Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pituus ahdistaa

Vierailija
09.03.2014 |

Olen 16-vuotias tyttö ja minulla on kamala olo liittyen pituuteeni. Ongelmani on siis se, että pelkään kasvavani "liian pitkäksi". Olen jo nyt 178cm ja ilmeisesti tulen vielä kasvamaan, koska aloin kasvaa muutenkin aika myöhään vasta. Viimeisen vuoden aikana pituutta on tullut lisää noin 5cm

Tunnen itseni jatkuvasti vaivaantuneeksi ja kömpelöksi, en osaa olla näin. Asiaa ei lainkaan auta tyypit, jotka huutelevat "voi hemmetti, sä oot pitempi kuin mun isä!". Omat vanhempani on myös pitkiä, isä on aika tasan kaksi metriä, äiti on yli 170cm. Molemmat isoveljet on noin 190cm. Aikaisemmin en ollut mitenkään pitkä ikäisekseni, mutta pari vuotta sitten aloin kasvaa pidemmäksi kuin monet pojat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt enää kovin paljon kasvat, kun olet jo 16. Itse olen 173 senttiä ja olisin mieluusti sinun pituisesi tai vielä pidempi. Pituudesta on etua. Huomaat sen, kun tulet vanhemmaksi. Pitkät ihmiset menestyvät keskimäärin lyhyempiä paremmin työelämässä ja pääsevät esim. johtaviin asemiin helpommin. Eihän se reilua ole, mutta näin on.

Vierailija
2/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä pituudestasi!

Mä olen 176 cm, ja nuorena tunsin juuri noin. Kaikki muut olivat pieniä ja sieviä ja minä tunsin itseni lipputangon pituiseksi heidän rinnallaan. Näin jälkeen päin olen tajunnut, että ihan turhaan kärsin. Pitkät ihmiset ovat upeita!

Minulla on kolme tytärtä, joita olen pienestä pitäen opettanut olemana ylpeitä pituudestaan. Juttele äitisi kanssa asiasta. Olen varma, että hän on kanssani samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen 178 senttiä pitkä, ja aikuisena ainoa "murhe" on se, että joissaki vaatteissa hihat/lahkeet/helmat ovat lyhyitä :) itse ainakin olen saanut paljon positiivista huomiota pituudestani ja jään paremmin ihmisten mieleen kuin lyhemmät kaverini.

Teininä pituus häiritsi joskus, etenkin silloin kun yläasteen tanssitunnille piti hommata pari ja lyhyempi poika jota pyysin nauroi ettei se yllä viemään minua. Kuitenkin hän lähti parikseni sille liikuntatunnille ja eipä se pituusero mitään haitannut.

Vierailija
4/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:13"]

Tuskin nyt enää kovin paljon kasvat, kun olet jo 16. Itse olen 173 senttiä ja olisin mieluusti sinun pituisesi tai vielä pidempi. Pituudesta on etua. Huomaat sen, kun tulet vanhemmaksi. Pitkät ihmiset menestyvät keskimäärin lyhyempiä paremmin työelämässä ja pääsevät esim. johtaviin asemiin helpommin. Eihän se reilua ole, mutta näin on.

[/quote]

juuri näin, ole onnellinen pituudestasi : )

Vierailija
5/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiset on alkaneet, et kasva enää kovin paljoa. Hassua, mun tyttäret ovat suruissaan kun eivät kasva enää juurikaan. Toinen tytär "jää" alle 170-senttiseksi, toisesta tulee kenties hiukan yli 170-senttinen, ja molemmat haluaisivat olla paljon pitempiä. 

Mulla on muutamakin yli 180-senttinen ystävä (naisia) ja kaikki ovat kyllä hyvännäköisiä naisia. Kateellisten huutelua minusta, jos joku päivittelee pituuttasi. Uskon että kun vähän aikaa kuluu, saat itsevarmuutta lisää ja alat olla tyytyväinen pitkään varteesi. 

Vierailija
6/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enää +18-20-vuotiaana haittaa, päinvastoin. Itse tunnen oloni itsevarmemmaksi, kun olen pitkä. Käännä se eduksesi ja älä pelkää olla näyttävä.

Vierailija
7/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu kuin sulla tuon ikäisenä, mutta nyt yli parikymppisenä olen todella ylpeä 178cm rungostani! :) Ja mikä ettei jos pari cm olisi vielä lisääkin.. Ole ylpeä vaikka se tällä hetkellä voi hankalalta tuntuakin. :) tsemppiä!