Ihana pieni tyttö oli tänään apteekissa :)
Odotti kiltisti, kun vanhempansa hoiti kassalla reseptiasioita. Oma lapseni vähän villiintyi siinä odotellessa ja alkoi huutelemaan. Ennen kuin ehdin omaa lastani komentaa, niin tämä pieni tyttö tuli lapseni luokse sormi suun edessä hyssytellen ja sanoi: "hyss hyss, täytyy olla hiljaa. Ollaan apteekissa" :D
Tyttö oli arviolta 3-4v. Aivan ihana <3
Kommentit (63)
Milloin aihe vapaasta on tullut facebook. Mitä tähän sitten pitäisi sanoa. Ei mitään, tykätä vaan???
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:13"]
Pakko tähänkin aloitukseen valittaa joka asiasta. :d
[/quote]
Valittaa?!? Onko erilainen mielipide auttamatta valittamista?!? Eikö tarkoitus olekaan synnyttää keskustelua vaan myötäillä, että onpa suloista.
Mutta perunsanani ja vastaan hymiö ok hymiö.
[/quote]
Sano nyt vielä, että tämä on paska palsta, sinä lähdet etkä enää koskaan tule takaisin, hyvästi ja *släm*
[/quote]
Miksi sanoisin...te olette niin helppoja. :D :*
Kyllä tuo juttu mut sai hymyilemään :) eihän siellä apteekissa tosiaan hiljaa tarvi olla, mutta ei siellä riehuakaan saa. Mun mielestä oli hienoa, että pikkutyttö uskalsi mennä sanomaan riehaantuneelle pojalle. Ihanaa oma-aloitteisuutta, josta meidän vanhempien pitäisi ottaa mallia. Liian usein näkee aikuisia, jotka tuijottavat paheksuvasti ja ruotivat sitten selän takana miten eräät ei saa jälkikasvuaan kuriin-sen sijaan että tulisivat reilusti sanomaan, että voisitko komentaa lapsiasi hiukan kun huutavat niin kovasti tms.
Oma lapseni huusi, ei puhunut. Minusta apteekissa ei huudeta ja pieni tyttö oli asiasta hyvin tietoinen.
-ap-
[/quote]
No on sinänsä että minua on pienestä saakka häirinnyt se tapa miten jokkut kasvattaa lapsistaan ihan käsittämättömiä pefektionisteja ja tuollaisia hyssyttelijoita, minä en näe tuossa mitään hienoa että lapsi määrää toisia hyssyttelemään hiljaisiksi. Minusta se on surullista. Ja kyllä varmasti sen saa mielipiteenään sanoa? Miksi sitä ei voi tässä sanoa jos jonkun mielestä tuollainen käytös pieneltä lapselta on jotenkin söpöä- ei ole. Anteeksi nyt jos olen tätä mieltä mutta minusta tuollainen pomottelu ja hyssyttely nyt on kurjaa kasvatustulosta: lapsen kuuluu olla lapsi: kaivaa nenää ja laulaa, potkia maata ja kiljua jos ei tahdo. Siis toimia juuri niillä kamalilla lapsen toiminnoilla joita tuon söpön lapsen toiminta sen lapsen vanhemmat varmaan häpeisivät koska tarkoitus on pusertaa lapsi aikuisen minimuottiin. Eikä se ole suloista.
9
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:24"]
[/quote]
Valittaa?!? Onko erilainen mielipide auttamatta valittamista?!? Eikö tarkoitus olekaan synnyttää keskustelua vaan myötäillä, että onpa suloista.
[/quote]
Sano nyt vielä, että tämä on paska palsta, sinä lähdet etkä enää koskaan tule takaisin, hyvästi ja *släm*
[/quote]
Miksi sanoisin...te olette niin helppoja. :D :*
[/quote]
Daa.
Hauska tapaus. Söpöä. :)
En juurikaan tajua näitä hikisiä nillittäjiä, jotka tähänkin avaukseen löysivät tiensä kuin... Tuonne minkälaisista ihmisistä et pidä -listaan voisin itsekin kirjoitella jotain, ja eräs kohta voisi olla nämä ihan joka asiasta nipottavat käntyt, jotka eivät koskaan tajua tilannekomiikkaakaan. Heti sen perään ainaiset muiden ilon pilaajat.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:13"]
[/quote]
No on sinänsä että minua on pienestä saakka häirinnyt se tapa miten jokkut kasvattaa lapsistaan ihan käsittämättömiä pefektionisteja ja tuollaisia hyssyttelijoita, minä en näe tuossa mitään hienoa että lapsi määrää toisia hyssyttelemään hiljaisiksi. Minusta se on surullista. Ja kyllä varmasti sen saa mielipiteenään sanoa? Miksi sitä ei voi tässä sanoa jos jonkun mielestä tuollainen käytös pieneltä lapselta on jotenkin söpöä- ei ole. Anteeksi nyt jos olen tätä mieltä mutta minusta tuollainen pomottelu ja hyssyttely nyt on kurjaa kasvatustulosta: lapsen kuuluu olla lapsi: kaivaa nenää ja laulaa, potkia maata ja kiljua jos ei tahdo. Siis toimia juuri niillä kamalilla lapsen toiminnoilla joita tuon söpön lapsen toiminta sen lapsen vanhemmat varmaan häpeisivät koska tarkoitus on pusertaa lapsi aikuisen minimuottiin. Eikä se ole suloista.
9
[/quote]
ei lasta kuulukkaan mihinkään aikuismuottiin pusertaa, mutta ihmisten ilmoilla tulee osata pääsääntöisesti käyttäytyä. Hienoa, että lapsi sen itsekin oivaltaa. Eihän näitä asioita opi, jos kukaan ei siihen käytökseen puutu.
No minä saattaisin aikuisellekin sanoa, että ole hiljaa, jos alkaisi korvan juuressa huutamaan apteekissa ja mölisemään.
Miksi ei siis lapsi voi sanoa lapselle.
Ai niin, mutta Suomessa lasten pitää saada olla lapsia ja antaa huutaa ja karjua ihan vapaasti.
Syy, miksi lapsia ei haluta häihin, ei ravintoloihin, eikä mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:40"]
Kyllä tuo juttu mut sai hymyilemään :) eihän siellä apteekissa tosiaan hiljaa tarvi olla, mutta ei siellä riehuakaan saa. Mun mielestä oli hienoa, että pikkutyttö uskalsi mennä sanomaan riehaantuneelle pojalle. Ihanaa oma-aloitteisuutta, josta meidän vanhempien pitäisi ottaa mallia. Liian usein näkee aikuisia, jotka tuijottavat paheksuvasti ja ruotivat sitten selän takana miten eräät ei saa jälkikasvuaan kuriin-sen sijaan että tulisivat reilusti sanomaan, että voisitko komentaa lapsiasi hiukan kun huutavat niin kovasti tms.
[/quote]
Mistä sä muuten luit, että ap:n lapsi on poika?
Mukavaa, että täällä on aina näin hilpeä tunnelma :)
Olisin kyllä ojentanut tuota äitiä pitämään huolta ihan vaan oman lapsensa käytöskestä. Onko teistä muka asiallista lapsen ojentaa toista lasta, jos toisen perheen arvovalinnat on jotakin muuta kun tämän perheen.
Miksi apteekissa pitää olla hiljaa?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:45"]
[/quote]
9
[/quote]
Ja näillä "lapset on lapsia", "pojat on poikia", "hän on vaan suorapuheinen" -perusteluilla sitten oikeutetaan millainen käytös tahansa missä tahansa. Sekään ei ole suloista.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:02"]
[/quote]
Kyllä nyt kaikissa julkisissa paikoissa puhua saa, mutta huutaminen on eri asia. Onko mielestäsi ok. HUUTAA apteekissa, kaupassa, kirjastossa jne..?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Mistä sä muuten luit, että ap:n lapsi on poika?
[/quote]
heh, en näköjään mistään :)
Nro 25 on niin oikeassa. Tuo pojat on poikia on kuvottava sanonta.
Jösses teidän joidenkin kanssa.
Ei oo tullut mieleen, ettei lasta välttämättä oo kasvatettu "pikkuaikuiseksi", vaan ehkä hän vain on rauhallinen luonnostaan? Ei lasten todellakaan kuulu riehua, kaivaa nenää, huutaa ja polkea maata koko ajan. Kiukkukohtaukset ja väsymys on asia erikseen, mutta itse olin lapsenakin hyvin rauhallinen kun tarvitsi ja nimenomaan juttelin normaalisti (myös hyvin paljon), en huutamalla. Jos siellä apteekissa ei ollut sillä hetkellä ketään kelle nätisti jutella, niin miksi pitäisi huutaa itsekseen vain siksi, että on lapsi? Jos äiti hoitaa juuri asioita, silloin annetaan hoitaa ne asiat ennen kuin puhutaan taas äidin kanssa ja sillä välin voi tosiaan olla vaikka hiljaa.
Miten lapsuus kärsii siitä, ettei anneta huutaa kurkku suorana missä tahansa? Aikuisuus siitä kyllä voi kärsiä, jos ei mitään tapoja opi kotona.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:02"]
[/quote]
Kyllä nyt kaikissa julkisissa paikoissa puhua saa, mutta huutaminen on eri asia. Onko mielestäsi ok. HUUTAA apteekissa, kaupassa, kirjastossa jne..?
[/quote]
Lapsihan hyssytteli olemaan HILJAA, eikä että ei saa huutaa. Kasvatuksessa pitää osata ottaa huomioon erisävyt...missä saa puhua, missä ei saa puhua jne. Milloin jopa saa HUUTAA! Kaikki puhuminen ei ole HUUTAMISTA!
[/quote]
[/quote]