Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ripustautuva yli-innokas mies, pelottaa!

Vierailija
13.11.2020 |

Tutustuin noin 4 kk sitten herttaisen oloiseen mieheen. Olen kuitenkin suhteellisen hitaasti lämpenevä, ja mies lähti puskemaan "suhdetta" eteenpäin vähän pelottavan nopeasti. Minun mielestäni kun emme koskaan alkaneet seurustelemaan. Kirjoittelimme facessa ja kävimme muutaman kerran kahvilla. Emme koskaan esim harrastaneet seksiä.

Hyvin nopeasti kävi ilmi, että mies on ihan sairaalloisen innoissaan. Merkitsi minua mm. facepäivityksiin, niissä kertoi rakastavansa minua. Itse voisin sanoa samaa toiselle ihmiselle ehkä vuoden jälkeen, ehkä en koskaan. Jouduin piilottamaan merkinnät facesta kun hävetti sellainen julkinen rakkauden julistus. Puhumattakaan siitä, etten edes kunnolla tuntenut miestä. Oli puhunut minusta myös äidilleen, joka kuulemma odotti tapaamistamme. Myös hänen teini-ikäinen poikansa oli hyvin tietoinen minusta, vaikka minusta lapsiin pitäisi tutustua vasta sitten, kun jutusta on ihan varma. Yritti merkitä minut facessa parisuhdestatukseensa. En tietenkään sellaiseen suostunut, mutta mies vaihtoi kuitenkin oman statuksensa kysymättä minulta.

Yritin suhtautua häneen välinpitämättömästi, mutta asia ei tuntunut menevän jakeluun. Lopulta aikoina alkoi puhua lapsista, kertoi muun muassa ostaneensa jonkun ravintolisän, että siittiöt olisivat parempia. Kyseli, miten minun mielialalääkitykseni kanssa käy, kun tulen raskaaksi. Ainakin minusta tässä vaiheessa touhu alkoi olla ihan sairasta.

Kaikki tapahtui siis kovin lyhyessä ajassa. En missään vaiheessa antanut ymmärtää, että haluan jotain enemmän tai että tällainen olisi ok. Toki siinä mielessä vika oli ehkä vähän minussakin, etten tarpeeksi ajoissa riittävän tiukasti uskaltanut sanoa, että tällaisen täytyy loppua.

Sain vihdoin sanottua, että tämä ei onnistu. Mies ei kuitenkaan tuntunut uskovan. Sanoi, etten saa kertoa hänelle, jos minulla tulee olemaan uusia suhteita, koska se musertaisi hänet. Lupasin olla kertomatta. Tämän jälkeen mies sanoi, ettei niin kuitenkaan käy, sillä jos minulla tulee olemaan muita, hän aikoo myös olla paikalla. Nyt on jo useamman päivän yrittänyt "kääntää päätäni", vaikka hyvin selvästi olen sanonut, etten halua hänen enää laittavan viestejä minulle.

Minua nyt ihan oikeasti pelottaa mitä mies seuraavaksi keksii. Suututtaa, että olen päästänyt itseni tällaiseen tilanteeseen. Keksiikö kukaan mitään, millä pääsisin miehestä lopullisesti eroon?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo edellinen viesti numero 60 olin siis minä ap. Unohtui taas merkitä...

Vierailija
62/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkäpä en sitten jatkossa kerro esim mielenterveysongelmista niin helposti. Se kyllä harmittaa, kun haluaisin päästä eroon siitä stigmasta, joka mieleterveysongelmiin liittyy. Olen myös sen verran hölmö, että pidän ihmisiä pääasiassa hyvinä, vaikka asia ei todellisuudessa aina ole niin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin miehelle tiukasti, että tämä loppuu tähän. Yritti kääntää päätäni vielä ainakin kymmenen A4-paperin verran viime yön aikana messengerissä, kertoi ettei aio luovuttaa. Sanoin sitten, että "en aio luovuttaa" ei ole tässä tapauksessa rakkautta tai huolenpitoa, vaan riippuvuutta, ahdistelua, kiristystä, stalkkaamista, pakottamista, henkistä väkivaltaa jne. Tässä vaiheessa ainakin kuulosti ymmärtävänsä asian. Toivottavasti tämä oli viimeinkin tässä. ap

Todella ikävää sanoa tämä, mutta harvemmin nämä lopettavat noin äkkiä. Eli olisin sinuna nyt hyvin varovainen, mies voi pitää jonkin aikaa hiljaiseloa ja samalla suunnitella jotain. Ole varovainen kun liikut ulkona, kerro läheisillesi tästä, että he tietävät hälyttää apua tarvittaessa ja osaavat myös itse olla varuillaan.

Tämä , olet törmännyt läheisriippuvaiseen , rajattomaan narsistiin. Mulla on kokemusta , kannattaa ilmoittaa poliisille sen vuoksi jos kaveri tekee jotain niin tietävät ilmoituksestasi. Ikävä kyllä tilanne voi paheta , katsele ympärillesi! Jos on kauan hiljaista siellä suunnitellaan jotain. Ole varovainen!

Vierailija
64/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin keskitty juttu tämä. En tietenkään kertoisi miehelle mitään, mutta tuo stalkkaaminen pelottaa. Että saa jostain selvitettyä osoitteeni tai läheisteni yhteystietoja tms. Osoite minulla kyllä on salainen.

Ja mielialalääkitystäni tai masennusdiagnoosiani en ole koskaan osannut häpeillä, koska siinä ei mielestäni ole mitään hävettävää. Kerroin miehelle asiasta hyvin alussa, mutta enpä osannut arvata, että hän olisikin näin hankala tapaus. Tänään on ollut hiljaista, mutta saa nähdä tajuaako pysyä hiljaa jatkossakin.

Miten olet salannut osoittesi?Onko mies nähnyt autosi, mun stalkkeri sai rekkaritiedoista osoitteeni. Nyt nekin on salattu tai siis aikoja sitten jo, lähestymiskiellosta on jo yli kymmenen vuotta aikaa.

Vierailija
65/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

64: Minulla ei ole autoa, eikä osoitettani tai puhelinnumeroani löydy esim numerotiedusteluista tms. Mutta kyllähän sen osoitteen varmaan halutessaan saa hyvinkin helposti selville.

Kiitos tosi paljon kaikille sanoista! ap

Vierailija
66/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin keskitty juttu tämä. En tietenkään kertoisi miehelle mitään, mutta tuo stalkkaaminen pelottaa. Että saa jostain selvitettyä osoitteeni tai läheisteni yhteystietoja tms. Osoite minulla kyllä on salainen.

Ja mielialalääkitystäni tai masennusdiagnoosiani en ole koskaan osannut häpeillä, koska siinä ei mielestäni ole mitään hävettävää. Kerroin miehelle asiasta hyvin alussa, mutta enpä osannut arvata, että hän olisikin näin hankala tapaus. Tänään on ollut hiljaista, mutta saa nähdä tajuaako pysyä hiljaa jatkossakin.

Kannattaa jo seuraavasta yhteydenotosta panna lähestymiskielto vireille, koska viestejä on tullut jo kymmeniä ellei satoja tuolloin yöllä. Se riittää lähäriin ja tuomioistuimissa on jonoa, joten asian tulemiseen käsittelyyn kestää jonkin aikaa ja koko sen ajan viestipommitus jatkuu. Tai voihan olla että poliisin soitto ja tutkinta hiljentää osan stalkkereista, mun tapauksessa ei auttanut.

Toivotaan kuitenkin, että mies jättää rauhaan.

Vierailija
67/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

64: Minulla ei ole autoa, eikä osoitettani tai puhelinnumeroani löydy esim numerotiedusteluista tms. Mutta kyllähän sen osoitteen varmaan halutessaan saa hyvinkin helposti selville.

NIin, en halua tässä sanoa, mistä osoitteen saa jos sitä ei ole kieltänyt (en tarkoita numeropalvelua), ettei paikalla oleva mahdollinen samanlainen mt-tapaus saa sitä samaa tietoa. Kannattaa kieltää sieltä tiedon antaminen. Se on nimittäin erittäin ikävää, kun joku norkoilee kodin ympäristössä jatkuvasti ja sitä on paljon hankalampi todistaa. Jos niin käy, niin pidä asiasta päiväkirjaa ja kerro tästä kavereillesi, he voivat todistaa oikeudessa kuten minun kaverini tekivät, että olin puhunut asiasta ja pitänyt kirjaa missä reittini lähellä näin tyypin norkoilevan

Vierailija
68/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIin, en halua tässä sanoa, mistä osoitteen saa jos sitä ei ole kieltänyt (en tarkoita numeropalvelua), ettei paikalla oleva mahdollinen samanlainen mt-tapaus saa sitä samaa tietoa. Kannattaa kieltää sieltä tiedon antaminen. Se on nimittäin erittäin ikävää, kun joku norkoilee kodin ympäristössä jatkuvasti ja sitä on paljon hankalampi todistaa. Jos niin käy, niin pidä asiasta päiväkirjaa ja kerro tästä kavereillesi, he voivat todistaa oikeudessa kuten minun kaverini tekivät, että olin puhunut asiasta ja pitänyt kirjaa missä reittini lähellä näin tyypin norkoilevan

Pidä päiväkirjaa = laita päivämäärä ja kellonaika ja paikka muistiin ja esitä se todisteena sitten. Poliisi antoi tämän neuvon minulle. Onneksi työpaikkani oli niin valveutunut, että neuvoi lähestymiskieltoasiassa aika nopeasti, koska vaikuttaa työkykyyn ja elämänlaatuun paljon, jos joku vainoaa.

Vierailija
69/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono satu. Enkä todellakaan jaksanut lukea kokonaan.

Vierailija
70/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Niin kai se täytyy ottaa hetimiten selvää tuosta lähestymiskiellosta. Täytynee laittaa ylös nuita päivämääriä ja asioita. Sitä mietin, että mitenhän vaikuttaa lähestymiskieltoon tms, kun asun rajakunnassa Suomen puolella (olen Suomen kansalainen) ja mies asuu muutaman kilometrin päässä Ruotsin puolella viereisessä rajakunnassa.... Hän ei siis ole Suomen kansalainen vaan pelkästään Ruotsin, vaikka niin lähellä rajakunnassa asuukin. Siksi uskallan tännekin kirjoittaa, kun hän ei puhu suomea, eikä siis varmasti täällä käy lukemassa.

Tämä on ehkä tyhmää, mutta toivoisin tämän takia melkeinpä sitä, että rajat laitettaisiin kiinni myös rajakuntien asukkaille, ettei mies yksinkertaisesti voisi tulla rajan yli pitkään aikaan... ap

Vierailija
71/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 ja muut jotka pidätte satuna, teille ei varmaan ole koskaan sattunu mitään tällaista omalle kohdalle. Ei minullekaan ole tullut tällaista omakohtaisesti vastaan aiemmin. Mulla ei todellakaan olisi intressejä kuluttaa aikaa tänne "satuilemalla", jos minua ei ihan oikeasti pelottaisi. Mieluummin käyttäisin ajan vaikka tenttiin lukemiseen tai ihan vaan rentoutumiseen, mutta en voi, kun sydän hakkaa tuhatta ja sataa koko ajan tämän takia. Ystäville ja perheenjäsenille puhuminenkin ahdistaa, kun hävettää tämä tilanne niin paljon. ap

Vierailija
72/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei ymmärrä puhetta. Annoin opiskeluaikana tuollaiselle miehelle ainakin kymmenet selväsanaiset pakit vuoden sisään. Luulin että menisi jakeluun, mutta muutaman viikon päästä lähetti uudelleen niitä ihme kilometrin pituisia rakkausviestejä ja yritti lähestyä. Opiskeli samassa paikassa, mahdoton välttää. Kävelin aina 2km eri bussin pysäkille joka päivä, koska olin niin ahdistunut. Lopulta tilanne tuntui sietämättömältä ja menin poliisin luo, ja pyysin että he pyytäisivät miestä jättämään minut rauhaan. Se onneksi toimi. Syy pakkeihin siis oli, että minulla oli jo poikaystävä ja sen hälle 100 kertaa kyllä toin ilmi. Rohkeasti poliisille puhumaan, oikeasti, ellei muu auta. Mulle sanottiin, että vastaavaa on paljon. Ja kyllä ne otti siihen mieheen yhteyttä kun selitin tilannetta ja näytin todisteita. Muistaakseni olin 18-19 ja se pakkomielteinen mies 28-29. Jos ei ole ollut vastaavassa tilanteessa ei ymmärrä miten ahdistavaa se on, kun pelkää mitä se vielä tekee... uutisissakin kun on kaikenlaista.

Vierailija
73/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

72, sepä se. Ihmisiä kuitenkin kuolee Suomessakin yllättävän paljon mm. mustasukkaisuuden takia. Vaikea ottaa kevyesti, kun osuu niin lähelle. ap

Vierailija
74/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lukea tuosta lähestymiskiellosta, jos kyseessä on siis toisen EU maan kansalainen, tässä tapauksessa Ruotsin. Minun jakeluun ei ihan mennyt, miten homma toimii, mutta täytynee ottaa yhteyttä poliisiin, jos siellä osaavat kertoa tarkemmin. ap

Vierailija
75/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asiassa ei ole mitään hävettävää , kerro mahdollisimman monille asiasta. Meitä on täällä monta jotka on kokeneet samaa.

Vierailija
76/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja olet saanut. Itselläni vastaava tilanne joitakin vuosia sitten. Ei auttanut kuin lähestymiskielto, muutto toiseen paikkaan ja turvakielto (muistaakseni sen sai maistraatista, en ole varma).

Vierailija
77/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

75, tiedostan kyllä ettei tällaista tarvitse hävetä. Ihmisten reaktiot vaan mietityttää... ap

Vierailija
78/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja olet saanut. Itselläni vastaava tilanne joitakin vuosia sitten. Ei auttanut kuin lähestymiskielto, muutto toiseen paikkaan ja turvakielto (muistaakseni sen sai maistraatista, en ole varma).

Ja jatkan vielä, että jos ja kun sinulla on uusi osoite ja turvakielto, muista salata puhelinnumerosi jotta osoitetietosi eivät vuoda sitä kautta. Kerron tämän siis muillekin kuin ap:lle, jos jollakulla on tilanne niin pitkällä että joutuu tosiaan muuttamaan pois..

Vierailija
79/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan kamala huomata, miten monilla on samoja kokemuksia. :( Toivon kaikille kaikkea hyvää. ap

Vierailija
80/82 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin lukea tuosta lähestymiskiellosta, jos kyseessä on siis toisen EU maan kansalainen, tässä tapauksessa Ruotsin. Minun jakeluun ei ihan mennyt, miten homma toimii, mutta täytynee ottaa yhteyttä poliisiin, jos siellä osaavat kertoa tarkemmin. ap

Soita ihmeessä poliisille jos mies ottaa kerrankin vielä yhteyttä, he osaavat sieltä kertoa, mutta tuskinpa sillä mitään vaikutusta on, vaikka olisi ulkomaalainen. Tulevathan kaikki parkki- ja ylinopeussakotkin kotiinkuljettuna nykyään Espanjasta asti. Tai ehkä hänelle voidaan asettaa maahantulokielto, jolloin jo rajalla pysäyttävät ainakin, jos jättää lähestymiskiellon noudattamatta. Älä vielä estä viestejä yms. että saat todistusaineistoa. 

Sinulla ei ole mitään häpeämistä, et ole tehnyt mitään väärin. Näyttäisi siltä, että melkein jokainen nainen kohtaa kerran elämässä vähintään tällä tavalla häiriintyneen tyypin. Jos tämä nyt on häiriintynyt, toivottavasti ei, vaan muuten vain kävi ylikierroksilla. Poliisit suhtautuvat asiallisesti, kyllä he tuntevat tämänkaltaiset tyypit, ellei ihan vastavalmistunut poliisi ole. 

Useimmiten näillä on rikostaustaa niin kuin tällä stalkkerilla myös, itse kertoi viesteissään. En tiedä sitten mitä rikoksia, ehkä vastaavanlaista vainoamista muidenkin kohdalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän