Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

siis ihan uskomonta, että on pakko ottaa vieras ihminen kotiinsa huseeraamaan

Vierailija
09.03.2014 |

Jos äidillä ollut menneisyydessä mielenterveysongelmia ja lisäksi tulee vielä olemaan yh niin neuvolalla tulee huoli voimavaroista. Sitten vaan sosiaalitoimistoon yhteyttä ja sieltä perhetyöntekijä. Jos ei suostu niin, niin uhkaillaan huostaanotolla, vaikka kotioloissa ei mitään vikaa vaan ei vaan halua vieraita ihmisiä omaan kotiin.

Voisiko sosiaalitädit selittää miksi näin? Miksi pitää väkisin kaivaa ongelmia ja tuppautua auttamaan kun ei ole tarvetta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se menee. 

Vierailija
2/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijää ei kyllä ihan helposti saa ja huostaanotolla ei normaalia perhettä uhkailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit pyytää sitä perhetyöntekijää vaikka laulamaan lapsellesi. Mene sitten vaikka itse "paperitöitä" tekemään. 

Vierailija
4/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vuoksi on hyvä kuitenkin tarkistaa, että kaikki on hyvin. Jos tarvetta ei todella ole, niin ei se perhetyöntekijä pidempään ala teillä käydä. Nykyään kuitenkin vannotaan ennaltaehkäisyn nimeen eikä odoteta niitä ongelmia.

Vierailija
5/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää miten jaksat synnytyksen jälkeen. Ei kaiveta ongelmia, mutta säännöt on tehty ihan hyvistä syistä. Jos kaikki on hyvin, ei ole mitään pelättävää.

Miksi apua ei voisi ottaa vastaan? Ja oletko ihan oileasti kunnossa kun teet jatkuvasti näitä aloituksia?

Vierailija
6/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:12"]

Et voi tietää miten jaksat synnytyksen jälkeen. Ei kaiveta ongelmia, mutta säännöt on tehty ihan hyvistä syistä. Jos kaikki on hyvin, ei ole mitään pelättävää.

Miksi apua ei voisi ottaa vastaan? Ja oletko ihan oileasti kunnossa kun teet jatkuvasti näitä aloituksia?

[/quote]

Olen kunnossa. Jos mt-ongelmista on jo aikaa ja minulla on ystäviä, niin mihin tartten apua? En mihinkään. Eli mua rangaistaan siitä että olen hoidattunut mt-ongelmani.

Vierailija
7/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:12"]

[/quote]

No kyllähän suurin osa pärjää vallan mainiosti, eikä todellakaan perhetyöntekijät kaikilla ramppaa. Ap on joutunut silmätikuksi menneisyyden ongelmien ja yksinhuoltajuuden takia.

Vierailija
8/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt töissä, ei perhetyöntekijä kovin usein käy.

Vierailija
9/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:06"]

Jos äidillä ollut menneisyydessä mielenterveysongelmia ja lisäksi tulee vielä olemaan yh niin neuvolalla tulee huoli voimavaroista. Sitten vaan sosiaalitoimistoon yhteyttä ja sieltä perhetyöntekijä. Jos ei suostu niin, niin uhkaillaan huostaanotolla, vaikka kotioloissa ei mitään vikaa vaan ei vaan halua vieraita ihmisiä omaan kotiin.

Voisiko sosiaalitädit selittää miksi näin? Miksi pitää väkisin kaivaa ongelmia ja tuppautua auttamaan kun ei ole tarvetta?

[/quote]

Minä ainakin äitinä käsitän milloin muilla on ollut huoli meidän perheen voimavaroista ja olen äitinä sen todennut. Jos minulla olisi taustalla mielenterveydongelmaa ja edessä olisi ero -niin ihan varmasti pyytäisin jotain lisäapua perheelle.

Jos ihminen väsyneenä ajattelee avun negatiivisena asiana niin eihän sitä välttämättä tahdo edes myöntää että asia on ongelmana. Mutta minusta paras kriteeri on että miettii miten perhe toimii, millainen teidän arki on ja jaksatko hoitaa arkea? Ja pitää huolen itsestäsi siinä samalla. Vai oletko veitsenterällä, väsyt ja poltat kynttylän molempia päitä?

Olen joskus ottanut perhetyön auttamaan arjessa. Hoitivat lapsia ja auttoi vähän kotihommissa. Kun hoitajat oli meillä niin ettei ollut oikein enää tekemistä niin lopetin sen palvelun. Siitä oli aito apu.

Mutta jos teistä ollaan huolissaan niin minkä takia? Ja missä he auttaisivat?

Koita miettiä mitenkä apu sinua voimistaisi ja nähdä sen hyödyt.

Jos jaksamisesi on huolenaihe etkä ota sitä vastaan ja se nähdään lastensuojelun uhkailuna niin jätä nyt hyvä ihminen jo vastustelut sikseen. Siellä taitaa olla jo perustelut kaltoinkohtelulle tai muulle jo olemassa? Tämähän on sinun viimeisiä hetkiä näyttää että asiat kotona on hyvin -ja jos ei ole niin otat apua vastaan, pyydät lisäapua ja hommaat apua itsellesi muutenkin niin saisit hoitaa terveyttäsi.

Vierailija
10/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen. Jos kaikki sujuu mainiosti, jatkat elämääsi ilman apujoukkoja. Ärsyttää, kun äidit märisevät kaikesta. Autetaan liikaa, autetaan liian vähän. Katso peiliin ja lopeta marina.

Vierailija
11/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:23"]

[/quote]

Minä ainakin äitinä käsitän milloin muilla on ollut huoli meidän perheen voimavaroista ja olen äitinä sen todennut. Jos minulla olisi taustalla mielenterveydongelmaa ja edessä olisi ero -niin ihan varmasti pyytäisin jotain lisäapua perheelle.

Jos ihminen väsyneenä ajattelee avun negatiivisena asiana niin eihän sitä välttämättä tahdo edes myöntää että asia on ongelmana. Mutta minusta paras kriteeri on että miettii miten perhe toimii, millainen teidän arki on ja jaksatko hoitaa arkea? Ja pitää huolen itsestäsi siinä samalla. Vai oletko veitsenterällä, väsyt ja poltat kynttylän molempia päitä?

Olen joskus ottanut perhetyön auttamaan arjessa. Hoitivat lapsia ja auttoi vähän kotihommissa. Kun hoitajat oli meillä niin ettei ollut oikein enää tekemistä niin lopetin sen palvelun. Siitä oli aito apu.

Mutta jos teistä ollaan huolissaan niin minkä takia? Ja missä he auttaisivat?

Koita miettiä mitenkä apu sinua voimistaisi ja nähdä sen hyödyt.

Jos jaksamisesi on huolenaihe etkä ota sitä vastaan ja se nähdään lastensuojelun uhkailuna niin jätä nyt hyvä ihminen jo vastustelut sikseen. Siellä taitaa olla jo perustelut kaltoinkohtelulle tai muulle jo olemassa? Tämähän on sinun viimeisiä hetkiä näyttää että asiat kotona on hyvin -ja jos ei ole niin otat apua vastaan, pyydät lisäapua ja hommaat apua itsellesi muutenkin niin saisit hoitaa terveyttäsi.

[/quote]

Mutta jos se jaksaminen on ihan ilman mitään syytä otetttu "ongelmaksi". Eli itsellä ei ole mitään ongelmia jaksaa. Ja ei, ero ei ole edessä. En ole koskaan ollut lapsen isän kanssa parisuhteessa.

Vierailija
12/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eli menneisyyden takia voidaan Suomessa huolestua näin paljon? Eli ei kannata niitä mielenterveysongelmiaan hoidattaa kun heti epäillään jaksamista. Ja en ole ottamassa perhetyöntekijää kotiini, koska en sitä tarvitse. Menneisyyden takia ei pitäisi tuomita.

Vierailija
13/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla käynyt perhetyöntekijää, ei silti ei ole tarvetta edes.

Vierailija
14/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalit naiset/äidit tule noin vaan olemaan yksinhuoltajia. Siinähän on jo syy valvoa tilannetta. 

Vierailija
15/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huseeraamaan? Sulla taitaa olla ihan väärä kuva näistä perhetyöntekijöistä. Ei ne mitään huseeraa, veikkaan ettei suostu tekeen mitään. Istuu sohvalla muistiinpanovälineiden kans ja kynä sauhuaa jo alkuunsa jos et tarjoa mitään.

Vierailija
16/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:23"]

[/quote]

Missä kunnassa perhetyöntekijä auttoi mainitsemissasi asioissa? :O Mullakin kävi 2 perhetyöntekijää, ja kun kerran kysyin, voisivatko he hoitaa lastani, että voisin käydä keskustassa isossa kaupassa ostamassa kaapin täyteen ruokaa(halpaa), niin työntekijä sanoi, ettei tämä ole mikään lapsenvahtipalvelu.

Kuljn bussilla rattaiden kanssa, kun nämä perhetyöntekijät hurauttivat autolla luokseni.Ei se mitään, mutta kerran lähdin tuon perhetyöntekijän kanssa perhekahvilaan, johon oli matkaa 700m, niin sinne mentiin työntekijän autolla!

Taitaa olla erilaisia auttajia eri kunnissa.

Vierailija
17/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtaminen ja huolien jatkuva esilletuominen sekä kyttäys ja holhousmentaliteetti ei ole apua. Päinvastoin se lannistaa ja ennemminkin vähentää uskoa itseen ja omiin voimiin. Ja joissain paikoissa perhetyöntekijän ainoa tehtävä on istua parinsa kanssa sohvalla ja kirjata ylös mitä äiti tekee tai sanoo, miltä näyttää, onko siistiä, onko puhtaat vaatteet jne. 

On ihan tuurista kiinni, millä tavalla kirjataan, laitetaanko positiivisia asioita vai yritetäänkö kaikki vääntää negatiiviseksi. Jos mahdollista pyydä ystävät paikalle samaan aikaan tai vähintään nauhoita koko keskustelu. Työntekijä nimittäin saattaa kirjata koneelle käsin tehdyt muistiinpanot vasta pitkän ajan kuluttua ja siinä helposti menvät asiat ihan päinvastoin, kun on ollut useissa eri perheissä samana päivänä ja samalla viikolla. 

Vierailija
18/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:12"]

[/quote]

No kyllähän suurin osa pärjää vallan mainiosti, eikä todellakaan perhetyöntekijät kaikilla ramppaa. Ap on joutunut silmätikuksi menneisyyden ongelmien ja yksinhuoltajuuden takia.

[/quote] minullakin on ongelmia, käyn terapiassa ja syön lääkkeitä Neuvolan terkkari mainitsi että pitäisi tehdä ennaltaehkäisevä ls-ilmo, mutta ei näe siihen syytä. Sanoi että mahdollisuus perhetyöntekijään on olemassa jos koen että tarvitsemme apua. Ei olla tarvittu.

Ap nyt kuitenkin vaikuttaa ahdistuneelta ja lähes vainoharhaiselta, ehkä ovat syystä huolissaan?

Vierailija
19/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuntuu sen verran epäilyttävältä tapaukselta että ihan hyvä että viranomaiset ovat skarppina.

Vierailija
20/21 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyttääminen, jota lapsiperheisiin Suomessa kohdistetaan, on sairasta. Meidän on turha arvostella diktatuureja, kun ei itse olla parempia.