Vapaavuori uhraa opettajat perheineen koronalle
Turussa siirrytty etäopetukseen alueilla, joilla paljon tartuntoja. Helsingissä Vapaavuori linjaa, että koulut pidetään auki keinolla millä hyvänsä. Keino on se, että opettajat perheineen uhrataan. Opettajie ei määrät enää edes karanteeniin altistuessaan koska tavallinen kasvosuojus kuulemma suojelee tartunnoilta. Sehän ei pidä paikkaansa, tietenkään. Kasvosuojus suojaa muita, ei käyttäjäänsä. Opettajat ovat täysin vapaata riistaa, ei kohdella elävinä ihmisiän vaan koneina, jotka pitävät koulut auki.
Kommentit (23)
Joissain kunnissa on tulkittu pelkän visiirinkin suojaavan tartunnalta niin hyvin, ettei karanteenia tarvita. Kuitenkin virus tarttuu myös hengitysilman pisaroista....
Höpö höpö nyt.
Itse olen päiväkodissa töissä ja siellä sitä kuule vasta lähikontakteissa ollaan. Siellä kohdataan myös ne vanhemmat.
Ei nyt silti ole mikään uhriolo.
Päinvastoin. Lapset ja aikuiset on pysyneet terveempinä kuin normisti. Kiitos Koronan.
Helsingissä syksyn koulutartunnat ovat koko syksyn jakautuneet hyvin ympäri kaupunkia. Ei mitenkään erityisemmin tietyille alueille.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö nyt.
Itse olen päiväkodissa töissä ja siellä sitä kuule vasta lähikontakteissa ollaan. Siellä kohdataan myös ne vanhemmat.
Päinvastoin. Lapset ja aikuiset on pysyneet terveempinä kuin normisti. Kiitos Koronan.
Missä?
Kohtaatko sinä päivittäin satoja lapsia lähinä?
Mites niinkuin hoitajat. Onko nekin aloittajan mielestä eläimiä ja uhreja.
Vai onko aloittaja sitä mieltä että opettajat nyt on joku erityisryhmä joka pitäisi viedä turvan. Tai bussikuskit? Kaupan väki? Siivoojat? Poliisit?
Tietyt ammatit on vain pakko hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö nyt.
No teillä on sitten jotain paremmin kuin meillä. Meillä on koululaiset olleet kaikki viikon pois koulusta, kiitos koronan. Yksi lapsista on ollut jo kahdesti viikon pois. Ja minä, aikuinen, sain myös koulusta flunssan ja jouduin olemaan viikon pois töistä.
Kiitos koronan, nyt joutuu pienen kurkkukivun vuoksikin jäämään kotiin, joten poissaoloja tulee. Eniten kirpaiseen lukioilaisen poissaolot, kun on ollut viikon pois flunssan vuoksi ja kaksi viikkoa on ollut opetuksetonta lomautusten vuoksi. Lukio on alkanut todella takkuisesti.
Joten kiva, jos teillä päiväkodissa menee hyvin. Älä silti höpöhöpöttele muille, jotka toivovat etäopetusta, jotta opetukseen pystyisi osallistumaan nykyistä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mites niinkuin hoitajat. Onko nekin aloittajan mielestä eläimiä ja uhreja.
Vai onko aloittaja sitä mieltä että opettajat nyt on joku erityisryhmä joka pitäisi viedä turvan. Tai bussikuskit? Kaupan väki? Siivoojat? Poliisit?
Tietyt ammatit on vain pakko hoitaa.
Siivota ei voi etänä.
Opettaa voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö nyt.
Päinvastoin. Lapset ja aikuiset on pysyneet terveempinä kuin normisti. Kiitos Koronan.Missä?
No suurimmissa päiväkodeissa ne on satoja.
Omassa yksikössä noin 70 lasta plus vanhemmat plus henkilökunta plus opiskelijat ja satunnaiset mummot/vaarit jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö nyt.
Päinvastoin. Lapset ja aikuiset on pysyneet terveempinä kuin normisti. Kiitos Koronan.Missä?
No suurimmissa päiväkodeissa ne on satoja.
Omassa yksikössä noin 70 lasta plus vanhemmat plus henkilökunta plus opiskelijat ja satunnaiset mummot/vaarit jne
Kysyin että kohtaatko lähinä. Pitkiä aikoja.
Kuten yläkoulun ja lukion opettajat.
Sitäpaitsi lapsia ei voi hoitaa etänä mutta opettaa voi. Laadukkaammin kuin mitä tää sohlaus nyt on.
Meidän olisi nyt pitänyt olla jo kohta vuosi etäopetuksessa.
Hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän olisi nyt pitänyt olla jo kohta vuosi etäopetuksessa.
Hoh hoijaa.
6 kuukautta.
Valittakaa OAJ:lle, että laittaa kovat piippuun. Lakko päälle.
Eikös tuo kouluhommia ole tällä hetkellä niin että aika iso osa altistumisista johtunut siitä että ne opet on tuoneet sen viruksen ulkoa ja sitten koko luokka on karanteenissa. Sitten vain puhutan koulu altistumisesta.
Vapaavuori ei johda helsingissä muuta kuin puhetta valtuustossa. Koulujen- ja koronakäytännöistä vastaa punaviherporukka jolla on helsingin valta tällä hetkellä. Samoin kuin valta ministeriöissä joista nää kaytännöt valuu kuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo kouluhommia ole tällä hetkellä niin että aika iso osa altistumisista johtunut siitä että ne opet on tuoneet sen viruksen ulkoa ja sitten koko luokka on karanteenissa. Sitten vain puhutan koulu altistumisesta.
Onko tää niitä Janin harhoja?
Etelässä sentään on nyt henkilökunnan maskisuositus päällä, muualla pitää olla vielä ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ja sotkea tilanne totaalisesti 🙄
Toivottavasti meidän kouluun ei tule mitään maskisuositusta. Ei kai ne pakottaa voi?
Kyllä olisi mukava koittaa olla ja opettaa maski naamalla. Älytöntä työskentelyn haittaamista ilman mitään todistettua hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sotkea tilanne totaalisesti 🙄
Tilanne on jo täyskaaos.
Ne koulupinnarit joista tässä huolta kannetaan ei ole olleet koulussa koko syksynä.
Opetus laahaa. Esim kuopukseni äikässä ei ole tehty tänä syksynä vielä mitään.
T kahden koululaisen helsinkiläisäiti
Ja oppilaat perheineen.