Lapsettomuudesta kärsivä ystäväni pyysi minua sijaissynnyttäjäksi
Olen todella pahassa tilanteessa :(
Hyvä ystäväni on yrittänyt lasta miehensä kanssa jo kuusi vuotta, tuloksetta. Tässä välissä, noin kolme vuotta sitten, ystäväni pyysi minua synnyttämään heille lapsen. Ystäväni oli hyvin masentunut eikä hedelmöityshoidot toimineet. En tiedä miten lakiasiat tässä asiassa menevät, mutta ystäväni sanoi antavansa minulle joko miehensä spermaa tai sitten rakastelisin hänen miehensä kanssa. Tarjoutuivat myös maksamaan minulle korvauksia.
Kieltäydyin. Tiesin heti, etten pysty siihen. En halunnut synnyttää lasta edes itselleni pelon vuoksi. Kauan tätä asiaa vatvottiin ja ystäväni loukkaantui. Kai hän ymmärsi, etten vain kykene kantamaan toisen lasta sisälläni. Lapsihan olisi ollut minun, ystäväni ei puhunut mitään siitä, että hänen munasolunsa siirrettäisi minuun jne. Tilanne oli hyvin absurdi, mutta ystäväni oli hyvin masentunut.
Nyt kolme vuotta myöhemmin olen raskaana miehelleni. Vuosikaudet yhdessäeloa, kunnes pääsin yli peloistani ja suunnittelimme lasta. Nopeasti tärppäsi ja syysvauva on tulossa.
Ystäväni pisti minuun välit poikki. Haukkui ties millä nimillä, haukkui valehtelijaksi ja tekopyhäksi. En silloin halunnut synnyttää lasta heille pelkojen vuoksi, mutta nyt olen kuitenkin raskaana. Hän toivoi lapseni kuolemaa, keskenmenoa, kaikkea.
Nyt nämä potemani pelot kummittelevat mielessäni jälleen. Menetin hyvän ystäväni ja myös kyvyn nauttia raskaudestani. Olen niin hajalla kaikesta :(
Kommentit (23)
Sijaissynnyttäjäksi voi kysyä mutta yksi ei on ei ja siitä ei saa loukkaantua. Eli typerä ystävä sinulla.
Vähän oftopic mutta minusta nuo provottelut on menny liian pitkälle. Järkeviäkin viestejä alapeukutetaan ja haukutaan provoiksi niin oikeasti jo vituttaa välillä lukea näitä viestejä =D.Jotkut nyt oikeasti on vaan vähän kummalisia tai tyhmiä. Mun mielestä kaikki peukut vois poistaa koska ensinnäkään niissä ei ole mitään järkeä ja toisekseen näiden älykääpiöiden ketjut tai viestit sais postettua kun tietty määrä painaa jotain ignore nappulaa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 22:12"]Mitä jos keksisit vähän uskottavamman provon? Suomen lakihan ei sijaissynnyttäjän käyttöä salli.
[/quote]
Ei salli, mutta ei estä kysymästäkään.