Miten pääsen eroon henkilöstä, jolla ei järki pelaa, mutta hallitsee mun kesämökkiäni? Tai siitä tilanteesta siis, mökki mukanani
Eli mökkiä ei voi jättää henkilön hallintaan, koska ei pidä omaisuudestani hyvää huolta ja säilytä sen arvoa. Joten luovuttaminen ei ole vaihtoehto.
Keskusteleminenkaan ei ole, koska kyseinen henkilö ei kykene olemaan järkevä ja ajattelemaan kokonaisuutta tai saati muita, kuin ihan vain itseään.
Mutta eroon hänestä ja tilanteen hiertämisestä nyt pitäisi mahdollisimman nopeasti päästä, sanotaan noin vuodessa.
Eli mökki pois häneltä, minulle ja mökki mahdollisesti myyntiin. Sillä katetaan asiaan menevät asianajokulut ym.
Kommentit (67)
Miksei ap ole huolehtinut mökin kunnosta 19 vuoden omistusajallaan? En oikein usko että omistajalla ei olisi mitään velvollisuutta pitää kunnossa omistamaansa kiinteistöä, vaikka toisella olisikin hallintaoikeus.
https://www.laki24.fi/kiinteiston-omistajan-ja-haltijan-velvollisuudet/
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap ole huolehtinut mökin kunnosta 19 vuoden omistusajallaan? En oikein usko että omistajalla ei olisi mitään velvollisuutta pitää kunnossa omistamaansa kiinteistöä, vaikka toisella olisikin hallintaoikeus.
https://www.laki24.fi/kiinteiston-omistajan-ja-haltijan-velvollisuudet/
No en ole voinut ainakaan vuodesta 2016 alkaen, koska sain silloin hallintaoikeuden haltijalta kirjeen, että käytössäni olleen pienemmän talon lukot vaihdetaan ja käskyn hakea sieltä tavarani pois.
Se vaikutti tietenkin mahdollisuuksiini toimia kiinteistöllä. Sitä tukee sekin näyttö, ettei hän nytkään ole suostuvainen, että teetätän kiinteistöllä kuntotarkastuksen itse valitsemani kuntotarkastajan toimesta, maksaen sen itse.
Toisekseen omistajan vastuu ulottuu mahdollisesti vain mökin arvoa nostaviin korjauksiin. Mökin arvon säilyttävistä korjauksista voi hallintaoikeuden haltijalla olla vastuu.
- Se tässä askarruttaakin, että voinko vaatia lesken koko hallintaoikeuden ajalta, että hänen on otettava vastuulleen sen verran korjauskuluista, kuin mitä kiinteistö vuokrattuna olisi laskennallisesti tuottanut vai vasta esim. siitä eteenpäin, kun siellä havaitaan korjaamista vaativaa seikkaa.
Tosin siitä on havaintoa, että katto vuosi vuonna 2014, eivätkä he heti tehneet sille yhtään mitään. Minä ja lasteni isä kävimme siellä katolla luvatta levittämässä talveksi pressun, kun haltijat eivät enää olleet Suomessakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo spämmääminen, äitihullu, olet tehnyt vaikka kuinka monta aloitusta tästä samasta aiheesta!
Kukaan, joka nimittelee minua äitihulluksi ei ole riittävän järkevä mun standardeillani antamaan mulle yhtään perustelua lopettaa. Ja mun standardit järjelle ja älylle ovat aika korkealla. Sun eivät. Sä koitat joillain tunnesyillä perustella oikeuttasi väärintoimimiseen.
ApÄitihulluhan sinä olet. Palstan kammottavin hahmo ja hulluin palstahulluista yli 34% äänimäärällä.
Sano mitä sanot jos se tekee sinunlaisestasi onnellisen. Minuun puheesi eivät vaikuta, koska järki niissä on juuri tuollaisella hullua jankuttavalla tasolla.
ApKyllä jokainen terve ihminen ymmärtäisi hävetä ja parantaa tapansa, jos olisi palstan hulluin hullu.
Niin, keitten mielestä? Sellaisten, joiden järkevyydestä ei ole mitään osoituksia olemassakaan. Osoita ensin, että olet järkevä ja fiksu, varteenotettava ihminen, niin mietitään sitten asiaa uudestaan. Outoa vaan, että järkevien kanssa tapaan puhua ihan järkevästi. Hullujen kanssa puhun kuten hulluille.
ApMiksi ihmeessä sä jankkaat näitä asioita täällä palstalla, jos me muut ollaankin niitä hulluja? Mitä iloa/hyötyä sä tästä oikein revit?
En ensin voinut olettaa, että täällä on vain epäjärkeviä hulluja. En ollut omassa elämässäni tavannut sellaisia yhtään. En edes aikaisemmin ymmärtänyt, että leskeltä puuttuu järki ja järjellisyys. Sitä katsos odottaa muiden olevan samanlaisia, kuin itse on.
Ja kuitenkin asian käsittely vastauksista jossain määrin riippumatta on auttanut minua.
Ap
Nyt kun tiedät että täällä on vain meitä hulluja, niin aiotko kuitenkin tehdä tämän saman aloituksen taas huomenna ja sunnuntaina ja ensi viikolla seitsemänä päivänä? Mitä se kertoo sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on joko huono provo tai sitten skitsosomaattinen narsisti palstahullu.
Joka päiväinen palstahullumme. Miettikää mitä ne sukulaiset oikeasti saa tämän kanssa kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päiväinen palstahullumme. Miettikää mitä ne sukulaiset oikeasti saa tämän kanssa kestää.
Miten niin? Eivät yhtään mitään. He käyttäytyvät minua kohtaan pääsääntöisesti hyvinkin jörkevästi, niin ei tarvitse koittaa vastata heidän hulluihin ja järjettömiin kommentteihinsa, toisin kuin näihin täällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo spämmääminen, äitihullu, olet tehnyt vaikka kuinka monta aloitusta tästä samasta aiheesta!
Kukaan, joka nimittelee minua äitihulluksi ei ole riittävän järkevä mun standardeillani antamaan mulle yhtään perustelua lopettaa. Ja mun standardit järjelle ja älylle ovat aika korkealla. Sun eivät. Sä koitat joillain tunnesyillä perustella oikeuttasi väärintoimimiseen.
ApÄitihulluhan sinä olet. Palstan kammottavin hahmo ja hulluin palstahulluista yli 34% äänimäärällä.
Sano mitä sanot jos se tekee sinunlaisestasi onnellisen. Minuun puheesi eivät vaikuta, koska järki niissä on juuri tuollaisella hullua jankuttavalla tasolla.
ApKyllä jokainen terve ihminen ymmärtäisi hävetä ja parantaa tapansa, jos olisi palstan hulluin hullu.
Niin, keitten mielestä? Sellaisten, joiden järkevyydestä ei ole mitään osoituksia olemassakaan. Osoita ensin, että olet järkevä ja fiksu, varteenotettava ihminen, niin mietitään sitten asiaa uudestaan. Outoa vaan, että järkevien kanssa tapaan puhua ihan järkevästi. Hullujen kanssa puhun kuten hulluille.
ApMiksi ihmeessä sä jankkaat näitä asioita täällä palstalla, jos me muut ollaankin niitä hulluja? Mitä iloa/hyötyä sä tästä oikein revit?
En ensin voinut olettaa, että täällä on vain epäjärkeviä hulluja. En ollut omassa elämässäni tavannut sellaisia yhtään. En edes aikaisemmin ymmärtänyt, että leskeltä puuttuu järki ja järjellisyys. Sitä katsos odottaa muiden olevan samanlaisia, kuin itse on.
Ja kuitenkin asian käsittely vastauksista jossain määrin riippumatta on auttanut minua.
ApNyt kun tiedät että täällä on vain meitä hulluja, niin aiotko kuitenkin tehdä tämän saman aloituksen taas huomenna ja sunnuntaina ja ensi viikolla seitsemänä päivänä? Mitä se kertoo sinusta?
Jos ahdistaa, teen aloituksen, koska sen tekeminen hiukan purkaa ahdistusta. Ja ei siinä mitään ongelmaa ole, alkaa käydä selväksi, että jokainen minua nimitellyt tai muuten alistamaan pyrkinyt tai nimitellyt ihminen kärsiikin järjen puutteesta. Se ei tarkoita, että kaikissa vastauksissa olisi merkkejä sellaisesta kuitenkaan, ja ajattelin keskustella heidän kanssaan.
Ap