Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YH-naisten oma aika!

Vierailija
13.11.2020 |

Ruuhkavuodet kun kasaantuvat yhden ihmisen harteille, eihän siinä paljon aikaa taida olla. Mikä on kuitenkin totuus? Kuinka monta tuntia sinulla on ollut tällä viikolla (vielä tuleva viikonloppukin mukaan!) aikaa, jonka käytöstä voit päättää ihan itse?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelet totuudeksi? Idiootti. 0 h.

Vierailija
2/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni melkein koko ajan jos teinin patistelua ei lasketa. Mutta onko sitä aikaa miehelle niin ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Totaaliyh, ei isovanhempia, ei tukiperhettä, ei lapsiperheitä kavereina eli kuule ihan yksin lapsen kanssa jo vuosia ollut. Millaista totuutta olet hakemassa?

Vierailija
4/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 tuntia perjantaisin iltapäivällä nyt, kun etätyöaika. Ja silloin FB-mies tulee kylään 😊

Vierailija
5/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä omaa aikaa sen kummemmin parisuhteessa ollessakaan ole.Kai sitten tulevaisuudessa,kun lapsi on isällään.Vanhemmat lapset tuskin edes suostuu menemään. T: Äiti neljättä vuotta ilman vapaapäivää,avoliitossa ja mies lasten isä

Vierailija
6/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totuus: lapset, kun tekee, niin ei siinä oikein omaa aikaa oo. Ne lapset arvostavat sitä, kun hoidat heidät itse. Ja vietät aikaa heidän kanssa. Sit tulee myös aika, kun niille on kaverit ja omat tekemiset tärkeempiä, kun sinä.

Vierailija
7/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ole loukata, mutta jos aikaa ei todellakaan ole yhtään itselle, voisiko olla niin, että  kyse olisi myös järjestelyjen epäonnistumisesta? Onko kukaan noussut tuosta tilanteesta hallitsemaan paremmin aikaa?

Ap

Vierailija
8/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä omaa aikaa sen kummemmin parisuhteessa ollessakaan ole.Kai sitten tulevaisuudessa,kun lapsi on isällään.Vanhemmat lapset tuskin edes suostuu menemään. T: Äiti neljättä vuotta ilman vapaapäivää,avoliitossa ja mies lasten isä

Miehestä siis tulossa exä.

Vierailija
9/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yh-äitien (tyhmien sinkkuäitien) aika mene perheohjelmien katsomiseen. Me muut haukutaan niitä perheohjelmissa. Jos he nyt mitään sinkkuja tai yh-äitejä edes ovat. He ovat vain traumatisoituneita petettyjä vaimoja että laittavat fb:ssä statuksen paikalle sinkku. Kyllästynyt rääkkäykseen.The end.

Vierailija
10/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aihe kiinnostaa sinua, ap? Kerro omasta elämäntilanteestasi.

Vierailija
11/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kaikki eronneet äidit ovat toki ”yhäreitä”, joten kohtahan tämä koskee minuakin (mies hakemassa eroa). Olen saamassa max. joka toisen viikon, ehkä vähemmän, joten kohtahan sitä aikaa on vaikka kuinka paljon. Vastaavan läpikäyneet naiset sanovat, kuinka ihmeellistä se onkaan, kun sitä aikaa vaan tosiaankin on ja kaikki itselle. Ajatus hämmentää, kun en ole koskaan asunut yksin. Voi olla, että tykästyn omaan aikaan, on niin paljon asioita, joita olisi mukava harrastaa. Ehkä sitä ei sitten muille riitäkään, kun pääsen oman ajan makuun, ehkä en kaipaakaan ketään aikaa viemään. Jännittävää, katsotaan, kuinka käy!

Vierailija
12/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin yh niin "sain" lähteä ulos ystävien kanssa koska sisarukseni asuivat naapurissa ja olivat lapsen kanssa tarvittaessa.

Työt kuitenkin oli se ongelma eikä lapsi. Vei liikaa aikaani ja pidin arvokkaana sitä kun saimme olla yhdessä.

Illanistujaiset meillä olikin sitä "omaa aikaa" ja tapa tavata ystäviä. Lapsikin piti näistä illoista.

Työpaikan vaihto teki elämästä kokonaista ja onnellista.

Vierailija
13/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustettava on, että olen itse päässyt varmaan liiankin helpolla.  Ihan perussuhteessa olen elänyt, jossa kumpikin vanhemmista oli kovin kiireisiä, eikä isovanhempien tukea ollut.  Jotenkin vaan ystävien tuella saatiin silloinkin, kun lapset oli pieniä omaa aikaa järjestettyä. Olen aika uusi tällä palstalla ja huomasin, että monenlaisia asioita nostetaan esiin ja tuo nyt vain on jo pidempään kiinnostunut, eikä YH-tuttuja ole.

Ap

Vierailija
14/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustettava on, että olen itse päässyt varmaan liiankin helpolla.  Ihan perussuhteessa olen elänyt, jossa kumpikin vanhemmista oli kovin kiireisiä, eikä isovanhempien tukea ollut.  Jotenkin vaan ystävien tuella saatiin silloinkin, kun lapset oli pieniä omaa aikaa järjestettyä. Olen aika uusi tällä palstalla ja huomasin, että monenlaisia asioita nostetaan esiin ja tuo nyt vain on jo pidempään kiinnostunut, eikä YH-tuttuja ole.

Ap

Itse koen että yksinhuoltajana elämä oli vapaampaa.

Huomaa että se on minun kokemus ja esim nro 3 saattaa kokea hakemasi totuuden eri tavalla.

Vierailija
15/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin 40 tuntia ja viikonloppuna 7 tuntia. Ihan Ok.

Vierailija
16/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät yh-äidit liittoudu keskenään ja perusta omaa yhteisöä, jossa lapsia vahditaan ja vapaita järjestellään vuorotellen äitien kesken?

Vierailija
17/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

82h. Lapsi on ollut joka päivä päiväkodissa 7h ja mä olen ollut kotona sairaslomalla. Lisäksi tälle viikolle osui tukiperheviikonloppu ja lapsi on myös viikolla ollut muutaman tunnin mumminsa kanssa.

Tätä ennen paloin loppuun joten sain näitä tukitoimia. Palaan töihin osa-aikaiseksi, joten jatkossa saan omaa aikaa vähintään 7h viikossa kun yhden päivän viikosta olen kotona ja lapsi päiväkodissa.

Näin siis kunnes olen toipunut.

Vierailija
18/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomaa että se on minun kokemus ja esim nro 3 saattaa kokea hakemasi totuuden eri tavalla.

Vapautta on paljon, mutta myös paljon tekemistä. Välillä tuntuu, että lysähdin kaiken vastuun alle. Mutta sitten taas jaksan. Askel askeleelta ja pala palalta. Puuhaan aina jotain, ei ole tylsää. Esim. siivoan joka päivä puoli tuntia kotitöiden päälle, niin ei tarvitse tehdä isompaa siivousta usein.

Olisi kuitenkin kiva jakaa vastuuta jonkun kanssa.

Vierailija
19/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät yh-äidit liittoudu keskenään ja perusta omaa yhteisöä, jossa lapsia vahditaan ja vapaita järjestellään vuorotellen äitien kesken?

Kyllähän me ollaankin liittouduttu. Koitetaan auttaa toisiamme parhaamme mukaan.

Vierailija
20/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vapautta on paljon, mutta myös paljon tekemistä. Välillä tuntuu, että lysähdin kaiken vastuun alle. Mutta sitten taas jaksan. Askel askeleelta ja pala palalta. Puuhaan aina jotain, ei ole tylsää. Esim. siivoan joka päivä puoli tuntia kotitöiden päälle, niin ei tarvitse tehdä isompaa siivousta usein.

Olisi kuitenkin kiva jakaa vastuuta jonkun kanssa.

Yksin arkea pyörittäessä oppii mestariorganisoijaksi. Jottei asiat kasaantuisi, pitää olla kokoajan valppaana ja tehdä pienin askelin asioita eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi