Ripustautuva yli-innokas mies, pelottaa!
Tutustuin noin 4 kk sitten herttaisen oloiseen mieheen. Olen kuitenkin suhteellisen hitaasti lämpenevä, ja mies lähti puskemaan "suhdetta" eteenpäin vähän pelottavan nopeasti. Minun mielestäni kun emme koskaan alkaneet seurustelemaan. Kirjoittelimme facessa ja kävimme muutaman kerran kahvilla. Emme koskaan esim harrastaneet seksiä.
Hyvin nopeasti kävi ilmi, että mies on ihan sairaalloisen innoissaan. Merkitsi minua mm. facepäivityksiin, niissä kertoi rakastavansa minua. Itse voisin sanoa samaa toiselle ihmiselle ehkä vuoden jälkeen, ehkä en koskaan. Jouduin piilottamaan merkinnät facesta kun hävetti sellainen julkinen rakkauden julistus. Puhumattakaan siitä, etten edes kunnolla tuntenut miestä. Oli puhunut minusta myös äidilleen, joka kuulemma odotti tapaamistamme. Myös hänen teini-ikäinen poikansa oli hyvin tietoinen minusta, vaikka minusta lapsiin pitäisi tutustua vasta sitten, kun jutusta on ihan varma. Yritti merkitä minut facessa parisuhdestatukseensa. En tietenkään sellaiseen suostunut, mutta mies vaihtoi kuitenkin oman statuksensa kysymättä minulta.
Yritin suhtautua häneen välinpitämättömästi, mutta asia ei tuntunut menevän jakeluun. Lopulta aikoina alkoi puhua lapsista, kertoi muun muassa ostaneensa jonkun ravintolisän, että siittiöt olisivat parempia. Kyseli, miten minun mielialalääkitykseni kanssa käy, kun tulen raskaaksi. Ainakin minusta tässä vaiheessa touhu alkoi olla ihan sairasta.
Kaikki tapahtui siis kovin lyhyessä ajassa. En missään vaiheessa antanut ymmärtää, että haluan jotain enemmän tai että tällainen olisi ok. Toki siinä mielessä vika oli ehkä vähän minussakin, etten tarpeeksi ajoissa riittävän tiukasti uskaltanut sanoa, että tällaisen täytyy loppua.
Sain vihdoin sanottua, että tämä ei onnistu. Mies ei kuitenkaan tuntunut uskovan. Sanoi, etten saa kertoa hänelle, jos minulla tulee olemaan uusia suhteita, koska se musertaisi hänet. Lupasin olla kertomatta. Tämän jälkeen mies sanoi, ettei niin kuitenkaan käy, sillä jos minulla tulee olemaan muita, hän aikoo myös olla paikalla. Nyt on jo useamman päivän yrittänyt "kääntää päätäni", vaikka hyvin selvästi olen sanonut, etten halua hänen enää laittavan viestejä minulle.
Minua nyt ihan oikeasti pelottaa mitä mies seuraavaksi keksii. Suututtaa, että olen päästänyt itseni tällaiseen tilanteeseen. Keksiikö kukaan mitään, millä pääsisin miehestä lopullisesti eroon?
Kommentit (82)
Ap, kuullostaa että olet törmännyt todella sairaaseen ihmiseen. Tuskin tulet pääsemään ihan heti hänestä eroon. Turvaa selustasi ja kerro läheisillesi tästä ihmisestä, hänen käytöksestään ja puheistaan. Jos jotain tapahtuisi tietäisi kaikki heti kehen yhdistää ja miksi.
Esim. Jos tulisi ovesi taakse, olisi kaikille jo selvää, kuka ja miksi.
Juokse. Ei ole normaalia. Nopea ihastuminen sinänsä voisi ollakin. Mutta on iso red flag, että hän ei kykene/suostu ottamaan sinun mielipiteitäsi ja tunteitasi ollenkaan huomioon.
Tee kaikki mikä on tarpeen, jotta pääset pysyvästi eroon. Älä edes harkitse enää mitään kanssaan äläkä missään nimessä usko, jos yhtäkkiä olisikin kohtaasi huomaavainen ja ymmärtäväinen.
Tämä mies ei ehkä ole persoonaltaan terve ja sitähän ei voi muuttaa lääkkein taikka psykoterapialla. Mielialaongelmat ovat vielä kevyt juttu luonnehäiriöiden rinnalla.
Ja joka tapauksessa tämä kaveri on heti alkuunsa jo käyttäytynyt niin empatiakyvyttömällä ja itsekritiikittömällä tavalla, että hän voi olla aivan omana itsenään vakiintuneessa parisuhteessa sinulle vaarallinen.
Toivon sinulle hyvää ja turvallista jatkoa, ap!
Kiitos paljon! Empatiakyvyttömyys minullekin tulee mieleen. Alusta saakka on tavallaan tuntunut, että hän tekee minua koskevia päätöksiä, joihin minulla ei ole mitään sananvaltaa. Oli esimerkiksi ostanut uuden sängyn talonsa yläkertaan siksi, koska yläkerrassa on lämpimämpi, ja minä palelen helposti. Eli tavallaan kuulostaa, että olisi ajatellut minua, mutta toisaalta on tehnyt minun vuokseni päätöksen, josta minulta ei taas ole kysytty mitään. Siksi on ehkä ollut niin vaikeaa sanoa kunnolla ei, kun ei ole tuollaisten takia kehdannut. Kai mietin, että pohjimmiltaan on tarkoittanut hyvää, vaikka pelottavaahan tuo on. Tai sitten saa tuolla tavalla manipuloitua ja pidettyä minua kuvioissa.
Niin ja tuo edellinen kommentti 24 olin siis minä ap
Ja puhuu hänen talostaan "meidän kotina". Kun kävimme pari kertaa kahvilla, kerroin että aion myydä sijoitusasuntoni. Hän vastasi suunnilleen, että "sitten _me_ myydään se". Vaikka ei ole mitään meitä m ei ole ollut, eikä tule olemaan. ap
Älä vastaa tuon äijän viesteihin enää mitään ja blokkaa se.
Ei tuohon voi muuta sanoa, kuin että juokse, kun vielä voit. Olet jo ilmaissut, ettet ole kiinnostunut, joten enää ei tarvitse olla mukava tai ystävällinen jos hän jatkaa pommitusta.
Sanot hänelle napakasti, ettet halua olla enää missään tekemisissä, asia on loppuun käsitelty ja kiellät ottamasta yhteyttä tai viet asian eteenpäin. Voithan myös sanoa, että lähdet pitemmäksi aikaa vaikka ystäväsi luo toiselle puolelle Suomea tai jotain vastaavaa, niin ehkä ei ala oven takana pyörimään. Niin ja sen jälkeen joka paikassa estot päälle.
Kuulostaa järkyttävältä. Sääli että jotkut ovat niin takertuvia ja omistushaluisia. Lienee pari traumaa ja suhdekiemuraa hänellä jäänyt selvittämättä ja nyt pääkoppa sekaisin. Itselläni kokemusta takertuvista, sairaallollisen riippuvista miehistä. (Ja huom! Molemissa sukupuolissa varmasti näitä löytyy.)
Yksi mies stalkkasi minua lopulta ihan lähestymiskieltoon asti. Hän oleskeli asuntoni pihapiirissä, seurasi minua autollaan, uhkaili ja sitten taas itki kuinka hän vain rakastaa minua. Olimmr tunteneet ehkä kuukauden. Pelkäsin häntä, mutta lopulta onnistuin kertomaan hänestä perheelleni ja isäni hoiti loput niinsanotusti. Vaikka isäni häntä kovistelikin, jouduttiin lähestymiskielto silti hakea. Oli mm. Mennyt vanhempieni luokse räyhäämään ja levittämään minusta valheita, että vanhempani tuomitsisivat niistä minua. Ei tiennytkään, että jollain ihmisellä ihmissuhteet ovat vakaita ja rikkoutumattomia.
Tästä voi hyvin yhteenvedota sen, että noilla ihmisillä on vakava ongelma. Pahimmillaan siitä voi joutua itse maksamaan jopa hengellään.
Jos olisin nyt sinä, sanoisin kerran niin napakasti kuin lähtee, ettet ole kiinnostunut ja jos ei jätä rauhaan, ilmoitat hänestä poliisille. Jos ei jätä, ilmoitat. Niin yksinkertaista. Ei yhtään säälimistä noille tyypeille.
Tsemppiä Ap!
Kiitos kaikille kommenteista. Ihan kamalia juttuja teillä muillakin. :( Laitan tälle kyllä kunnolla lopun. Ei tämä muutu kuin pahemmaksi. ap
Ot, mutta itse en osaa kuvitella miltä tuntuisi jos joku mies olisi noin ihastunut minuun ja innoissaan. Minulla on aina ollut päinvastainen ongelma eli miehet eivät ihastu tai halua suhteeseen kanssani.
Kuulostaa vähän mieheltä joka joskus rakastui minuun. istuin hänen sylissään YKSISSÄ bileissä kun mulle ei enää ollut istumapaikkaa. Tämän jälkeen selvitti osoitteeni ja ilmestyi oven taakse. Kysyi numeroni yhteiseltä tutultamme. Alkoi pommittamaan viesteillä. Oli tulossa festarit ja hellyin ja sanoin, että voidaan törmäillä siellä. Olin kavereiden kanssa siellä kun tämä mies ilmestyi paikalle. Veti minut syrjään ja veti hirveät kilarit kun olin omien kavereiden kanssa! Tein selväksi etten lähde treffeille, en etsi seuraa tms. Jatkoi viestittelyä jo lopulta kertoi olleensa pahassa autokolarissa. Säälin kerjäämistä. Mitään autokolaria, varsinkaan auton kierimistä katolleen EI OLLUT tapahtunut missään Suomessa siihen aikaan. Eikä varsinkaan siellä missä kertoi onnettomuuden tapahtuneen. Lopetin viesteihin vastaamisen. Pelkäsin pitkään liikkua yksin missään.
Kerro tapahtuneesta kavereillesi ja perheellesi. Voi käydä vielä huonosti. Ole varovainen, tsemppiä ap.
Sä oot varmaan tosi kaunis, kun joku tollei hullaantuu.
34 Ihan tavallisen näköinen ja muutenkin tavallinen olen. ap
Kerroin miehelle tiukasti, että tämä loppuu tähän. Yritti kääntää päätäni vielä ainakin kymmenen A4-paperin verran viime yön aikana messengerissä, kertoi ettei aio luovuttaa. Sanoin sitten, että "en aio luovuttaa" ei ole tässä tapauksessa rakkautta tai huolenpitoa, vaan riippuvuutta, ahdistelua, kiristystä, stalkkaamista, pakottamista, henkistä väkivaltaa jne. Tässä vaiheessa ainakin kuulosti ymmärtävänsä asian. Toivottavasti tämä oli viimeinkin tässä. ap
Naiset ei sitten koskaan ole tyytyväisiä. Itse olen stalkannut yhtä mielyttävää neitosta visuaalisesti etäältä lähettäen muutaman viestin toisinaan ja sekin on hänestä ilmeisesti liikaa...
Jaxuhaleja sulle, kun sait ongenkoukkuusi yhden vapaaksipäästämäni kalan. Aikamoinen rasite, kun haluaa kaiken rakkauden jota jäi paitsi vanhemmiltaan nyt sulta. Jooh.
Kannattaa luottaa gut feelinkiin.
Nainen on outo otus se haluaa miehen jonka kanssa ei tule aika pitkäksi eikä ole tylsiä päiviä, luulisi että tuollainen hullu olisi paras mahdollinen vaihtoehto, mutta ei kun se "takertuu".
Heh hyvä stoori mut ei ihan uskottava. Jatka harjoittelua. ;)
Niille on sama mitä sanoo, vaikka sanot ei, se on kuitenkin huomiota. Ainoa mitä voit tehdä, on ignoorata täysin. Jos oikein pommittaa, voit vastata ei kiinnosta.
Eikä enää kiinnosta. Blokkaat facesta ja muutenkin.