Olisiko se "vuohi" nyt sitten hyvä lahja sellaiselle jolla on kaikkea
Siis lahjoituksena annettava sitten? Onko kokemuksia muilla?
Kommentit (34)
Mieluummin joku sellainen lahjoituskohde, mikä on lahjan saajan sydäntä lähellä. Itse esimerkiksi toivoisin mieluummin tukea vanhusten hyvinvointiin, esim. omaishoitajille kuin mitään vuohta.
Tuttavani jakeli AA-kerhossa näitä vuohilappuja vuosipäiviensä alla toivoen näitä lahjoikseen... 🙄
Mieluummin jotain pientä mutta henkilökohtaista. Sellaista josta lahjan saaja pitää.
Ne vuohet kukin saa lahjoittaa itse, jos niin haluavat.
Mulle kelpaa hyvin, vaikkei mulla olekaan kaikkea. Sen verran kuitenkin on, etten tarvitse itselleni lisää. Vaikea käsittää, miksi niin monia loukkaa, jos JOKU sellaisen lahjoittaa tai hyväksyy lahjaksi.
Aika harvalle muutenkaan ostetaan jotain mitä varsinaisesti _tarvitsee_. Siis jotain mitä ei muuten saisi hankittua. Joulukukka ja kortti on riittävä ja parempi kuin vuohi. Tai vaikka lähikaupasta ostettu herkkukori, mieluummin muistamisena hyvissä ajoin ennen joulua. Jos siis ei tule mieleen mitään henkilökohtaista.
Jos haluat antaa jotain hyväntekeväisyyteen, niin anna. Sen kuuluu kuitenkin olla pois sun omasta kukkarosta ja omista jutuista, eikä sun läheisen. Jos annat vuohen kehitysmaahan vähistä varoistasi, niin sit oot ostamatta itselles uuden vaatteen, etkä ota sitä pois läheisesi muistamisesta. Jos olet varakas, niin annat vuohen kehitysmaahan, ostat itselles mitä haluut ja annat läheisellesi sellaisen lahjan, mistä se tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalle muutenkaan ostetaan jotain mitä varsinaisesti _tarvitsee_. Siis jotain mitä ei muuten saisi hankittua. Joulukukka ja kortti on riittävä ja parempi kuin vuohi. Tai vaikka lähikaupasta ostettu herkkukori, mieluummin muistamisena hyvissä ajoin ennen joulua. Jos siis ei tule mieleen mitään henkilökohtaista.
Eivät kaikki tykkää joulukukista tai herkkukoreista, etenkään jos niitä tulee useampia. Vuohesta ei ole saajalleen ainakaan riesaa :)
Ne vuohet on mielikuvituksen tuotetta.
Ei niitä oikeasti ole edes olemassa, kunhan saadaan tyhmiltä rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat antaa jotain hyväntekeväisyyteen, niin anna. Sen kuuluu kuitenkin olla pois sun omasta kukkarosta ja omista jutuista, eikä sun läheisen. Jos annat vuohen kehitysmaahan vähistä varoistasi, niin sit oot ostamatta itselles uuden vaatteen, etkä ota sitä pois läheisesi muistamisesta. Jos olet varakas, niin annat vuohen kehitysmaahan, ostat itselles mitä haluut ja annat läheisellesi sellaisen lahjan, mistä se tykkää.
Usko tai älä, jotkut ilahtuvat siitä vuohesta. Sellaisetkin, jotka eivät itse välttämättä tulisi sellaista 'itselleen' ostaneeksi. Riippuu henkilöstä.
Saimme joskus sukulaiselta kaksi vuohea, mitäköhän niillekin nyt kuuluu?
En halua kuitenkaan yhden yhtä lahjaa ja en anna lahjoja kuin omille lapsilleni, parille kummilapselle ja miehelleni. Yritykseni kautta olen kuitenkin lahjoittanut kolmena vuonna lähiseudun vanhuksille valitsemani kukkalähetyksen. Olen valkannut siis kukkakaupan "listalta" vaikka Sirkan 92 vuotta, Urhon 89 vuotta ja Sylvin 90 vuotta, kirjoittanut heille mukavan joulutervehdyksen meidän perheeltä ja kukkakauppa on toimittanut lähetyksen perille. Tuo juttu myös toimii, sillä olen nähnyt sen omin silmin naapurin yksinäisen vanhuksen luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki tykkää joulukukista tai herkkukoreista, etenkään jos niitä tulee useampia. Vuohesta ei ole saajalleen ainakaan riesaa :)
Mikä olisi sellainen mistä KAIKKI tykkää, ihan kaikki? Ja vielä useampi sellainen, ettei sitä yhtä ja samaa tule useampia, kun sekin on rasittavaa. Sun mielestä vuohesta ei ole riesaa, mutta mun mielestä ärsytyskin on riesa. Ei siis kannata hankkia mitään.
No jos ennestään omaa vuohia tai edes muun maatilan. Muuten aika riskialtis. Asun tällä hetkellä kerrostalossa, niin menisi joko myyntiin tai äkkiä teuraaksi.
Osta oikea vuohi lahjaksi ja sille oma ulkokatos, lampolarakennus ja kaikki tarvikkeet. Tosin kysy ensin saajan mielipidettä.
Vuohi on oikein kelpo lahja, jos lahjoja haluaa välttämättä antaa. Myös vaikka koulupuku lapselle, jqlkapallo koripallo, rokotus- ja vitamiinipaketti, vihko+kynäpaketti, huopia, malariaverkkoja, koululaukkupaketti tai vaikka vauvalle talvivastepaketti ovat todella hyviä lahjoja kehitysmaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sellainen mistä KAIKKI tykkää, ihan kaikki? Ja vielä useampi sellainen, ettei sitä yhtä ja samaa tule useampia, kun sekin on rasittavaa. Sun mielestä vuohesta ei ole riesaa, mutta mun mielestä ärsytyskin on riesa. Ei siis kannata hankkia mitään.
Raha, arvat
Olen antanut lahjaksi palan suomalaista ikimetsää. Suomalaisen luonnon suojeleminen on meille suomalaisille paras tapa kantaa huolta koko ihmiskunnan tulevaisuudesta.
https://www.luonnonperintosaatio.fi/fi/tiedotteet/mediatiedotteet/pala-…
Sellainen on ihan silkkaa kettuilua ja loukkaus.