Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seinäjoen kouluissa tarjotaan pinaattilättyjen kanssa jauhelihakastiketta

Vierailija
09.03.2014 |

Onko tämä tapa käytössä laajemminkin? Itse olen etelä-pohjanmaan reuna alueelta, meidän kouluissa on aina pinaattilättyjen kanssa valkokastike, keitetyt perunat, puolukkahillo ja makaronisalaatti.

Maistuu varmaan oudolta pinaattiletut jauhelihakastikkeen kanssa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monella paikkakunnalla Suomessa ja vain Seinäjoella olen törmännyt tähän yhdistelmään. En ollut kuullut siitä etukäteen ja hämmästelin suuresti, kun näin ekan kerran porukan syövän sitä suurella innolla. Käsittämätön yhdistelmä minun mielestäni, vaikka olen sitä jo pari kertaa maistanutkin. 

Vierailija
22/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille tarjotaan hoitolaitoksissa kesäkeittoa jonka sekaan laitetaan maksamakkaraa. Eli koululaiset seinäjoella saa jo paljon paremmin sointuvaa ruokaa!! Esim. Täytetyt lätyt jauhelihasoosilla on ihan normaalia! Nyt erona lätyssä on kans pinaattia. Mikä ongelma?? Jostain se proteiini vedettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipähän pääse kukaan valittamaan pakollisesta kasvisruokapäivästä.

Vierailija
24/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo tapana minun lapsuudessa 80-luvulla Seinäjoella ja sitä kovasti ihmeteltiin. Sama ihmettely jatkuu omien lasteni kanssa. Minä syön pinaattilättyni mansikkahillon kanssa.

Vierailija
25/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilätyt jauhelihakastikkeen kans ihan perinneruakaa seinäjoella.. :)

Vierailija
26/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina on pinaattilättyjen kanssa ollut ainoastaan hilloa! En voisi kuvitellakkaan syöväni niitä kastikkeen kanssa.

Vierailija
27/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-uusimaa, meillä vain pastasalaattia ja puolukkahilloa pinaattilettujen kanssa 

Vierailija
28/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko niin kaavoihin kangistuneita. suhtautukaa ennakkoluulottomasti uusiin makuyhdistelmiin.

Vierailija
29/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten koulussa Varsinais-Suomessa tarjotaan pinaattilettujen kanssa kuulemma makaroonisalaattia ja puolukkahilloa.

Vierailija
30/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pinaattilätyt on toki hyviä ja terveellisiä, mutta mietin miltä mahtavat maistua jauhelihakastikkeen kanssa.. Mahtaa olla elämys. ap

Vierailija
31/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilättyjen kanssa kuuluu valkokastike ja kananmuna. Kenties myös puolukkahillo. Mutta ei ruskeakastike, ei ei ja vielä kerran ei!

Vierailija
32/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen sairaalassa tarjotaan nakkeja puuron kanssa, joten aika sairasta kamaa tarjolla koko kaupungin keittiöissä.

Vierailija
33/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan vaan puolukkahillon kans pinaattilätyt, koulussa on perunat ja valkokastike puolukan lisäksi. Näin siis Keski-Pohjanmaalla, mutta kivahan se on että eri alueilla on erilaisia tapoja.

Vierailija
34/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lasten suosikkiruokia täällä Seinäjoella!

Vierailija
35/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään valkokastikettaa vaan kinkku-makaronisalaattia :)

Vierailija
36/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään valkokastikettaa vaan kinkku-makaronisalaattia :)

Vierailija
37/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kammottavalta. Valitettavasti monelle pienelle koululaiselle kouluruoka on päivän ainoa lämmin ateria. Vaikea kuvitella, että tuo sapuska olisi kenenkään suosikki. Noh... nälkäänsä syö vaikka pieniä kiviä.

Ihmettelen, ettei samalla hinnalla (keskus)ruokala saisi tehtyä tarjolle jotain hieman houkuttelevampaa.

Vierailija
38/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on puolukkahilloa ja pastajuustosalaattia ja hyvää on.

Vierailija
39/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:48"]

Kuulostaa kammottavalta. Valitettavasti monelle pienelle koululaiselle kouluruoka on päivän ainoa lämmin ateria. Vaikea kuvitella, että tuo sapuska olisi kenenkään suosikki. Noh... nälkäänsä syö vaikka pieniä kiviä.

Ihmettelen, ettei samalla hinnalla (keskus)ruokala saisi tehtyä tarjolle jotain hieman houkuttelevampaa.

[/quote]

tosiasiassa se on seinäjokelaisten lasten top-3 listalla ihan kevyesti. Aikuiset ei niinkään piittaa, mutta lapset syö sitä niin paljon kuin annetaan. 

Vierailija
40/59 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilätyt ja jauhelihakastike = YÄK!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi