Millaisia makuuhuoneita teillä on? Vinkkejä kaipaan!
Haluaisin uuden ilmeen makuuhuoneeseemme. Pidän ruskean eri sävyistä, beigestä, valkoisesta, tummanpunaisesta, harmaasta...Olen katsellut värikarttoja yms., mutta en oikein osaa päättää minkä väriset seinät haluaisin saati sitten päiväpeiton, koristetyynyjen ym. väriä. Kertoisitteko te omista valinnoistanne, jos vaikka saisin joitain hyviä vinkkejä? Ilolla ja kiitollisuudella otan myös vastaan ehdotuksia, joissa nuo omat lempivärini olisi otettu huomioon. :)
Kommentit (6)
No meillä on vasta remontoimassani makuuhuoneessa valkoinen lautalattia (145-milliä leveää) ja valkoinen katto, jonka keskiosa on reunoja ylempänä. Seinät ovat väriltään sellaiset tosi vanhanaikaisen vihreät. Väri on bongattu Tikkurilan perinnevärikartasta tms. (taisi olla Thorvald Lindqvist koonnut empire-, jugend- ym. tyylisuuntien väreistä). Lattiaa tehostaa meillä vielä 140 milliä leveä valkoinen jalkalista.
talossa merbau -lattia, mausteisen tummankeltaiset seinät ja värikäs ruudullinen päiväpeitto (päävärit sininen, punainen, keltainen); antiikkiset mh-kalusteet ns helmenharmaata.
Uudessa talossa sivuseinät on kermaa ja maitokahvia, sängyn päätyseinä ns jäänsinistä (pehmeän, samean turkoosia) tehostemaalilla maalattuna. Lattia edelleen merbauta, lipasto ja sängyn päätylevy mahonkia. Päiväpeittoa ei vielä ole mutta ehkä luonnonvalkoista vois ajatella.
nyt (luonnon)valkoinen päiväpeite, punaiset tyynyt, punaiset paneeliverhot, joissa beigejä sydämiä (isoja), beige-luonnonvalkonen-punainen laskosverho, musta verhotanko, jossa punaiset sydämet päätyinä, punaiset räsymatot. Sänky on sellainen " takorautainen" , yöpöydät valkoiset. Uuteen kotiin tulee valkoiset kaapit, lattia tummaa (pähkinää tai merbauta tms) seinät ajattelin melko vaaleita, paitsi sängynpäätyseinä punaiseksi.
Tiedän et mun maku aika " teini" , vaikken itse enää olekaan, mutta värimaailma on tosi kiva! Ainakin entisen sinisen makuuhuoneen jälkeen tuntuu vieläkin ihanalta vaikka tekstiilit vaihdettu o noin vuosi sitten.
Heidi, asuuko tuossa sydänten kammiossa myös joku mies ja miten hän viihtyy? :)
(Älä ota tätä ...tuiluna, koska viestini ei ole ainakaan sellaiseksi tarkoitettu. Arvelisin vain, että vaikka en itse koekaan tarvetta korostaa omaa mieheyttäni, en ehkä tuntisi oloani kotoisaksi kuvailemassasi ympäristössä. Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita sitä, ettei joku muu voisi/saisi viihtyä)
ei niitä sydämiä loppupeleissä ole kuin verhoissa. Aika vähän ja tyylikkäitä, ei mitään sellaisia pikkutyttöjen, vaan hienoja. Ja sitten meiltä löytyy vastapainoksi Ferrarin lippu seinältä (toistaa kivasti punaista ja valkoista sekä sängyn mustaa) ja itse asiassa painonnostopenkkikin on makuuhuoneessa. Ja olohuone ja muutkin huoneet on enemmän miehekkäitä. Paljon terästä jne.
Me tehtiin remonttia viime talvena just makkarissa ja laitettiin aika paljon just tuota väriskaalaa. Seinät on kermanväriset, kaappien ovet maitokahvin väriset ja sitten on paljon luonnonvalkoista ja vähän suklaanruskeaa ja hivenen myös vaaleanpunaista tehosteena. Suht vaaleana haluttiin pitää ettei mene liian ahtaan tuntuiseksi, mut toisaalta noilla tummanruskeilla saa pois pliisua vaikutelmaa.