Katellisuus loistaa läsnäolollaan sosiaalisessa mediassa
Jos sinulle tapahtuu jotain ihanaa, onnistut jossakin tavoitteessasi, saat unelmiesi työpaikan, opinnot päätökseen, urheilet, olet muuten vain aktiivinen jne ja erehdyt kertomaan siitä päivityksessäsi, niin kukaan ei tykkää siitä tai vain murto-osa kavreistasi tykkää.
mutta...
Jos sairastut, lapsesi sairastuvat, menetät työpaikan, talon, miehen ja kerrot siitä päivityksessä, niin sympatiat on taattu ja saat paljon "tykkääjiä"
Se on tämä nykyajan kateus ;) Toisen puolesta ei voi olla iloinen. Ei missään nimessä.
Kommentit (5)
Kyllä minä olen aidosti iloinen ja tykkään jos kirjoittaja osaa ilmaista ilonsa sivistyneesti. Mutta tosi usein rivien välistä paistaa itsekehu.
"Nykyajan kateus", pyh - ihmiset on aina olleet kateellisia toisilleen.
Totta. Kun julkistin Facebookissa, että meille syntyy pian toivottu kolmas lapsi (en mitenkään erityisesti hehkuttaen, kunhan vain totesin näin olevan) siitä tykkäsivät vain ne, joilla myös oli jo kolme lasta. Muut (jopa ne kovin lapsirakkaiksi tietämäni) kaverit olivat kuin eivät olisi huomanneet. Sitten, kun jossain vaiheessa mainitsin asiasta jotain negatiivisempaa (tyyliin, että töissä ottaa hieman koville mahan kanssa pyöriminen), olivat nämä korppikotkina heti paikalla kommentoimassa.
En minä ole nassukirjassani moista havainnut.
Ole sinä toisenlainen! Minä ainakin olen. En osaa olla kateellinen kenellekään ja iloitsen muiden puolesta. Ehkä sinun esimerkkisi saa muutkin ymmärtämään, että toisille ei kannata olla kateellinen. Minun mottoni: Jos osaa olla onnellinen muiden puolesta, saa olla useammin onnellinen.