Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaako joku viisaampi vastata kesäloman pitämisestä hoitovapaalla?

Vierailija
14.05.2014 |

Soitan toki työpaikalle ja kyselen sieltäkin, mutta haluaisin jo etukäteen tietoa, että miten asia mahtaa mennä. Eli äitiyslomani loppui joulukuussa ja jäin suoraan hoitovapaalle. Viime kesän kesäloma on siis pitämättä. Sain lomarahat kesäkuun lopussa, koska nykyään kaikille maksetaan ne silloin riippumatta kesäloman ajankohdasta.

Minulle kuitenkin kuuluisi neljän viikon palkallinen kesäloma. Työnantaja ei ole ilmoittanut mitään, milloin tämä olisi viimeistään pidettävä. Voisinko pitää sen esimerkiksi ensikuussa? Hoitovapaan voi käsittääkseni katkaista ja jatkaa yhden kerran. Ei kai viime kesän kesäloma voi jäädä saamatta, koska sitä ei ole vielä pidetty. Äitiyslomaltahan on myös kertynyt lomapäiviä, mutta hoitovapaalta niitä ei kerry. Rahatilannekin on sen verran tiukka, että palkallinen kesäloma houkuttaisi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mahdollista siirtää pitämättömät lomat ns. Säästövapaaksi. Niiden vanhenemiselle tai pitämiselle ei ole takarajaa. Näin tein omille lomapäivilleni jotka jäivät hoitovapaan takia pitämättä.

Vierailija
2/3 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin viime kesänä lomani kuten sinäkin mietit, eli kesken vanhempainvapaan (olet kai vanhempainvapaalla, kun eihän nyt äitiysvapaalta suoraan hoitovapaalle siirrytä...). Meillä toivomus olikin, että lomat on pidetty ennen kun tulee takaisin töihin. Kannattaa kysyä mahdollisimman nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt olen jo hoitovapaalla. Unohdin mainita vanhempainvapaan siinä välissä. Jäin siis suoraan vanheimpaanvapaalta hoitovapaalle viime joulukuussa. Ei tullut edes mieleen silloin mikään kesäloma. Monethan pitävät kesäloman vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä.

Tilanteeni on vaan se, että nyt houkuttaisi pitää palkallinen kesäloma ja jatkaa sitten hoitovapaata. Kai tämä on mahdollista? Lokakuussa jäänkin uudelle äitiyslomalle ja sitten vanhempainlomalle ja tämän jälkeen hyvin todennäköisesti aloitan ( lyhyen hoitovapaan jälkeen) ihan uudessa työpaikassa. En siis haluaisi enää jatkaa samassa työssä.