Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko se "vuohi" nyt sitten hyvä lahja sellaiselle jolla on kaikkea

Vierailija
13.11.2020 |

Siis lahjoituksena annettava sitten? Onko kokemuksia muilla?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on ihan silkkaa kettuilua ja loukkaus.

Vierailija
2/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ykkösen kans

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos!

Vierailija
4/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin joku sellainen lahjoituskohde, mikä on lahjan saajan sydäntä lähellä. Itse esimerkiksi toivoisin mieluummin tukea vanhusten hyvinvointiin, esim. omaishoitajille kuin mitään vuohta.

Vierailija
5/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ne uhraa ne vuohet :(

Vierailija
6/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani jakeli AA-kerhossa näitä vuohilappuja vuosipäiviensä alla toivoen näitä lahjoikseen... 🙄

Vierailija
7/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin jotain pientä mutta henkilökohtaista. Sellaista josta lahjan saaja pitää.

Ne vuohet kukin saa lahjoittaa itse, jos niin haluavat.

Vierailija
8/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa hyvin, vaikkei mulla olekaan kaikkea. Sen verran kuitenkin on, etten tarvitse itselleni lisää. Vaikea käsittää, miksi niin monia loukkaa, jos JOKU sellaisen lahjoittaa tai hyväksyy lahjaksi.

Vierailija
9/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalle muutenkaan ostetaan jotain mitä varsinaisesti _tarvitsee_. Siis jotain mitä ei muuten saisi hankittua. Joulukukka ja kortti on riittävä ja parempi kuin vuohi. Tai vaikka lähikaupasta ostettu herkkukori, mieluummin muistamisena hyvissä ajoin ennen joulua. Jos siis ei tule mieleen mitään henkilökohtaista.

Vierailija
10/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat antaa jotain hyväntekeväisyyteen, niin anna. Sen kuuluu kuitenkin olla pois sun omasta kukkarosta ja omista jutuista, eikä sun läheisen. Jos annat vuohen kehitysmaahan vähistä varoistasi, niin sit oot ostamatta itselles uuden vaatteen, etkä ota sitä pois läheisesi muistamisesta. Jos olet varakas, niin annat vuohen kehitysmaahan, ostat itselles mitä haluut ja annat läheisellesi sellaisen lahjan, mistä se tykkää.

Vierailija
11/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalle muutenkaan ostetaan jotain mitä varsinaisesti _tarvitsee_. Siis jotain mitä ei muuten saisi hankittua. Joulukukka ja kortti on riittävä ja parempi kuin vuohi. Tai vaikka lähikaupasta ostettu herkkukori, mieluummin muistamisena hyvissä ajoin ennen joulua. Jos siis ei tule mieleen mitään henkilökohtaista.

Eivät kaikki tykkää joulukukista tai herkkukoreista, etenkään jos niitä tulee useampia. Vuohesta ei ole saajalleen ainakaan riesaa :)

Vierailija
12/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vuohet on mielikuvituksen tuotetta.

Ei niitä oikeasti ole edes olemassa, kunhan saadaan tyhmiltä rahat pois.

Vierailija
13/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat antaa jotain hyväntekeväisyyteen, niin anna. Sen kuuluu kuitenkin olla pois sun omasta kukkarosta ja omista jutuista, eikä sun läheisen. Jos annat vuohen kehitysmaahan vähistä varoistasi, niin sit oot ostamatta itselles uuden vaatteen, etkä ota sitä pois läheisesi muistamisesta. Jos olet varakas, niin annat vuohen kehitysmaahan, ostat itselles mitä haluut ja annat läheisellesi sellaisen lahjan, mistä se tykkää.

Usko tai älä, jotkut ilahtuvat siitä vuohesta. Sellaisetkin, jotka eivät itse välttämättä tulisi sellaista 'itselleen' ostaneeksi. Riippuu henkilöstä.

Vierailija
14/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme joskus sukulaiselta kaksi vuohea, mitäköhän niillekin nyt kuuluu?

En halua kuitenkaan yhden yhtä lahjaa ja en anna lahjoja kuin omille lapsilleni, parille kummilapselle ja miehelleni. Yritykseni kautta olen kuitenkin lahjoittanut kolmena vuonna lähiseudun vanhuksille valitsemani kukkalähetyksen. Olen valkannut siis kukkakaupan "listalta" vaikka Sirkan 92 vuotta, Urhon 89 vuotta ja Sylvin 90 vuotta, kirjoittanut heille mukavan joulutervehdyksen meidän perheeltä ja kukkakauppa on toimittanut lähetyksen perille. Tuo juttu myös toimii, sillä olen nähnyt sen omin silmin naapurin yksinäisen vanhuksen luona.

Vierailija
15/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki tykkää joulukukista tai herkkukoreista, etenkään jos niitä tulee useampia. Vuohesta ei ole saajalleen ainakaan riesaa :)

Mikä olisi sellainen mistä KAIKKI tykkää, ihan kaikki? Ja vielä useampi sellainen, ettei sitä yhtä ja samaa tule useampia, kun sekin on rasittavaa. Sun mielestä vuohesta ei ole riesaa, mutta mun mielestä ärsytyskin on riesa. Ei siis kannata hankkia mitään. 

Vierailija
16/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ennestään omaa vuohia tai edes muun maatilan. Muuten aika riskialtis. Asun tällä hetkellä kerrostalossa, niin menisi joko myyntiin tai äkkiä teuraaksi. 

Vierailija
17/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oikea vuohi lahjaksi ja sille oma ulkokatos, lampolarakennus ja kaikki tarvikkeet. Tosin kysy ensin saajan mielipidettä.

Vierailija
18/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohi on oikein kelpo lahja, jos lahjoja haluaa välttämättä antaa. Myös vaikka koulupuku lapselle, jqlkapallo koripallo, rokotus- ja vitamiinipaketti, vihko+kynäpaketti, huopia, malariaverkkoja, koululaukkupaketti tai vaikka vauvalle talvivastepaketti ovat todella hyviä lahjoja kehitysmaihin.

Vierailija
19/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi sellainen mistä KAIKKI tykkää, ihan kaikki? Ja vielä useampi sellainen, ettei sitä yhtä ja samaa tule useampia, kun sekin on rasittavaa. Sun mielestä vuohesta ei ole riesaa, mutta mun mielestä ärsytyskin on riesa. Ei siis kannata hankkia mitään. 

Raha, arvat

20/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut lahjaksi palan suomalaista ikimetsää. Suomalaisen luonnon suojeleminen on meille suomalaisille paras tapa kantaa huolta koko ihmiskunnan tulevaisuudesta.

https://www.luonnonperintosaatio.fi/fi/tiedotteet/mediatiedotteet/pala-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi