Tämän päivän hyvä tekosi?
Omani. Tarjosin yösijan velalle. Lainasin parasta takkiani, kun hän lähti kaupungille tapaamaan ystäviään. Korjasin talteen hänen tavarat, jotka menisivät lasteni käsissä muuten rikki. Korjasin vieraspedin pois olohuoneen lattialta ja aamupala-astiat ja murut sen vierestä, kun vela ei ehtinyt, vaikka illalal sanoinkin, että heräisi sen verran aikaisin, että ehtisi. Laitoin hänen suihkun jälkeen märän pyyhkeensä mytystä tuolilta kuivumaan. Varaan ruokaa valmiiksi, jonka hän voi illalla myöhään lämmittää, kun tulee taas yökylään. En laita enempää velaketjuja, jos moni laittaa hyviä tekojaan tähän ketjuun. Teen hyvän teon itselleni ja en passaa tätä velaa tämän koommin.
Kommentit (30)
En ole mitään erityisen hyvää tänään tehnyt. Jos nyt oikein pitää keksiä, niin tein kyllä kotitöitä aika ahkerasti, vaikka tänään oli viikon ainoa vapaapäivä ja olisi tehnyt mieli vaan laiskotella. Leivoin sämpylöitä, vein kierrätykseen isot kasat lehtiä, metallia ja pahvia, pesin kaikki pyykit ja jynssäsin keittiötä.
Se on kyllä saavutus minullekin, ettei hermot ole menneet tänään kertaakaan. En ole korottanut ääntäni lapsille eikä miehenkään kanssa ole ollut eripuraa.
28 jatkaa: Olen siis itse 28-vuotias vela, ja äärettömän siisti ihminen, niin kotona kun kyläillessä. Ei tulisi ikinä mieleenkään käyttäytyä kertomallasi tavalla kylässä. Itse kyllä laitan koneeseen/tiskaan käyttämäni astiat, autan kokkaamisessa, mikäli apu sallittua, sijaan varavuoteen/korjaan aamulla pois --> lakanat pyykkikoriin (mikäli en ole omia lakanoita tuonut. Silloin tuon jos sovitaan näin ystävän kanssa, ettei hänen pyykkimäärä kasva kohtuuttomiin. mm opiskelija-asuntoloissa pyykkien kuivamisen järjestely saattaa olla hankalaa ahtaissa oloissa).
Näin toimin olin vieraana sitten perheellisen ystävän tai perheettömän ystävän luona. Ei minulla ole mitään agendaa lisätä ystäväni työtaakkaa vierailuni vuoksi. Päinvastoin, vierailunhan on tarkoitus olla molemmille mukava kokemus. Minusta sinun on nyt ap korkea aika lakata vihaamasta veloja, heidän vapaaehtoinen lapsettomuus kun ei kaikessa yksinkertaisuudessaan kuulu sinulle. Ja ottaa ystävättäresi puhutteluun vierailutavoistaan. http://www.hyvejohtajuus.fi/12816/riitele-reilusti/
Pesin neljä tuntia naapurin pyykkejä pesutuvassa koska hän joutui lähtemään sairaalaan. Ajoin 30 km heittääkseni raskaana olevan esikoiseni ja hänen miehensä satamasta rautatieasemalle. Matkaa kolme kilsaa mutta raskaat soittimet mukana ja spora aina ihan täynnä. Korjasin naapurin tytön pyörän samalla kun huolsin omani.
En mä nyt oikein hiffannut tätä sun pointtia. Oisko nämä asiat olleet vähemmän häiritseviä, jos hän ois tuonut mukanaan tuvan täydeltä muksuja? :)
Yövieraat on aina rasite, osa ei hoksaa, osa ei niin välitä. En ota ressiä siitä, olen itsekin varmasti ollut joskus rasittava vieras, vaikka yritänkin olla vaivaton.
Viikkasin isän vaatteita, kierrätykseen, roskiin ja jos veli pitää - pusseihin.
Äitipuolen kanssa käytiin eilen tappelemassa, kun ei olisi mitään antanut meille (eivät olleet naimisissa). Tulee oleen niin iso ilo heittää se akka sieltä mäkeen, ettei tottakaan!
Leivoin mustikkapiirakkaa ja kutsun naapurin lähes satavuotiaan leskirouvan meille iltapäiväkahveille. Hän juo kahvia klo 17. Vanhalle ihmiselle on tärkeää, että kahvi tulee oikeaan aikaan:)
Kävin suihkussa ja meikkasin.
koliikkivauvan äiti
Elän omien arvojeni mukaista elämää ja teen arvojeni mukaisia tekoja. Tänään esimerkiksi kävin brunssilla ystävän kanssa ja ostin itselleni kirjan. Hyvät teot ovat sellaisia, jotka lisäävät onnellisuutta, ja nämä ainakin lisäsivät. :)
Siivoan. Mieheni nukkuu päiväunia.
Se, että en soita yhdelle miehelle ja hauku häntä pataluhaksi.
Käytyäni kakalla pyyhin plumpsahdusroiskeet pöntön reunalta.
Siedin ystäväni meluavia lapsia kaksi tuntia, koska hän laittoi meille ruokaa, tarjoaa monesti muutakin ja joskus lähtee viihteellekin. Ajatettelin, että on reilua antaa jotain takaisinkin. Mietin miksi en tule toimeen lasten kanssa. Että tottuuko siihen? Voinhan palata pian takaisin mukavuusalueelleni:)
Autoin lastani kokeeseen valmistautumisessa, vaikka hän pärjäisi omalla luvullaankin hyvin. Kokemus on se, jolla poimitaan koetärpit!
Haen skitsofrenian vuoksi eläkkeellä olevan sukulaiseni meille syömään. Olemme väleissä.
Maksoin yhdelle ulkopaikkakuntalaiselle naiselle (hänen pyytämättään) hänen bussimatkansa ja tyrkkäsin vielä kymmenen euroa päälle, että pääsis bussilla kaupungin keskustaan poliisin juttusille tai johonkin. Oli penkonut koko laukkunsa läpi, lompakkoa ei missään. Vaikutti hätääntyneeltä. Olin silloin hyvin pienituloinen, sinä paivänä ajattelin kuitenkin, että syön tähteitä, jos toinen saa sillä avun.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 14:13"]
Maksoin yhdelle ulkopaikkakuntalaiselle naiselle (hänen pyytämättään) hänen bussimatkansa ja tyrkkäsin vielä kymmenen euroa päälle, että pääsis bussilla kaupungin keskustaan poliisin juttusille tai johonkin. Oli penkonut koko laukkunsa läpi, lompakkoa ei missään. Vaikutti hätääntyneeltä. Olin silloin hyvin pienituloinen, sinä paivänä ajattelin kuitenkin, että syön tähteitä, jos toinen saa sillä avun.
[/quote] Kuka urpoeinari tätäkin alapeukuttaa?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 14:13"]
[/quote]
Sinä päivänä ei ole tänä päivänä. Lukutaitoa pliis!
kutsuin ystäväni ja hänen lapsensa kylään, kämppä oli sen jälkeen kuin pommin jäljiltä, siivosin sitten 3 tuntia näiden kersojen jälkiä mutta tulipa juteltua ystävän kanssa:)
en tajua miten lapset ehtii saamaan kaiken mullin mallin noin pienessä ajassa.
Katsoin ohikulkijoita hyväntahtoisesti. Kiitin kaupan kassaa.
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:28"]
Ap varmaankin tarkoitti, että tuo vela ei huolehdi edes itsestään. Perheen äidillä on riittävästi töitä lasten hoidossakin, joten vela saisi siivota edes ne omat jälkensä. Kyllä minä pyrkisin olemaan vieraana vaivattomampi. Ja kerta olisin saanut yösijan, en tapaisi vain muita tuttujani, vaan viettäisin pari tuntia aikaa myös isäntäperheen kanssa. Olkoonkin, että en pitäisi lasten seurasta. Jos isäntäperhe ei miellytä on parempi maksaa hotellihuone kuin olla töykeä.
[/quote]
Miksi siis sitten korostaa sitä, että ystävätär on vapaaehtoisesti lapseton kerta se ei edes ole tässä se pointti vaan se, että mimmi on patalaiska muita passauttava ajattelematon vieras....? Miten se millainen vieras on, liittyy siihen että ei ole hankkinut lapsia? Nyt ne perustelut ap!