Ainakin Sturenkadulla. 5/5.
Ai saa vai? :D äitini on töissä Sturenkadulla ja valittaa aina sitä miten joutuu menemään töihin tuntia aikaisemmin, jotta saa auton parkkiin
Ei hitto teidän slummienne kanssa, ihan käsittämättömiä kommentteja :D tiedättekö edes mikä on slummi? Noilla neliöhinnoilla ja Vallilan miljööllä ollaan slummeista ihan sairaan kaukana. Luoja tätä keskustelupalstaa ja sen älyköitä. Ihan kuin pienet lapset, jotka ovat oppineet jännän uuden sanan. Ei tarvitse pitää, mutta koettakaa nyt edes saada termit oikein.