Kampaajat, kysymys värin sopimisesta!
Olen ihmetellyt tätä, kun kampaaja toisensa perään haluaa aina laittaa tukkani ruskeaksi punaisin vivahtein, kieltäytyy blondaamasta tai laittamasta mustaksi koska "ei se sovi sulle". Viime kerralla kuitenkin laitoin mustat hiukset empivän kampaajan luona ja hän hämmästyi lopputulosta: "siis...noihan ON hyvännäköiset, sulle sittenkin sopii??". Kutsui vielä muutkin ihmettelemään, oli kuulemma varma että pieleen menee...
Väri kului pois, ja halusin tilalle blondit. Järkeilin, että koska olen syntynyt blondina, ei väri voi olla huonoin mahdollinen minulle nytkään (tukkani on tummunut vuosien mittaan). Taas kerran jankattiin, kukaan ei suostunut blondaamaan koska "pieleen menee varmasti". No, pistin itse yhden värinpoiston ja kaksi kestoväriä (markettivärejä); ta-daa, platinablondit! Ja pelkkiä kehuja olen saanut näistä, jopa tuntematon tuli kadulla kehumaan väriä ja eräs mies yritti iskeä aloittamalla keskustelun hiuksistani. ;)
Missä on vika, kun kampaajat eivät uskalla tehdä mitään "normaalista" poikkeavaa? Ja nyt on turha sanoa että ei muka sovi- näkeehän sen itsekin, että kyllä vaan sopii. Ammattitaidossa puutteita?