Millainen alue helsingin vallila?
Millaista auletta valilla on? lapsiperheen näkökulmasta. Hyvät kulkuyhteyden ainakin ja taitaa sielä olla leikkipuistokin
Kommentit (38)
En voi sietää. Jotenkin niin slummien slummi että puistattaa koko paikka! Joku yksittäinen talo tai kadunpätkä voi olla ok mutta alueena vastenmielinen. Köyhäillistöä.
luin artikelin jossa valillaan kehuttiin todella hyväksi asuinalueeksi lapsiperheille mutta oli ilmestynyt muutamia vuosia sitten
Ei ole mikään ghetto eikä slummi. Kallis on, kallistui 10 sisään, paljon lapsiperheitä, vaikka on kantakaupunkia, eli kaupunkimainen. Vallila on tosi viihtyisä, kaunis paikka, siellä voi kuljeksia kaduilla ja on ihana tunnelma! Konepajan alue ei varsinaisesti ole Vallilaa vaan Alppilaa, älkää tulka vitisemään kaupunginosien rajoista silti.
Oikun kiva kuulla, olen harkinnut sinne muutamista ja nyt syksyllä se olis tarkoitus toteuttaa mutta halsin ennen sitä kuulla mitämieltä ihmiset alueesta ovat
On siellä aika paljon narkkareita jne. Sopii enemmän nuorille ihmisille, tai sitten työläistaustaisille vanhoille mummoille. Kyllä siellä asuu lapsiperheitä, mutta ei se mikään lintukoto ole tosiaankaan. Lapset eivät voi oikein esim. leikkiä ulkona keskenään, yhtään. Niin kantakaupunkia se on, mutta ei sitten kuitenkaan mikään Ullanlinna, jossa taas ei pörrää narkkareita ym.
En muuttaisi lapsien kanssa, opiskelijana ehkä voisin harkita.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:15"]On siellä aika paljon narkkareita jne. Sopii enemmän nuorille ihmisille, tai sitten työläistaustaisille vanhoille mummoille. Kyllä siellä asuu lapsiperheitä, mutta ei se mikään lintukoto ole tosiaankaan. Lapset eivät voi oikein esim. leikkiä ulkona keskenään, yhtään. Niin kantakaupunkia se on, mutta ei sitten kuitenkaan mikään Ullanlinna, jossa taas ei pörrää narkkareita ym.
[/quote]
Et vissiin oo ikinä ullanlinnassa ollut?
Riippuu vähän missä päin Vallilaa. Mäkelänkatu on aika vilkas ja siinä on joku kodittomien tms asuntola, joten porukka sen mukaista. Aika paljon epämääräisiä kivijalkaräkälöitä ja meno saattaa välillä äityä villiksikin. Pienemmillä, hiljaisemmilla sivukaduilla vanhoissa taloissa on isoja sisäpihoja, joissa paljon lapsiperheitä. Yksi ystäväni asui tämmöisessä suloisessa talossa, jossa kesäisenä lauantai-iltana oli oikeat lettukestit isolla, pihamaisella sisäpihalla:) omenapuihin oli ripustettu valot ja lapset nauroivat ja leikkivät onnellisina, vanhemmat sivummalla viettivät iltaa. Jäi hyvä mieli siitä näystä.
t. lapseton helsinkiläisnainen 23v.
mä olen asunut Ullanlinnassa 14 vuotta, ja siellä olen nähnyt vaikka kuinka paljon narkkareita. Ei todellakaan ole mikään lintukoto. Mun naapuristossa oli huumekämppä, seuraavassa korttelissa oli iso bordelli, poliisimurhista puhumattakaan. tehtaankadun posti ryöstettiin, ja kulmakauppa pari kertaa, ja vierienen talo syttyteeiin kolmesti. ja vappuna ja monena kesäyönä se on täynnä toikkaroivat humalaisia tulossa tai menossa Kaivopuistoon tai tähtitorninmäelle.
Nykyisin valitettavan paljon juoppoja ja spurguja. Lapsuuden siellä viettäneenä harmittaa, koska oli ennen aivan ihana alue.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:45"]
mä olen asunut Ullanlinnassa 14 vuotta, ja siellä olen nähnyt vaikka kuinka paljon narkkareita. Ei todellakaan ole mikään lintukoto. Mun naapuristossa oli huumekämppä, seuraavassa korttelissa oli iso bordelli, poliisimurhista puhumattakaan. tehtaankadun posti ryöstettiin, ja kulmakauppa pari kertaa, ja vierienen talo syttyteeiin kolmesti. ja vappuna ja monena kesäyönä se on täynnä toikkaroivat humalaisia tulossa tai menossa Kaivopuistoon tai tähtitorninmäelle.
[/quote]
Joo mutta ei se ole mitään verrattuna Vallilaan tai Kallioon.
No mä asuin opiskelijana kolme vuotta Vallilassa, ennen kuin muutin Ullanlinnan. vallila oli ihan rauhallinen paikka. Joku mielenterveyspotilas kerran sylkäisi ystäväni päälle ratikassa. itse en koskaan pelännyt tai kokenut mitään ongelmia.
Vallila on nuorten ihmisten, opiskelojoiden, sinkkujen ja osin lapsiperheidenkin paikka; tosin asuu/hengailee siellä spurgujakin jonkin verran. Se on selkeästi Kalliota rauhallisempi ja hipstereitä viihtyy siellä enenevässä määrin. Tulee mieleen (jos nyt vähän liioitellaan) Helsingin Brooklyn. :D
Valintatalo Mäkelänkatu kiitos aina hyvästä palvelusta! Kamala paikka tehdä töitä, monta kertaa nähny millaisia asiakkaita teillä on.
Ei sovi lapsiperheille. Vallila kuhisee narkkeja ja muita huurupäitä. Tiedän sen, koska olen siellä töissä lähikaupassa. Nää päänsä sekoittaneet pyörii paljon kaupoissa, joten siitä tietää, missä niitä liikkuu paljon. Esim. Pihlajistossa ja Malmillakin on huomattavasti vähemmän narkkeja näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:49"]Ei sovi lapsiperheille. Vallila kuhisee narkkeja ja muita huurupäitä. Tiedän sen, koska olen siellä töissä lähikaupassa. Nää päänsä sekoittaneet pyörii paljon kaupoissa, joten siitä tietää, missä niitä liikkuu paljon. Esim. Pihlajistossa ja Malmillakin on huomattavasti vähemmän narkkeja näkynyt.
[/quote]
Oletko yksi niistä Mäkelänkadun Valintatalon myyjistä, jotka eivät koskaan vastaa asiakkaan tervehdykseen? Ja jotka eivät kerro edes ostosten loppusummaa, kun on tärkeämpää kerrata viikonlopun kännijuoruja kaverin kanssa?
Konepaja on lapsiperheen unelma! Tosi paljon lapsia ja mukavia vanhempia, asunnoissa hyvä äänieristys. Konepajalta pääsee helposti mihin päin vain niin julkisilla kuin autollakin. Ruokakauppa lähellä (s-market, k-kauppa ja alepa). Isommat ruokakaupat löytyy kaaresta, viikistä, Malmilta. Alue paranee koko ajan. 2018 valmistuu kauppakeskus fredriksberg sturenkadulle. Konepaja on suosittu asuinalue, joten mieluisaa ja kohtuuhintaista asuntoa vaikea löytää, hinnat nousseet hurjasti viime vuosina.
Kyllä Vallila on vähän slummahtava. Mieluummin kuitenkin sinne kuin lähiöön.
Vallila on mahtava paikka, vielä jos löytää parvekkeellisen asunnon hissillä ja kivalla näkymällä :)