Olisiko se "vuohi" nyt sitten hyvä lahja sellaiselle jolla on kaikkea
Siis lahjoituksena annettava sitten? Onko kokemuksia muilla?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselle jolla on jo kaikkea kelpaa joku ravintolalahjakortti, lippupalvelu -lahjakortti, yhteinen leffa- tai teatteri-ilta tai vaikka herkkukori.
Tollanen vuohi-homma olisi kiva, jos voisi jotenkin seurata sen vuohen elämää. Sinne se päätyy, millaiseen kotiin, mikä sen nimeksi tulee ja sellaista. Pelkkä pahvilappu, että vuohi on lahjoitettu jonnekin ei tuo tarpeeksi konkretiaa. Jos joku haluaa lahjoittaa vuohen niin sitten lahjoittaa omissa nimissään kun ei se oikein lahjalta tunnu jossei lahjan saaja ole erityisesti toivonut sitä.
Hyi hele taas noita "yhteinen leffa- tai teatteri-ilta" juttuja.. Aikuiset eivät tarvitse lahjoja ja varsinkaan nyt korona-aikaan jotkut teatteri-illat jäävät ainakin minulla väliin sen enempiä miettimättä.
No, arabimamun joululahjaksi tuo monikäyttöinen vuohi 🐐 varmaan sopisi!
Vierailija kirjoitti:
Vuohi on oikein kelpo lahja, jos lahjoja haluaa välttämättä antaa. Myös vaikka koulupuku lapselle, jqlkapallo koripallo, rokotus- ja vitamiinipaketti, vihko+kynäpaketti, huopia, malariaverkkoja, koululaukkupaketti tai vaikka vauvalle talvivastepaketti ovat todella hyviä lahjoja kehitysmaihin.
Nuo muut kuulostaa hyvältä, niistä vuohista oli joillain seuduin harmia, kun ne sitten söivät perheen koko kasvimaan sadon. Vuohihan syö melkein kaikkea. En tiedä liittyykö siihen vuohilahjaan sitten tarvikkeet aidan tekoon.
Miksei kannustettaisi hyvyyttä suomessa. Esim. Kortti äänestin vihreitä sun puolesta.
Anna edes sika niin on jouluna syötävää.
https://hetikeikalle.fi/saesta-3-joululaulua/
Sopii niille joilla on piano, mutta ei soittotaitoa eikä aikaa. Auttaa, jos uskaltaa laulaa yhteislauluja.
Suht edullinen mini-verkkokurssi.
Minua ärsyttäisi saada joku vuohi. Sen takia, että se tuntuisi sellaiselta "minä nyt lahjoitan sinun puolestasi kehitysmaahan, koska itse et ole tehnyt tarpeeksi hyväntekeväisyyttä". Ei minusta ole välttämätöntä antaa mitään lahjaa, Se toki olisi ok, että yhdessä sovitaan, ettei anneta lahjoja, vaan laitetaan rahat johonkin hyväntekeväisyyteen, ja silloin vuohi olisi ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselle jolla on jo kaikkea kelpaa joku ravintolalahjakortti, lippupalvelu -lahjakortti, yhteinen leffa- tai teatteri-ilta tai vaikka herkkukori.
Tollanen vuohi-homma olisi kiva, jos voisi jotenkin seurata sen vuohen elämää. Sinne se päätyy, millaiseen kotiin, mikä sen nimeksi tulee ja sellaista. Pelkkä pahvilappu, että vuohi on lahjoitettu jonnekin ei tuo tarpeeksi konkretiaa. Jos joku haluaa lahjoittaa vuohen niin sitten lahjoittaa omissa nimissään kun ei se oikein lahjalta tunnu jossei lahjan saaja ole erityisesti toivonut sitä.
Samaa mieltä. Minusta on kummaa pätemistä lahjoittaa vuohi toisen nimissä. Googlasin nopeasti, ja vuohen hinta näyttäisi olevan 30 eur. Sillä saa jo jonkun kivan lahjakortinkin.
Sisarusten lapset kärtti lahjoja.
Joka vuosi suurempaa ja kalliimpaa.
Vttuunnuin asiaan ja ostin koko porukalle vuohia ja kaivoja kehitysmaihin.
Tämän jälkeen ei tarvinnut enää joululahjoja ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hele taas noita "yhteinen leffa- tai teatteri-ilta" juttuja.. Aikuiset eivät tarvitse lahjoja ja varsinkaan nyt korona-aikaan jotkut teatteri-illat jäävät ainakin minulla väliin sen enempiä miettimättä.
Älä ole ilonpilaaja! Kyllä mulle kelpais! :) Meilläkin aikuiset saa lahjoja, se on ihan hauskaa
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttäisi saada joku vuohi. Sen takia, että se tuntuisi sellaiselta "minä nyt lahjoitan sinun puolestasi kehitysmaahan, koska itse et ole tehnyt tarpeeksi hyväntekeväisyyttä". Ei minusta ole välttämätöntä antaa mitään lahjaa, Se toki olisi ok, että yhdessä sovitaan, ettei anneta lahjoja, vaan laitetaan rahat johonkin hyväntekeväisyyteen, ja silloin vuohi olisi ihan ok.
Tämä! Voisin kuvitella saavani vuohilahjan just sellaiselta joka koko ajan kyttää ja kyylää ja antaa rivien välistä ymmärtää, ettemme lahjoita tarpeeksi, vaikka hän ei tiedä yhtään mitään!!!! Olen oppinut, että kaikki hyvä tehdään aidoista intressistä eikä siksi, että saadaan julkista tunnustusta. J
Vierailija kirjoitti:
Miksei kannustettaisi hyvyyttä suomessa. Esim. Kortti äänestin vihreitä sun puolesta.
Sarkasmina ihan hyvä läppä, mut pelottaa et joku innostuu tällaisestakin
Minusta nämä vuohet sun muut eivät ole hyviä lahjoja, ellei lahjan saaja ole nimenomaisesti toivonut, että hänen lahjansa osoitetaan hyväntekeväisyyteen.
Lahjoittaminen tuo hyvää mieltä sille, joka lahjoituksen tekee ja joka sen lahjoituksen turvin saa itse jotakin tarpeellista. Eli tässä vuohicasessa hyvää joulumieltä saavat siis lahjan antaja ja hyväntekeväisyyden kohde. Sen sijaan se, jonka "nimissä" vuohi on lahjoitettu saa vain paperilapun jossa on vuohen kuva. Ei minulle ainakaan tule hyvää mieltä siitä, että kuulen jonkun toisen käyttäneen omia rahojaan hyväntekeväisyyteen.
Minusta on tarpeetonta ostaa joululahjoja sellaisille aikuisille, joita ei tunne niin hyvin että tietäisi mistä he ilahtuvat. Minulla on aivan kaikkea ja rahaa ostaa mitä haluan, mutta silti ilahdun jouluaattona vaikkapa tavallisesta suklaarasiasta.