Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus lopuillaan, koko ajan ärsyttää :(

Vierailija
10.03.2014 |

Onkohan tällainen ihan normaalia vai pitäisikö alkaa jo huolestumaan omasta mielenterveydestä?

Olen toivotusti raskaana, ihan loppusuoralla, mutta viime aikoina maha on ruvennut ärsyttämään koska se on koko ajan tiellä (unohdan välillä esim. istuessa mahan olemassaolon ja nousen niin, että vatsa jää jumiin minun ja pöydän väliin) ja varsinkin nyt, kun sitä välillä juilii ja vihloo, sekä alavatsasta että vatsalihaksia.

Välillä myös vauvan liikkeet ärsyttää, kun ne tuntuvat häpyluun alla tai päinvastoin kylkiluissa.

Istuessa ärsyttää, kun selkä suorassa ollessa alaselkää rupeaa jomottamaan, mutta sitten taas kumarassa istuessa vatsa painaa rintalastaa/keuhkoja.

Kävellessä ärsyttää, kun nivusiin koskee ja välillä tuntuu painetta alavatsalla niin, että se aiheuttaa myös paskahädän tunteen (mutta eipä sitä hätää ole, kun vauva hieman siirtyy painamasta).

Häpeän näitä ärsytyksen tunteita, koska vauva on toivottu ja jo nyt äärimmäisen rakas. Äsken hieman jopa itkin, kun tuli niin huono omatunto näistä ajatuksista.

Kertokaa, oletteko muut kokeneet samaa vai kannattaako minun miettiä jo onko tämä ihan normaalia enää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on ihan normaalia, kuvailit aikalailla minun fiilikseni rv31 menossa ja vauva on todella alhaalla jo... Sekin ärsyttää, etten jaksa tehdä yhtään mitään ja joudun ottamaan rauhallisesti, että vauva pysyisi mukana mahdollisimman pitkään.

Lapsi on toivottu ja odotettu kuten aiemmatkin ja SILTI loppuraskaus on joka kertamennyt suunnattoman ketutuksen kourissa :( Tuntuu, että kaikki muut hehkuu raskauden loistossaan ja itse köpöttelee paikasta toiseen ja toivoo, ettei lattialla olisi mitään mikä olisi pakko kumartua nostamaan. Huono omatunto minullakin, koska raskausaikahan pitäisi olla ihanaa ja vatsan myös.

Vierailija
2/7 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ärsyttää vielä enemmän kun se vänisevä otus pullahtaa ulos jatkuvine vaatimuksineen etkä saa olla hetkeäkään rauhassa. Onneksi kaikkeen tottuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:17"]

Huono omatunto minullakin, koska raskausaikahan pitäisi olla ihanaa ja vatsan myös.

[/quote]

ei tuosta ole mitään sääntöä, tietääkseni useimmiten asia päinvastoin! :D ei kannata luottaa median antamaan kuvaan "ihanasta" raskausajasta...

Vierailija
4/7 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika on ihan vitusta ja jos suomes sais käyttäsin sijaissynnyttäkää. Tosin se sitee muodostuminen on ihanaa raskaudessa <3 sellaista ei kokisi muuten. Mut totta raskaus on paskaa nii alussa keskiavaheilla ku lopussaki. Eikä siinä oo mitään pahaa jps eo tykkää olla raskaana

Vierailija
5/7 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika.. Taidat olla vähän herkillä nyt. Älä syyllistä itseäs ihan kaikesta. Voin kertoa että kuvaamasi ärsytys on pientä verrattuna siihen miten moni on aivan totaalisen täynnä loppuraskaudessa sitä odottamista, kolottamista, jomottamista ja närästystä. Hmmm.. ennemmin pitäisin epänormaalina sitä, että ei suo itselleen mitään negatiivisia tunteita ja yrittää väkisin pysyä positiivisena koska pelkää negatiivisia tunteitaan niin paljon. Siitä voi seurata ongelmia.. ns. yliyirttämistä ja superäitiyden tavoittelua joka sitten kostautuu totaalisena romahtamisena kun ei enää jaksakaan. Olet ihan normaali. Kuvaamasi perusteella jopa keskimäärin vähemmän ärsyyntynyt kuin viimeisillään oleva yleensä. Älä tarkkaile ja analysoi tunteitasi liikaa. Keksi mieluummin jotain tekemistä.

Vierailija
6/7 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkuraskaus pahoinvointeineen ja mua ärsyttää lähes kaikki ihmiset. Varsinkin työkaverit. Muut ihmiset tässä maailmassa on vaan niiiiiin... en jaksa niitä just nyt.

Vierailija
7/7 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tunteet on täysin normaaleja ja hyvin yleisiä. Kyllä itsellänikin on loppuraskaudet olleet sellaisia että on ollut hyvin tukala olo ja vituttanut sen takia, ja on vaan toivonut että syntyisi pian että pääsisi kaikesta kivusta ja vaivasta ja tukaluudesta.