Lue keskustelun säännöt.
Pitääkö synnytykseen valmistautua?
10.03.2014 |
Moikka!
Meille on tulossa esikoinen Vapun tienoilla ja aika vähän ollaan ehditty vielä järjestelyjä tekemään. Tyttöystävä ei ole kaikkein innokkain mammailija ja pyrkii mahdollisimman paljon siirtämään vastuuta asioiden järjestelystä minulle. Mielelläni järjestelenkin, mutta synnytyksestä olen vähän huolissani, kun siihen pitäisi kai hänenkin valmistautua jollain tavalla, jotta se sujuisi mahdollisimman ongelmitta?
hänen mielestään "kyllä ne siellä kertovat kaiken tarpeellisen". Onko oikeasti näin? Pitäisikö patistaa häntä tekemään jotain vai ei? hän vaan välttelee aihetta. :(
Olen vähän kai huolissani... Mitä mun kannattaisi tehdä?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä ainakin meni kaikki ennakkosuunnitelmat ja mielikuvat ihan metsään synnytyksen ja siellä sairaalassa olon suhteen. Ei mitään kummoisia suunnitelmia kyllä tehtykään, mutta mielessäni tietysti kävin tulevaa läpi. Synnytys menee niinkuin on mennäkseen ja osastolla on kyllä hyvässä hoidossa ja saa kaiken tarpeellisen. :) Loppuenlopuksi vauva pärjää alkuun melko vähällä (siis tavaramäärä) ja hankintoja kannattaa tehä sitä mukaan kun tarve tulee.
Mielestäni meille tärkein valmistautuminen oli keskustelu ja avoimuus :)