Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon henkilöstä, jolla ei järki pelaa, mutta hallitsee mun kesämökkiäni? Tai siitä tilanteesta siis, mökki mukanani

Vierailija
14.11.2020 |

Eli mökkiä ei voi jättää henkilön hallintaan, koska ei pidä omaisuudestani hyvää huolta ja säilytä sen arvoa. Joten luovuttaminen ei ole vaihtoehto.
Keskusteleminenkaan ei ole, koska kyseinen henkilö ei kykene olemaan järkevä ja ajattelemaan kokonaisuutta tai saati muita, kuin ihan vain itseään.
Mutta eroon hänestä ja tilanteen hiertämisestä nyt pitäisi mahdollisimman nopeasti päästä, sanotaan noin vuodessa.
Eli mökki pois häneltä, minulle ja mökki mahdollisesti myyntiin. Sillä katetaan asiaan menevät asianajokulut ym.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vanha vanhempasi, jolla on hallintaoikeus? Älä ole ahne paska.

Vierailija
2/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vanha vanhempasi, jolla on hallintaoikeus? Älä ole ahne paska.

Ei ole vanhempani. Sepäs se siinä onkin. Oma vanhempani kuoli juuri ja mökki ei tälle ventovieraalle kuulu eikä ole ostettu. Jos hän olisi järkevä ihminen, hän tajuaisi sen ja häpeäisi edes ajatusta, että hallitsisi sitä miehensä kuoltua.

Varsinkin, kun lahjan antanut henkilö on sanonut, että hänelle annettiin hallintaoikeus vain sen takia, että sen avulla alennettiin veroja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs ongelmaa tuossa,pistät myyntiin. Jos ei ole paperilla mitään niin...suupuheet ei auta.

Lehteen vaan ja myyntiin!

Vierailija
4/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin vain, että hän olisi järkevä. Jos hän ei ole, menemme asiasta oikeuteen ja jos hän häviää, hän maksaa minunkin asianajokuluni. Mielestäni minulla on aika isot mahdollisuudet voittaa siellä, eli saada hallintaoikeus purettua. Syynä mökin huolenpidon laiminlyönti vuodesta 2001 alkaen. Mitään remontteja ei ole tehty.

Ap

Vierailija
5/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi katto, yhteen rakennukseen neljästä, sen jälkeen, kun se alkoi vuotaa sisälle.

Ap

Vierailija
6/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

myymyymyy kirjoitti:

mitäs ongelmaa tuossa,pistät myyntiin. Jos ei ole paperilla mitään niin...suupuheet ei auta.

Lehteen vaan ja myyntiin!

Lahjakirjassa mainitaan hallintaoikeus, mutta sitä ei ole rekisteröity kuitenkaan maakaareen. Ja siis tosiaan tarkoitus ainoastaan oli se, että hallintaoikeus on isälläni, ei tällä vaimolla isäni kuoleman jälkeen. Mutta verottaja alentaa veroa vain elinikäisessä hallintaoikeuden pidätyksessä. Ainakaan oleellisissa määrin.

Ap

Vierailija
7/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä se sama hautakivihullu

Vierailija
8/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.laki24.fi/ Tai sitten meet asianajotoimistoon. Et täältä mitään vastauksia saa koska

a) ei osata

b) voit saada mutuntuntumalla vääriä neuvoja

c) me on kyllästytty jo sataan aloitukseen samasta aiheesta. Älä aloita koko ajan uusia. 

Vierailija
9/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo!

Vierailija
10/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimia kysymyksiä on:

- Jos puolisoilla on ollut hallintaoikeus yhdessä, eikä remontteja ole tehty ja toinen kuolee, missä määrin elossa oleva on vastuussa rakennusten huollon laiminlyönneistä?

- Jos vuodesta 2001 ei ole rakennuksista pidetty huolta kunnostamalla, minkälaajuiset vauriot niissä katsotaan hallintaoikeuden haltijan vastuulle? Varsinkin, kun kuntotarkastusta ei ole hallinnan alkaessa tehty.

Ja on muitakin avoimia kysymyksiä. Silti tuntuisi oudolle, että toisen omaisuutta voi pitää itsellään ilman, että 20 vuoteen remontoi sitä ja oletus olisi, ettei yksikään vaurio ole alkanut hallinnan aikana.

- Ja onko sillä edes merkitystä, onko vaurio (laho tai home) alkanut hallinnan aikana, siihen, onko korjausvastuuta?

Ap

Vierailija
11/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.laki24.fi/ Tai sitten meet asianajotoimistoon. Et täältä mitään vastauksia saa koska

a) ei osata

b) voit saada mutuntuntumalla vääriä neuvoja

c) me on kyllästytty jo sataan aloitukseen samasta aiheesta. Älä aloita koko ajan uusia. 

Niin no ymmärrän, mutta voithan vain olla avaamatta aloitusta. Onko järkeä availla ketjuja, joista ei tykkää?

Ap

Vierailija
12/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro meille joku muu aihe välillä josta riitelet sukulaisten kanssa.

Tää mökkiriita alkaa jo kyllästyttämään.

Vierailija
13/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun järkeeni ei vain mene, että se henkilö synnyttää tästäkin riidan, enkä voi tietenkään antaa hänelle sen takia periksi. Jos hän olisi toiminut järkevän ihmisen tavoin, mitään riitaa ei olisikaan. Olisimme saaneet mökkeillä siellä toisella päätalolla mieheni kanssa täysin rauhassa hänen puuttumatta meidän ja meidän puuttumatta heidän asioihinsa.

Mutta kun ei niin ei. Kun odottaa rikkaamman ja oikeammassa olevan kuoliniskua, niin senhän sitten saa.

Ap

Vierailija
14/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille joku muu aihe välillä josta riitelet sukulaisten kanssa.

Tää mökkiriita alkaa jo kyllästyttämään.

Ei ole sellaisia. Ja tämähän jatkuu vielä pitkään, jos mun paha oloni siihen liittyen jatkuu ja palstallakaan ei vastaajilla järki pelitä.

Ap

Vierailija
15/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu lähti liikkeelle, kun eräs tutuntuttu oli käynyt mökkitontilla ja havainnut, ettei siitä pidetä edes huolta. Hän vinkkasi, että kannattaa vaatia leskeä allekirjoittamaan paperi, jossa hän suostuu korvaamaan minulle, jos kiinteistöllä tapahtuu jokin korvausvelvollisuutta vaativa tapaturma tai muu, koska mä olen kiinteistön omistajana vastuussa niistä.

Niin nyt leski kyselee minulta syyttävään sävyyn sähköpostissaan, että millä oikeudella se joku on siellä käynyt?

Miten tyhmä voi ihminen olla? Ai jaa, että koska hänellä ei ollut lupaa olla siellä, niin en mä tietenkään huomioi mitään, mitä hän sanoi! Niinkö?

Ei se nyt ihan näin mene, eikä leski tajua tätäkään, koska häneltä puuttu järki.

Ap

Vierailija
16/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo spämmääminen, äitihullu, olet tehnyt vaikka kuinka monta aloitusta tästä samasta aiheesta!

Vierailija
17/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo spämmääminen, äitihullu, olet tehnyt vaikka kuinka monta aloitusta tästä samasta aiheesta!

Kukaan, joka nimittelee minua äitihulluksi ei ole riittävän järkevä mun standardeillani antamaan mulle yhtään perustelua lopettaa. Ja mun standardit järjelle ja älylle ovat aika korkealla. Sun eivät. Sä koitat joillain tunnesyillä perustella oikeuttasi väärintoimimiseen.

Ap

Vierailija
18/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä sanailet toisen osapuolen kanssa ei mielestäni ole sen arvoista että siitä kannattaisi enempää kiihtyä ja ajatuksiaan kuluttaa. Voisitte yhtä lailla sanailla vaikkapa siitä saako tontilla lennellä lintuja, joten anna lesken nyt olla ihan mitä mieltä huvittaa. Satunnaisia kulkijoita riittää joka paikassa ja teidänkin mökkitontille. 

Näkemykset siitä, missä kunnossa mökki on riittää varmasti puitavaa vuosiksi eteenpäin, Kinaamisella ei saada mitään aikaiseksi. Joten aloita vaikkapa vakuutusyhtiöstä, jossa mökki on vakuutettu, ja kerro sinne huolesi. Miten siis toimia, jos mökki mätänee silmissä ja yhteistyötä ei synny mökin ylläpidosta. 

Suomen maa on täynnä mökkejä , jotka on lopulta jätetty niille sijoilleen rapistumaan kuin tapeltu kuka kunnostaa ja mitä.  Joten onko mökki sen väärti, että se pitää säilyttää  ja myyt sitten kun leskestä aika jättää.

Vaikka kyse on sinun periaatteesta, niin käytä energiasi selvittämällä asiat asiantuntijoilta kuin täältä. Älä riitele lesken kanssa, koska olet jo varmasti nähnyt miten se ei vie sinua mihinkään. Joskus asioihin vaikuttaa parhainten niin, että on vain hiljaa ja jää odottamaan aloitetta toiselta.

Vierailija
19/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu lähti liikkeelle, kun eräs tutuntuttu oli käynyt mökkitontilla ja havainnut, ettei siitä pidetä edes huolta. Hän vinkkasi, että kannattaa vaatia leskeä allekirjoittamaan paperi, jossa hän suostuu korvaamaan minulle, jos kiinteistöllä tapahtuu jokin korvausvelvollisuutta vaativa tapaturma tai muu, koska mä olen kiinteistön omistajana vastuussa niistä.

Niin nyt leski kyselee minulta syyttävään sävyyn sähköpostissaan, että millä oikeudella se joku on siellä käynyt?

Miten tyhmä voi ihminen olla? Ai jaa, että koska hänellä ei ollut lupaa olla siellä, niin en mä tietenkään huomioi mitään, mitä hän sanoi! Niinkö?

Ei se nyt ihan näin mene, eikä leski tajua tätäkään, koska häneltä puuttu järki.

Ap

Pitäisikö sanoa leskelle, että ”Tiedätkö mitä? Saat tietää tontille tunkeutujan, jos luovut mökin hallinnasta!”

🤣

Ap

Vierailija
20/67 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempasi uusi puoliso kyseessä? Ja vanhempasi on menehtynyt jo vähintään 19 vuotta sitten, jolloin mökin katto vuosi, jolloin se ei ollut tämän uuden puolison vika, kun vanhempasi oli ollut vielä elossa, vai kauanko tämä tilanne on ollut, että uusi puoliso on hallinnut mökkiä ja miksi heräät vasta nyt tekemään asialle jotakin?

Jos on uusi puoliso kyseessä, niin älä viitsi kiusata leskeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi