Kysely kokopäivätöissä käyville
Paljonko teillä menee päivästä aikaa työhön ja työmatkoihin?
Paljonko jää palkasta käteen, kun vähennätte verot ja asumiskulut sekä työmatkakulut.
Lähden kotoa klo 8 ja olen kotona noin klo 18, rahaa jää alle tonni kuukaudessa.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:56"]
Miten teillä jää noin vähän rahaa?
Mulla menee työpäiviin reilut 9h matkoineen. Nettopalkka on noin 1800e, niin käteen jää semmoiset 1400e kun vähentää puolet vuokrasta ja bussikortin.
[/quote]
bussikortti 50 euroa ja vuokra lähes 800 euroa (kaksio), palkkaa saan tilille noin 1800 euroa (nettopalkka noin 2500 euroa).
t. ap
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:56"]
Miten teillä jää noin vähän rahaa?
Mulla menee työpäiviin reilut 9h matkoineen. Nettopalkka on noin 1800e, niin käteen jää semmoiset 1400e kun vähentää puolet vuokrasta ja bussikortin.
[/quote]
bussikortti 50 euroa ja vuokra lähes 800 euroa (kaksio), palkkaa saan tilille noin 1800 euroa (nettopalkka noin 2500 euroa).
t. ap
[/quote]
KORJAUS.
Siis bruttopalkka noin 2500 euroa ja nettopalkka noin 1800 euroa.
t. ap
Lähden 8.30 töihin ja kotiudun 17.30. Verojen ja asumiskulujen jälkeen jää käteen n. 1300€. Mitähän mulla menis kuukaudessa bensoihin? 200-300€...? Eli ehkä tonnin luokkaa jää käteen noiden kaikkien kulujen jälkeen. Meilläkin puolet asumiskustannuksista maksaa mies.
Kotoa lähden noin 7.40, kotona usein 17 tienoilla (tai joskus klo 23, jos sattuu kokous iltaan tms). Kulujen jälkeen käteen jää kolmisen tonnia.
Aamuvuoroon lähden 5.35 ja iltavuoroon ehkäpä 13.20, päivän kesto siis matkoineen noin 8,5h ja menen pyörällä(paitsi talvisin bussilla)
Verojen ja vuokran jälkeen jää noin 600 euroa käteen, josta sitten muut laskut ja menot tietenkin vielä.
Matkoineen päivä on 7-17, bruttopalkka 1600€ ja käteen jää 920€
Matkoineen päivä on 7-17, bruttopalkka 1600€ ja käteen jää 650€
Kotoa lähden klo 7.10 ja takaisin olen klo 16.50.
1100€ jää käteen ko. kulujen jälkeen.
Ei ole kiinteetä työaikaa, normityöviikko sellanen 60 h, välillä enemmän, harvoin vähemmän. Helvetinmooiset suorituspaineet. Viikonloput harvoin kokonaan tekemättä töitä. Käteen jää 3 tonnia.
26 tuli vahingossa, iski laskuvirhe ja ehdin jo lähettää ennen korjausta.
Töitä päivässä 9-11h, töihin lähden 9 pintaan ja kotiin palaan klo18 pintaan mutta aloitan sähköpostit klo8 jälkeen ja päivä jatkuu kotona sähköpostin ja puhelimen parissa klo20-22 asti vähän päivästä riippuen. Käteen jää asumiskulujen huomioon ottamisen jälkeen noin 2000€ mutta oikeassa elämässä mies maksaa puolet asumisesta. Vapaa autoetu, joten ei työmatkakuluja
Työaika on periaatteessa ma-pe 8-16, mutta vaihtelee vähän ja joskus on lauantaisinkin töitä. Työmatkaan menee kävellen alle kymmenen minuuttia, joten lähden aamuisin kotoa klo 7.45 ja tulen takaisin 16.15.
Verojen ja vuokran jälkeen jää jotain 1500e kuussa. Työmatkakuluja ei tietenkään ole, päin vastoin saan km-korvausta kun käytän jonkun verran omaa autoa työasioiden hoitamiseen.
Lähden 7.45 ja kotona olen 14.20. Käteen jää 2000 :)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:56"]Miten teillä jää noin vähän rahaa?
[/quote]
Mulla jää verojen jälkeen käteen 1600 e, mutta yh:na joudun maksamaan vuokran yksin, enkä lapsen kanssa voi luonnollisesti asua missään 20 m2 yksiössä. En miinustanut tuosta 800 e vielä päivähoitomaksuja...
16
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:37"]Paljonko teillä menee päivästä aikaa työhön ja työmatkoihin?
Paljonko jää palkasta käteen, kun vähennätte verot ja asumiskulut sekä työmatkakulut.
Lähden kotoa klo 8 ja olen kotona noin klo 18, rahaa jää alle tonni kuukaudessa.
[/quote]
Lähden kotoa klo 8-8.45 (liukuva työaika), ja tulen siitä n. 8h kuluttua kotiin. Työmatkaan menee kävellen 10min, pyörällä alle 5min. Rahaa jää käteen n. 2000€.
No, me lyhennetään asuntolainaa kuukaudessa enemmän kuin on edes mun bruttopalkka eli jos asumiseen menee laina, sähköt, vesi sekä huomioidaan työmatkat (ja olikos hoitomaksut mukana?) ni mun palkasta ei jää mitään eli miinuksella mennään. Onneksi miehen palkka on kymmenkertainen omaani verrattuna, ni ihan kivasti kuitenkin tullaan toimeen.
Lähden aamuisin kasin paikkeilla ja olen kotona kolmen maissa, joskus neljältä.
Epäsäännöllinen työ, joten mahdotonta listata työaikoja, vuoron pituus 4h-11h, työmatka autolla noin 20min. Käteen jää matkakulujen ja verojen jälkeen noin 2100e, asumisesta en maksa mitään, mieheni omistaa asunnon.
Työpäivä 8 h, matkoihin n. 1 h edes takas. Ks. kulujen jälkeen jää n. 1100 €.
Yhteensä matkoihin ja työhön menee noin 11 h, noin puolen tunnin skaalalla suuntaan tai toiseen riippuen siitä, miten bussien vaihdot sujuvat. Käteen jää työmatkojen, vuokran ja verojen jälkeen vähän alle 1000. Kieltämättä muutto houkuttelisi, jäisi vähintään 300 euroa enemmän käteen ja ehkä vuokrakin putoaisi, mutta ei pätkätyöläisenä kannata täältä hyvien kulkuyhteyksien ääreltä lyhyen ajan takia lähteä pois.
Lähden kotoa 8:55, olen kotona 17.05. Lainan+yhtiövastikkeen ja verojen jälkeen käteen jää 2500€.